شخصی‌سازی دسته‌های ایکس‌باکس وان با بروزرسان جدید ممکن شد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
دسته های ایکس باکس وان

مایکروسافت قبلا گفته بود که امکان تغییر کاربرد دکمه‌های کنترلرهای ایکس‌باکس وان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این شرکت هفته‌ی گذشته هم بروزرسان جدید ایکس‌باکس وان را عرضه کرد که سرعت این کنسول را افزایش می‌داد و امکان اجرای بازی‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ روی آن هم به وجود آمد. به‌نظر می‌رسد که قابلیت تغییر دادن دکمه‌های کنترلر ایکس‌باکس وان هم در این بروزرسان وجود داشته، اما درباره‌ی آن صحبت نشده بود.

 

با بروزرسان جدید کنسول ایکس‌باکس وان، کاربران می‌توانند کاربرد دکمه‌های دسته‌ی این کنسول را تغییر دهند.

 

به‌تازگی لری هریب (Lary Hyrb) از مسئولان بخش ایکس‌باکس که با نام میجر نلسون (Major Nelson) هم شناخته می‌شود، اعلام کرد که بازی‌کننده‌ها می‌توانند کاربرد دکمه‌های کنترلر ایکس‌باکس وان را تغییر دهند. به طور مثال با این قابلیت، کاربران می‌توانند نحوه‌ی کار کرد دکمه‌ی A را با B تغییر دهند. این قابلیت روی تمام کنترلرهای معمولی ایکس‌باکس وان قابل اجرا است.

البته مایکروسافت کنترلرهای الیت (Elite) که با قیمت ۱۵۰ دلار به فروش می‌رسند را هم برای کنسول بازی خودش عرضه کرده که به شکل خاص می‌توان کاربرد تمام دکمه‌های آن را تغییر داد.

هریب در این‌باره گفت که کاربران می‌توانند جای دکمه‌های A و B را با هم عوض کنند و وظیفه‌های جدیدی به آن‌ها اختصاص دهند. همچنین کاربران می‌توانند این دکمه‌ها را به شکلی برنامه‌ریزی کنند یک دکمه کارهای مختلفی انجام دهد.

قابلیت تغییر کاربرد دکمه‌ها روی کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ هم وجود داشت و بسیاری از کاربران از نبود این ویژگی روی ایکس‌باکس وان تعجب کرده بودند. این قابلیت برای افرادی که می‌خواهند کاربرد دکمه‌های کنترلر خودشان را تغییر دهند، مناسب خواهد بود. برای تغییر دادن کاربرد دکمه‌ها، به قسمت تنظیمات مراجعه کنید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

 

منبع: The Verge

 

 

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه