احتمال عرضه‌ی مدلی از آیفون ۷ مخصوص عکاسان حرفه‌ای

۱۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
لنز آیفون

درست است که آیفون به همه‌پسندترین دوربین عکاسی جهان تبدیل شده ولی وقتی پای عکاسی در میان باشد این گوشی هوشمند برای کاربردهایی کاملا حرفه‌ای هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. براساس خبری که Cult of Mac منتشر کرده، امکانات حرفه‌ای آیفون احتمالا بهتر هم خواهد شد. گفته می‌شود یک مدل از آیفون ۷ از سیستم دوربین LinX برای فایق آمدن بر یکی از مشکلات بزرگ خیلی از عکاسان موبایل یعنی نبود دیافراگم استفاده خواهد کرد.

راهکاری که سیستم دوربین LinX ارائه می‌کند همان شیوه‌ی سنتی یک حسگر و لنزی با یک دیافراگم متغیر نیست. درعوض LinX چندین حسگر کوچک‌تر را کنار هم قرار می‌دهد. هر سنسور لنزی مجزا با دیافراگمی متفاوت دارد. بنابراین شما با به‌کار گرفتن بخشی از دوربین، حسگر و دیافراگم مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید.

لنز آرایه Linx

این راهکار شیوه‌ی جالبی است که کمک می‌کند اندازه‌ی کلی گجت کوچک‌تر بماند، ولی نیازمند پیش‌بینی برخی نکات احتیاطی هم هست. برای مثال اگر دوربین گوشی ضربه ببیند چه خواهد شد؟ آیا کل دوربین از کار خواهد افتاد یا تنها تعدادی از بخش‌ها؟ سوال دیگر این‌که آیا این قابلیت در عمل به کار گرفته خواهد شد؟ شایعات منتشرشده مبنی بر این هستند که این راهکار عکاسان حرفه‌ای را هدف قرار داده است؛ ولی بسیار از افراد وجود دارند که تنها به دلیل حس و ظاهر حرفه‌ای‌تر مستقیما به سراغ خریدن یک دوربین DSLR می‌روند. این افراد ممکن است همان‌هایی باشند که گوشی جدید اپل را هم بخرند ولی همچنان از حالت خودکار آن استفاده کنند.

منبع: The Phoblographer

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه