با پایان نمایش نظامی چینی‌ها،‌هوای پکن دوباره آلوده شد

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چند روز پیش، چینی‌ها هفتادمین سالگرد پیروزی بر ژاپن و پایان جنگ جهانی دوم را جشن گرفتند. برای برپایی این جشن، صدها کارخانه را تعطیل کرده بودند و به نیمی از پنج میلیون خودروی موجود در پکن اجازه‌ی تردد ندادند تا هوا تمیز شود و آسمان برای فیلم‌برداری آبی باشد. حالا با تمام شدن جشن، دوباره هوا آلوده شده است.

با اتمام جشن‌های سالانه‌ی چین، پکن دوباره با مشکل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کند.

مسوولان چین به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم، تدابیری برای از بین بردن آلودگی هوا اندیشیده بودند. این جشن، یکی از بزرگترین مراسم‌هایی بود که در پکن برگزار می‌شد.

beijing2

چین در این مدت زمان، دستور بستن صدها کارخانه را صادر کرده بود؛ بیش از نیمی از پنج میلیون خودروی داخل پکن هم اجازه‌ی تردد در خیابان‌ها را نداشتند.

شاخص کیفیت هوای چین در روز جمعه به ۱۶۰ رسید، آن هم برای شاخصی که محدوده‌اش بین صفر تا صد است. این در حالیست که در روز پنج‌شنبه شاخص هوایی برابر با ۱۷ داشت.

آلودگی هوا یکی از مشکلات بزرگ کشور چین است. آسمان بیشتر روزهای پکن کاملا خاکستری است و سطح آلودگی هم بسیار بیشتر از مقدار سالمی است که سازمان جهانی سلامت تنظیم کرده.

کشور چین برای میزبانی المپیک سال ۲۰۰۸، تعداد زیادی از کارخانه‌ها را تعطیل کرده بود. با این حال، مسوولان چین اهداف اقتصادی را در اولویت کار خود قرار داده‌اند و معتقدند که درست کردن وضعیت محیط زیست کشورشان، ممکن است به اقتصاد آن لطمه وارد کند.

منبع: USA Today

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar حمید

    چینی ها اقتصاد دنیا رو تو دست گرفتن وتقریبا تمامی اجناس کشور ها رو تولید میکنن
    پس مشخصه چقدر کارخانه دارن
    خب دیگه همینه تولید بالا و درامد بالا ولی هوای آلوده
    بعضی موقع ها باید یه چیزایی رو فدا کرد تا یه چیز دیگه رو به دست آورد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه