گوگل، مایکروسافت و فیسبوک از اپل حمایت کردند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در چند ماه گذشته دعوای حقوقی دو شرکت اپل و کوالکام سر و صدای زیادی به راه انداخته است. این دو شرکت بر سر یکسری پتنت با هم به مشکل برخوردند و این موضوع به دادگاه کشانده شده است. شرکت کوالکام از دادگاه در خواست کرده که فروش گوشی‌های اپل در بازار آمریکا متوقف شود. همین در خواست واکنش‌ّهای زیادی را به همراه داشت و باعث شد که بسیاری از شرکت‌های بزرگ تکنولوژی از اپل حمایت کنند.

مایکروسافت، گوگل، فیسبوک و آمازون که تحت نام گروهی به اسم Computer & Communications Industry Association فعالیت می‌کنند از سازمان کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده آمریکا در خواست کرده‌اند که به خواسته کوالکام درباره توقف فروش آیفون در آمریکا توجه نکند.

این شرکت‌ها گفته‌اند که چنین اقدامی موجب می‌شود که کوالکام قدرت بیشتری در کنترل بازار داشته باشد و قیمت محصولات مختلف را آن‌طور که می‌خواهد مشخص کند. این اقدام به نفع مشتریان نخواهد بود. شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در بیانیه خودشان گفتند که هدف باید عرضه محصولات بهتر با قیمت مناسب باشد تا بتواند بازار بهتری به وجود آورد.

حالا باید ببینیم که در آینده موضوع این شکایت‌ها به کجا می‌رسد. آیا فروش گوشی‌های اپل در آمریکا ممنوع می‌شود؟ بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که کوالکام در کشور آلمان هم از اپل برای همین موضوع شکایت کرده است.

 

منبع: reuters
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar Alireza.A

    سامسونگ هم عضو همین گروه هست و از اپل حمایت کرده ولی متاسفانه در خبر اسمی از سامسونگ برده نشده.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه