الو الو من گوگلم! نقد و بررسی اپلیکیشن Allo

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
نقد و بررسی اپلیکیشن Allo - اپلیکیشن الو

همان‌طور که می‌دانید قرار بود اپلیکیشن Allo تابستان امسال منتشر شود. گوگل سر قول خود ماند و در آخرین روزهای تابستان پیام‌رسان الو را هم برای اندروید و هم برای iOS منتشر کرد. ما هم سریعا در دیجی‌کالا مگ دست‌به‌کار شدیم و قصد داریم در این ویدیوهای کوتاه نگاهی دقیق‌تر به اپلیکیشن پیام‌رسان جدید Google Allo بیندازیم.

معرفی و نحوه فعال‌سازی اپلیکیشن Allo

اپلیکیشن Allo با استفاده از شماره موبایل فعال می‌شود و تنها می‌توانید روی یک دستگاه از آن استفاده کنید. پس از ورود شماره موبایل، اس‌ام‌اسی حاوی کد فعال‌سازی برایتان ارسال خواهد شد. در آیفون مجبور هستید این کد را به‌صورت دستی وارد کنید ولی در گوشی‌های اندرویدی کد فعال‌سازی به‌صورت خودکار تایید می‌شود. می‌توانید بلافاصله با استفاده از دوربین سلفی یک عکس به‌عنوان عکس پروفایل بگیرید یا اگر دوست داشتید از عکس‌های قبلی موجود روی گوشی برای این کار استفاده کنید. پس‌ازآن باید یک نام برای خود برگزینید.

پس از اتمام مراحل فعال‌سازی پیش از هر چیز با دستیار هوشمند گوگل آشنا خواهید شد. دستیار هوشمند گوگل از شما دسترسی به مواردی نظیر اطلاعات مکان‌یابی را تقاضا و سپس توضیحاتی را در مورد کارهایی که می‌تواند انجام دهد اعلام می‌کند. در ظاهر اپلیکیشن الو شبیه به تمام اپلیکیشن‌های پیام‌رسان دیگری است که تا حالا دیده‌ایم. ولی همین دستیار هوشمند گوگل آن را از سایر اپلیکیشن‌ها متمایز می‌کند.

دستیار هوشمند گوگل می‌تواند کارهای مختلفی را انجام دهد: از اعلام وضعیت آب‌وهوا و آخرین اخبار گرفته تا نمایش فهرست رستوران‌های اطراف و ترجمه‌ی یک کلمه یا جمله به زبان‌های مختلف. دستیار هوشمند گوگل حتی می‌تواند با بازی‌های مختلفی سر شما را گرم کند. مهم‌تر از همه این‌که برای هیچ‌کدام از این کارها لازم نیست مکالمه‌ی خود با دیگران را قطع کنید.

رابط کاربری و دستیار هوشمند گوگل در اپلیکیشن Allo

برای شروع یک مکالمه‌ی جدید در اپلیکیشن Allo کافی است روی آیکن شبیه دایره در پایین صفحه ضربه بزنید و فرد مورد نظرتان را انتخاب کنید. اپلیکیشن الو تمام امکانات استاندارد یک پیام‌رسان از جمله ایموجی‌ها، پیام صوتی، ارسال عکس و فیلم، استیکر و امکان به اشتراک گذاشتن محل فعلی شما را دارد. استیکرهای نسبتا زیادی هم برای این اپلیکیشن عرضه شده که می‌توانید آن‌ها را دانلود و استفاده کنید. با ارسال هر پیام یک دایره‌ی کوچک در کنار آن قرار می‌گیرد که وضعیت رسیدن و دیده شدن پیام از سوی مخاطب را نشان می‌دهد. همچنین با ضربه زدن روی هر پیام می‌توانید جزئیات بیشتری را در مورد روز و ساعت دقیق ارسال آن ببینید.

یکی از قابلیت‌های جالب الو امکان تغییر اندازه‌ی متن پیام است که گوگل از آن با نام «فریاد یا نجوا» یاد می‌کند. برای استفاده از این قابلیت کافی است پس از نوشتن متن پیام، انگشتتان را روی آیکن فلش مانند ارسال پیام نگه‌دارید و برای تغییر اندازه آن را بالا یا پایین بکشید. هر وقت اندازه‌ی متن به نظرتان مناسب بود انگشت خود را بردارید تا پیام ارسال شود.

دستیار هوشمند گوگل را می‌توانید هنگام گفتگو کردن با دیگران هم صدا بزنید و از او برای موارد مختلفی کمک بگیرید. کافی است ابتدا google@ را تایپ و سپس درخواست خود را مطرح کنید. برای مثال ما از او خواستیم فهرست رستوران‌های اطرافمان را نمایش دهد. علاوه بر این طبق گفته‌ی گوگل این دستیار هوشمند می‌تواند به مرور زمان شخصیت و سبک پاسخ‌های شما را یاد بگیرد، و به‌صورت خودکار پاسخ‌ها و ایموجی‌هایی را در جواب به پیام‌هایی که دریافت می‌کنید پیشنهاد دهد. بدین ترتیب قادر خواهید بود بدون نیاز به تایپ کردن، به‌سرعت پاسخ را ارسال کنید. البته با توجه به پشتیبانی نکردن دستیار هوشمند گوگل از زبان فارسی و کامل نبودن اطلاعات نقشه‌های گوگل در ایران شاید بخشی از این قابلیت‌ها حداقل فعلا خیلی به کارمان نیاید.

چت گروهی و چت سری در اپلیکیشن Allo

اپلیکیشن Allo امکان چت گروهی و چت سری (Incognito) را هم دارد. برای شروع کردن چت گروهی ابتدا باید اعضای گروه را انتخاب کنید. سپس می‌توانید یک نام و یک تصویر یا آواتار هم برای گروه انتخاب کنید. البته در نسخه‌ی iOS جای این دو مرحله دقیقا برعکس نسخه‌ی اندروید است. اگر بعدها تصمیم گرفتید افراد جدیدی را به گروه اضافه کنید، نوتیفیکیشن‌های گروه را ببندید، تاریخچه‌ی مکالمات گروه را پاک کنید یا حتی گروه را ترک کنید، کافی است پس از ورود به گروه، روی آواتار یا تصویر آن در بالای صفحه ضربه بزنید تا منوی مربوط به این موارد ظاهر شود. یکی از اشکالاتی که می‌توان به الو وارد کرد این است که گروه‌های آن مدیر یا ادمین ندارند. بنابراین نمی‌توانید گروهی را که خودتان ساخته‌اید مدیریت کنید یا حتی از بین ببرید. اگر گروهی را که ساخته‌اید ترک کنید سایر افراد همچنان در گروه باقی خواهند ماند.

چت سری این امکان را فراهم می‌کند تا پیام‌های حساس را با استفاده از رمزنگاری دوطرفه ارسال کنید تا مطمئن باشید فرد دیگری به آن‌ها دسترسی پیدا نخواهد کرد. همچنین می‌توانید برای پیام‌ها زمانی بین یک هفته تا ۵ ثانیه تعیین کنید تا پس از این مدت به‌صورت خودکار از بین بروند. علاوه بر این چیزی از متن پیام‌هایی که از طریق چت سری ارسال شوند در نوتیفیکیشن گوشی فرد مقابل نمایش داده نخواهد شد تا پیام شما کاملا سری باشد.

توجه داشته باشید که اپلیکیشن الو برای فعالیت دستیار گوگل به‌صورت پیش‌فرض به حساب کاربری گوگل شما هم متصل می‌شود. اگر جزو آن دسته از افراد هستید که حریم خصوصی برایتان خیلی اهمیت دارد و نمی‌خواهید دستیار هوشمند گوگل فعالیت‌های شما را رصد کند، گوگل این اجازه را داده تا با رفتن به بخش تنظیمات، اتصال الو به حساب کاربری خود را قطع کنید. البته برخی از افراد اساسا به اپلیکیشن پیام‌رسان الو و فعالیت‌های گوگل اعتماد زیادی ندارند.

Pros

  • رابط کاربری ساده و آسان
  • مجهز به دستیار هوشمند گوگل
  • امکان تعیین اندازه متن پیام (قابلیت فریاد و نجوا)
  • پشتیبانی از اندروید و iOS
  • پشتیبانی از ایموجی، استیکر، عکس، فیلم، پیام صوتی و ارسال موقعیت محل
  • چت گروهی
  • چت سری با امکان تعیین زمان حذف خودکار پیام‌ها

Cons

  • پشتیبانی نکردن دستیار گوگل از زبان فارسی
  • عدم امکان تعیین ادمین برای گروه‌ها

‌‌‌‌

دانلود از گوگل پلی

دانلود از اپ استور

دانلود از کافه بازار

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar امیر

    گوگل الو بسیارعالی وخوب است

  2. Avatar محسن

    کدفعالسازی برای من ارسال نمیشه ،پیام میاد سرور را پیدا نمیکنیم

  3. Avatar سهیل ا تبریزی

    از نظر من یه گپی از تلگرامه از گوگل بعیده ساخت و تولید یه همچین نرم افزار بدونه خلاقیتی

    1. Avatar رضا

      کپی از تلگرلم؟!!!!!! نه دادا. کپی از بیبی امه. من بلک بری دارم… بجز اون کارایی که پشتیبانیه گوگله.. بقیش کلا کپی از بیبی امه…. اولین نرم افزار چتی که پیام رمزدار داشت و میشد زمان برای پیامت مشخص کردو موقعیت جغرافیایی فرستاد بیبی ام بود… ولی درکل واقعا از گوگل بعیده کار کپی زدن

  4. Avatar سینا

    سلام. من Huawei Honor 4X دارم. اما این اپ نصب نمیشه 🙁

  5. Avatar ج

    بیشتر مطالبتون رفته تو فاز فایل ویدیویی . اینترنت شما خوبه اما اینترنت ما اولا انقدر سرعتی نداره دوما حجم انقدر زیادی هم نداریم که همه اخبار و مطالب شما رو بصورت ویدویی دنبال کنیم
    یه لطف کنید از عکس و متن استفاده کنید

    1. Avatar احمد

      تازه کیفیت ویدیو هایی که تو کانال هست هم معمولا کم نمیشه تا حجمش بیاد پایین

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه