بهترین پخش‌کننده‌های رایگان موسیقی در ۲۰۱۶

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه
شما چه نظری در مورد بهترین پخش‌کننده‌های موسیقی دارید؟ خودتان از چه پلیری برای پخش موزیک روی کامپیوترتان استفاده می‌کنید؟ چه امکانات و قابلیت‌هایی در یک پخش‌کننده برای شما اهمیت دارد و استفاده از امکانات کدامیک برای شما آسان‌تر است؟ در ادامه با دیجی‌کالا مگ باشید.
 
شاید با این تیتر و لید شما یاد پخش‌کننده‌های محبوب و قدیمی مثل وینمپ و جت‌آدیو بیفتید. اما در ادامه گزینه‌های دیگری پیشنهاد شده است.
شاید ذائقه‌ی شما با آن گزینه‌ی خاص سازگارتر باشد. اینکه چه امکاناتی برای شما کاربردی‌تر است و اینکه بخواهید پخش‌کننده‌ی مورد نظر در کنار موسیقی امکان پخش کدک‌‌های ویدیویی را هم داشته باشد چیزی‌ست که در ادامه در خواهید یافت. در لیست زیر یک گزینه، بهترین است، اما لازم است با سایر گزینه‌ها آشنا شوید. 
 

۱. MusicBee

495b10e84329ebb2ff2f92749efba7bc-970-80
کاربری ساده و امکانات متنوع
 
میوزیک‌بی پخش‌کننده‌ای مناسب برای کسانی‌ست که به صورت جدی به شنیدن موسیقی همزمان با کارشان مشغول هستند. در این پخش‌کننده هر چه که نیاز داشته باشید در اختیار خواهید داشت و می‌توانید به خوبی از کتابخانه‌ی موزیک‌هایی که در اختیار دارید نهایت بهره را ببرید. فرقی نمی‌کند که کتابخانه‌ی موزیک‌های شما چقدر کوچک یا بزرگ باشد، این پخش‌کننده با امکانات مفیدش، قابلیت‌های مفیدی را در اختیارتان قرار می‌دهد.
 
مهاجرت به این پخش‌کننده مشکل نیست. در اولین باری که آن را اجرا می‌کنید می‌توانید تمام پوشه‌های کامپیوتر را با کمک‌اش اسکن کنید تا موزیک‌ها را یافته و در خود نگه دارد. برای این کار از کتابخانه‌ی میدیاپلیر ویندوز و آی‌تونز اپل -که احتمالا در حال حاضر هم از آنها استفاده می‌کنید- هم کمک می‌گیرد. پس از آن، بدون اینکه جای فایل‌ها تغییری بکند، کاتالوگی از همه موزیک‌های کامپیوترتان در میوزیک‌بی در اختیار خواهید داشت. البته امکان جابجایی فایل‌ها نیز در تنظیمات نرم‌افزار وجود دارد.
 
پس از اضافه‌شدن موزیک‌ها به برنامه، اضافه کردن تگ‌های مرتبط به سادگی هر چه تمام‌تر ممکن است. با انتخاب هر موزیک و فشردن کلیدهای اینتر+شیفت به راحتی می‌توانید به بخش ویرایش تگ‌ها وارد شوید. البته قابلیت ویرایش خودکار تگ‌ها نیز در میوزیک‌بی وجود دارد که عملکردی مطلوب و حتی چشمگیر دارد. در صورت استفاده از این قابلیت، متاتگ‌های موزیک‌هایی که در اختیار دارید بسیار ساده و سریع به انجام می‌رسد.
 
اضافه کردن تصویر آلبوم‌ها در میوزیک‌بی مانند میدیاپلیر ویندوز به سادگی کپی کردن فایل و چسباندن آنهاست و محدودیتی برای اضافه کردن چند کاور آلبوم، تصویر خواننده، لوگوی گروه مربوطه و … برای یک آلبوم یا آهنگ وجود دارد. این تصاویر اضافی در زمان یافتن موسیقی یا هنگام پخش آن به چشم می‌آیند. میوزیک‌بی حتی می‌تواند ترانه‌ی مربوط به هر موزیک را یافته و همزمان با پخش موسیقی نمایش دهد.
 
این پخش‌کننده طوری برنامه‌ریزی شده که بیشترین سازگاری را با سخت‌افزار کامپیوتر داشته باشد. امکان نرمال‌سازی صدا و تنظیم اکولایزر برای ژانرهای مختلف موسیقی و همچنین افکت صوتی بین ترک‌های موسیقی در میوزیک‌بی گنجانده شده است.
 
با کمک میوزیک‌بی امکان پخش رادیوهای اینترنتی هم وجود دارد. به‌علاوه، با کمک آن می‌توانید به پادکست گوش دهید و با اتصال حساب کاربری‌تان در ساندکلاود و Last.fm، از امکانات این دو سرویس نیز استفاده کنید. حتی امکان اتصال آن به VLC هم برای استریم پادکست‌های ویدیویی نیز وجود دارد.
 
میوزیک‌بی تقریبا تمامی فرمت‌های صوتی را پشتیبانی می‌کند و امکان تبدیل فرمت‌های متداول به یکدیگر نیز با کمک آن وجود دارد.
 
اگر فکر می‌کنید تمامی این امکانات برای شما کافی نیست بد نیست بدانید میوزیک‌بی نسخه اندروید هم دارد که با کمک آن می‌توانید پخش موسیقی روی کامپیوتر را با کمک تلفن اندرویدی‌تان کنترل کنید. احتمالا هیچ گزینه‌ی رایگانی به خوبی میوزیک‌بی پیدا نمی‌کنید. هر چند که این پخش‌کننده بازمتن نیست، اما برای استفاده شخصی می‌توانید به رایگان از آن بهره ببرید.

 

Digi_Buy_Label_Download

۲. AIMP

b5a4336b351e94f562d4547ebfb343a1-650-80
دسترسی ساده و مدیریت راحت آلبوم‌های موسیقی
 
همانند تمامی پخش‌کننده‌های رایگان، AIMP هم امکان سازمان‌دهی موزیک‌ها را به راحتی در اختیارتان قرار می‌دهد. حتی در صورتی که متادیتاهای آنها صحیح نباشند، این پلیر به خوبی از پس دسته‌بندی آنها بر می‌آید.
 
این پخش‌کننده امکان دسترسی به تمامی فایل‌های صوتی کامپیوتر شما را دارد. به علاوه امکان ریپ‌کردن موزیک‌های روی دیسک‌های صوتی نیز با کمک آن برقرار است. به‌علاوه می‌توان با کمک آن متادیتاهای مربوط به موزیک‌ها را به صورت خودکار و هوشمند تکمیل و تصحیح کرد.
 
AIMP هم مانند MusicBee بسیاری از فرمت‌های صوتی را پشتیبانی می‌کند و امکان انکود آنها را با کمک پلاگین‌هایی که توسط کاربران برای این پخش‌کننده نوشته شده‌اند نیز در AIMP وجود دارد. همچنین امکان اضافه کردن جلوه‌های تصویری و قالب‌های متنوع برای نرم‌افزار نیز وجود دارد. برخی افزونه‌های این نرم‌افزار امکانات جذابی در اختیارتان قرار می‌دهند. برای مثال می‌توان با کمک افزونه‌ی یوتوب آن، پلی‌لیست‌هایی از این شبکه را در کامپیوتر خود اجرا کنید. همچنین امکان استریم موسیقی از ساندکلاود نیز در آن وجود دارد و می‌توانید با کمک رابط کاربری تحت وب نیز آن را کنترل کنید.
 
این اپلیکیشن برخی ابزارهای پیش‌فرض نیز در خود دارد که امکان کوک کردن ساعت و پخش موسیقی در ساعت تنظیم شده از جمله‌ی آنهاست. همچنین امکان خاموش کردن کامپیوتر پس از پایان لیست پخش و قابلیت کارائوکه (حذف صدای خواننده) هم با کمک این پخش‌کننده برای شما برقرار است.
 
هر چند که برخی امکانات میوزیک‌بی کماکان در قیاس با AIMP بهتر و کاربردی‌تر به نظر می‌رسند، اما مواردی همچون رابط کاربری جذاب و ساده‌ی این پلیر در کنار امکان اضافه کردن پلاگین‌ها و افزونه‌های جذاب، چیزی نیست که بتوان راحت از کنارشان گذاشت.

 

Digi_Buy_Label_Download

۳. MediaMonkey

27e5a7abfa712d7c87d2a1777327a92d-650-80
بهترین سازمان‌دهی و تگ‌گذاری خودکار
 
میدیامانکی در کنار موزیک‌ها، امکان مدیریت و سازماندهی ویدیوها را هم در اختیارتان می‌گذارد. برخلاف اغلب پخش‌کننده‌های دوکاره، میدیامانکی بهترین نتیجه را در این خصوص از خود نشان می‌دهد. این پلیر با شناسایی موزیک‌ها، متاتگ‌های دقیق آنها را با استفاده از اطلاعات اینترنتی تصحیح و تکمیل می‌کند. این اپلیکیشن مانند میوزیک‌بی به خوبی از پس تصحیح متاتگ‌های موزیک‌ها برمی‌آید.
 
شما می‌توانید در طول پخش موسیقی هم تگ‌ها را ویرایش و تصحیح کنید که امکانی کاربردی و مفید برای این اپلیکیشن محسوب می‌شود.
 
میدیامانکی با ساختاری منطقی و کاربردی کتابخانه‌ی موزیک‌های شما را سازماندهی و مدیریت می‌کند و قابلیت File Monitor در آن اجازه می‌دهد همه چیز را بر اساس تاریخ ورودشان ویرایش یا پاک کنید. این قابلیت به خوبی کار می‌کند و اگر بخواهید می‌توانید برای بهبود عملکرد آن نسبت به نصب پلاگین‌های جانبی اقدام کنید.
 
امکانات نسخه رایگان میدیامانکی نسبت به نسخه تجاری آن تفاوت چندانی ندارند. رابط کاربری این اپلیکیشن نسبت به گزینه‌های رایگان اندکی بهتر است و با کمک نسخه تجاری می‌توانید برخی پلی‌لیست‌ها را از دید کاربرانی که به عنوان مهمان از کامپیوترتان استفاده می‌کنند، پنهان کنید. اگر چه این قابلیت و سایر امکانات نسخه تجاری چندان ضروری نیستند، اما به هر حال این پخش‌کننده در میان گزینه‌های معرفی شده در این مطلب در جایگاه سوم قرار می‌گیرد.
 
Digi_Buy_Label_Download

۴. foobar2000

ac66a1fd6045b8bb75f2a9b38bca6f78-650-80
یک پخش‌کننده‌ی ماژولار
 
فوبار۲۰۰۰ دارای ابزاری حرفه‌ای برای مدیریت و ویرایش تگ‌های یک کتابخانه‌ی شلخته و پراشتباه است. با کمک آن می‌توان متادیتاهای موزیک‌ها و حتی شماره هر کدام از موزیک‌ها را در آلبوم اصلی، تصحیح کرد.
 
این پخش‌کننده‌ی رایگان متادیتاهای موزیک‌ها را به دنبال فایل‌هایی که فاقد تگ هستند یا از سی‌دی‌های صوتی ریپ شده‌اند کشف می‌کند، و فایل‌های تکراری را هم تشخیص می‌دهد. کتابخانه‌ی این پخش‌کننده به صورت بی‌درنگ به‌روز نمی‌شود، اما در صورت جابجایی یک فایل، می‌تواند آن را در کامپیوتر یافته و در پلی‌لیست خود جایگزین کند.
 
پشتیبانی از اغلب فرمت‌های صوتی از امکانات قابل توجه این پخش‌کننده نیز به حساب می‌آید و با کمک ابزاری تحت عنوان Quick Convert می‌توانید تنظیمات از پیش تعیین‌شده‌ای را در پروفایل‌هایی اختصاصی کنید و از آن برای تغییر فرمت فایل‌های خود بهره ببرید. در این صورت اگر فایلی وجود داشته باشد که امکان پخش آن در فوبار۲۰۰۰ وجود نداشته باشد، با کمک پروفایل‌هایی که قبلا تعریف‌شده یا خودتان تعریف کرده‌اید، نسخه قابل پخش آن آماده و سپس اجرا می‌شود.
 
با وجود ظاهر پرزرق و برق فوبار۲۰۰۰، این پخش‌کننده با رابط کاربری ماژولارش به شما امکانات متعددی را در هر ماژول ارایه می‌کند. ماژول‌ها قابلیت‌هایی مثل جستجو، نمایش کاور آلبوم، مدیریت پلی‌لیست، مدیریت تصاویر در حال پخش موسیقی و … را در قالب تب‌هایی که به راحتی در دسترس کاربر قرار دارند در اختیار شما قرار می‌دهند.
 
قالب‌های اختصاصی‌ای که با کمک ماژول‌ها در این اپلیکیشن می‌سازید می‌توانند به صورت فایل ذخیره شوند تا بتوانید به راحتی قالب مورد نظر خود را دوباره مورد استفاده قرار دهید.
 
در نهایت، فوبار۲۰۰۰ به عنوان گزینه‌ای بسیار سبک با امکانات مفید می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد؛ اگر کتابخانه‌ی موزیک‌های شما تعداد زیادی فایل نداشته باشد انتخاب این پخش‌کننده به شما توصیه می‌شود.

 

Digi_Buy_Label_Download

۵. VLC

9a7268af25fc8a8f25a912a029598f9d-650-80
پخش‌کننده‌ی حرفه‌ای ویدیو، اما سازگار با موسیقی
 
احتمالا بسیاری از شما پخش‌کننده VLC را می‌شناسید. گزینه‌ای متن‌باز و محبوب برای پخش موسیقی که امکانات کامل و جذابی برای مدیریت موسیقی نیز دارد. این پخش‌کننده تقریبا تمامی فرمت‌های صوتی و تصویری را بدون نیاز به نصب کدک‌های جانبی پخش می‌کند. به‌علاوه امکان تبدیل فرمت‌های مختلف به یکدیگر را هم در خود دارد.
 
به‌علاوه VLC امکان استریم موسیقی را از شبکه‌ی داخلی و اینترنت هم دارد و با کمک آن می‌توان به رادیوهای اینترنتی گوش داد و پلی‌لیستی از رادیوهای محبوب برای دسترسی سریع در آن ساخت.
 
مدیریت موزیک‌ها با کمک وی‌ال‌سی ساده است. کافی‌ست موزیک‌(های) مورد نظر خود را به پنجره‌ی این پخش‌کننده بکشید تا همه آنها توسط وی‌ال‌سی شاخه به شاخه مدیریت شده و نمایش داده شوند. می‌توان فایل‌ها را بر اساس آلبوم، ژانر موسیقی، هنرمند و سایر متادیتاهای موزیک‌ها منظم کرد و با کمک امکان جستجو به راحتی به موسیقی یا موسیقی‌های مورد نظر دسترسی داشت.
 
وی‌ال‌سی به‌علاوه از پلاگین‌ها هم پشتیبانی می‌کند. البته بسیاری از آنها برای بهینه‌سازی پخش ویدیو در وی‌ال‌سی تنظیم شده‌اند. اما برخی نیز برای حذف تبلیغات رادیوهای اینترنتی ساخته شده‌اند که برای علاقمندان به موسیقی که آهنگ‌های محبوب خود را از طریق رادیوهای آنلاین دنبال می‌کنند، جذاب خواهند بود.
 
وی‌ال‌سی پخش‌کننده‌ای سبک است که با تمام نسخه‌های ویندوز از ایکس‌پی به بعد سازگار است. همچنین نسخه‌های مخصوص مک، لینوکس، اندروید و حتی iOS آن هم در دسترس است. اگر به آن به عنوان یک اپلیکیشن دو کاره برای پخش موسیقی و ویدیو نگاه می‌کنید، واقعا می‌تواند در هر دو جایگاه برای شما انتخاب خوبی باشد. اما در صورتی که قصد دارید به عنوان یک پخش‌کننده‌ی موسیقی مستقل از آن استفاده کنید و به دنبال ابزاری حرفه‌ای به این منظور هستید، شاید سایر گزینه‌های این مطلب برای شما کاربردی‌تر و بهتر باشند.

 

Digi_Buy_Label_Download
منبع: TechRadar
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۴ دیدگاه
  1. Avatar کاویان

    AIMP رو خیلی وقته ازش استفاده میکنم عالیه حدود سال میشه

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه