اپل از کوالکام شکایت کرد

۱۳ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

هفته‌ی گذشته بود که سازمان FTC شکایتی علیه کوالکام تنظیم کرد. طبق شکایتی که کوالکام به آن محکوم شده است، این شرکت اپل را مجبور کرده است تا در ازای دریافت مبلغ لیسانس کمتر، اپل از چیپ‌ست‌های آن‌ها استفاده کند. این حرکت رقابت را از بین می‌برد و از دیدگاه سازمان FTC غیرقانونی است. در جدیدترین خبرها شنیده‌ایم که اپل خودش هم دست به کار شده و از کوالکام شکایت کرده است.

طبق شکایت اپل، شرکت کوالکام به این دلیل که اپل با کمیسیون تجارت کره تبادلاتی داشته است، از پرداخت حق لیسانس‌ها به اپل خودداری کرده است. کوالکام به اپل گفته است تا زمانی که وضعیت اپل نسبت به کمیسیون تجارت اپل تغییر نکند، پرداخت‌های‌اش را انجام نخواهد داد.

Apple-1

اپل می‌گوید که کوالکام هم‌چنین مدت‌های زیادی است که از اپل مبلغ بیشتری برای استفاده از گواهی‌های ثبت شده‌اش دریافت می‌کند؛ آن هم برای تکنولوژی‌هایی که طبق ادعای اپل، کوالکام هیچ دستی در آن‌ها نداشته است.

کوالکام در سال ۲۰۱۶ محتمل جریمه‌ی سنگینی در کره‌ی جنوبی شده بود ۸۵۴ میلیون دلار جریمه پرداخت کرد. این شرکت هم‌چنین در چین مجبور به پرداخت ۹۵۴ میلیون دلار جریمه شده است. تمام این‌ها را کنار شکایت‌های FTC و اپل بگذارید و متوجه می‌شوید که این شرکت اصلا وضعیت خوبی ندارد.

منبع: Ubergizmo

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه