آیفون بعدی ممکن است از پورت USB Type-C استفاده کند

۱۱ اسفند ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شایعه‌ی جدیدی از آیفون بعدی منتشر شده است که تا به حال به گوش‌مان نخورده بود؛ طبق گزارش خبرگزاری وال استریت ژورنال، آیفون‌های بعدی همگی از پورت USB Type-C استفاده خواهند کرد و اپل می‌خواهد تمام و کمال بی‌خیال استفاده از اتصال لایتنینگ شود. تمام لوازم جانبی و کابل‌های شارژ و اتصال آیفون‌های بعدی هم قرار است به استفاده از پورت USB Type-C روی بیاورند.

اینکه اپل دقیقا چه برنامه‌هایی در سر دارد، کاملا مشخص نیست. این شرکت معمولا عادت ندارد تا از پورت‌های استاندارد استفاده کند و سعی می‌کند تا برای دستگاه‌های‌اش، اتصال‌ها و پورت‌هایی مخصوص خودشان بسازد. با این حال، اپل شروع به استفاده از پورت‌های USB Type-C در سری جدید مک‌بوک‌های خود کرده است.

MacBook-1

تصور می‌کنیم اپل بخواهد فقط در انتهای کابل آیفون‌ها از اتصال USB Type-C استفاده کند؛ یعنی اتصال USB Type-A معمولی انتهای کابل شارژ و اتصال آیفون را با یک پورت USB Type-C عوض خواهد کرد. کاملا واضح است که اپل می‌خواهد کاری کند تا برای اتصال آیفون به کامپیوتر، یا مک‌بوک تهیه کنید، یا اینکه بروید و یک کامپیوتر جدید که پورت USB Type-C دارد بخرید، یا در کمترین حالت، از خود اپل یک تبدیل بخرید.

به نظر شما، آیا اپل حاضر است درگاه لایتنینگ آیفون‌ها را تغییر دهد؟

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. علی

    این موضوع خیلی بعیده چون ضخامتusb type-c بیشتر از lightning است و این برخلاف رویه معمول اپل هست که ضخامت آیفون رو کاهش میده

  2. سجاد

    من از اینکه اپل آیفون ۷ را با لایتنینگ عرضه کرد متعجب شدم چون بعد معرفی مک بوک، اینکه مدل های پرو هم به این پورت (USB C) مجهز میشوند کاملا قابل پیش بینی بود. به نظرم اپل باید نسل بعدی را مجهز به USB-C کند و کابل داخل جعبه را هم کابل USB-C به USB-A قرار دهد. در این حالت آیفون با همه کامپیوتر ها از جمله آیمک ها بجز مک بوک معمولی و پرو سازگار است و برای مک بوک ها هم که هرکسی آن را تهیه میکند برای اتصال همه چیز تبدیل USB-A را میخرد. در ضمن فراموش نکنیم که سیاست اپل که در معرفی اولین نسل مک بوک بیان شد این است که همه اتصال ها بایستی به سمت بدون سیم شدن پیش برود و از افتخاراتش هم اتصال راحت و پر سرعت مک بوک با آیفون و آیپد به صورت بی سیم است.

  3. فرهاد

    من فکر نمی‌کنم. با سیاست‌های اپل متضاد است. البته این که اپل عادت دارد از اتصال غیر معمول استفاده کند هم دروغه .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه