یاهو ۱۵ درصد از نیروی کارش را اخراج خواهد کرد

۱۴ بهمن ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت «یاهو» (Yahoo) خبر از کاهش ۱۵ درصدی نیروهای کار خود داده است. برنامه‌ی جدید یاهو که توسط «ماریسا میر» (Marissa Mayer)، مدیر عامل این شرکت اعلام شده، تمرکز جدیدش را روی سرویس‌های جستجو، میل و Tumblr را گوش‌زد می‌کند. یاهو می‌خواهد کاربران و مخاطبان بیشتری برای این سه سرویس پیدا کند و برای گسترش آن‌ها، تصمیم به بستن مجله‌های دیجیتال خود و برخی سرویس‌ها مثل Games یا Smart TV گرفته است.

مدیر عامل یاهو طراحی‌های درون‌سازمانی گسترده‌ای را برای شرکت‌اش در ذهن دارد.

میر گفته که پس از کاهش تعداد نیروهای کارشان، حدود ۹۰۰۰ کارمند در تمام دنیا خواهند داشت. این تعداد، از تعداد کارمندان یاهو در سال ۲۰۱۲، چهل درصد کمتر است.

هدف این شرکت در برنامه‌های جدیدش، کاهش ۴۰۰ میلیون دلار از هزینه‌های سالانه‌ی خود تا پایان سال ۲۰۱۶ است. این شرکت هم‌چنین منابعی که نیاز استراتژیک به آن‌ها احساس نشود را خواهد فروخت تا یک میلیارد دلار بودجه برای خود فراهم کند.

MarissaMayerYahoo

ماریسا میر، مدیر عامل یاهو

سرمایه‌گذاران این شرکت سه سالی است که منتظر تغییرات بزرگی که ماریسا میر در سر دارد، نشسته‌اند. در برنامه‌ی جدید یاهو، تجارت‌های اینترنتی این شرکت و سرمایه‌گذاری‌های آن در بخش‌های مختلف، از هم جدا خواهند شد. شرکت یاهو سرمایه‌گذاری بزرگی در فروشگاه بزرگ «علی‌بابا» Alibaba کرده و این حرکت بازخورد خوبی از سرمایه‌گذاران یاهو گرفته است.

شرکت یاهو امیدوار است تا با تغییرات گسترده‌ای که در ذهن دارد، خود را در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به سوددهی برگرداند.

منبع: PC World

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه