مردم به‌جای ساعت‌های لوکس سوییسی، اپل واچ می‌خرند

۲۹ مهر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

خیلی از شرکت‌های ساعت‌سازی معتقدند که ساعت‌های هوشمند، قرار نیست جای ساعت‌های معمولی را پر کنند و این دو صنعت متفاوت می‌توانند در کنار یکدیگر وجود داشته باشند. هر چه باشد، اگر بخواهید به مراسمی رسمی بروید، ساعت هوشمندتان را دست‌تان نمی‌کنید، بلکه به دنبال ساعت سوییسی گران‌تان می‌گردید.

بر اساس گزارش ارایه شده، فروش ساعت‌های سوییس در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی، ۸٫۵ درصد کاهش داشته است.

با این حال، شرکت‌های تکنولوژی، روز به روز ساعت‌های هوشمند خود را بیشتر شبیه به ساعت‌های معمولی و لوکس می‌کنند. برای مثال اپل با شرکت «ارمس» (Hermes) برای ساخت ساعت‌های هوشمند لوکس همکاری کرده است. این روند هم ظاهرا روی فروش ساعت‌های معمولی تاثیر گذاشته است. بر اساس گزارشی که خبرگزاری رویترز داده، فروش اپل واچ، روی فروش ساعت‌های سوییسی لوکس تاثیر منفی گذاشته است.

بر اساس گزارش ارایه شده، فروش ساعت‌های سوییسی در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی، ۸٫۵ درصد کاهش داشته است. این میزان کاهش، در ماه سپتامبر به ۹٫۹ درصد هم رسیده است.

البته تمام تقصیر را هم نباید به گردن اپل واچ بیاندازیم. فروش ساعت‌های سوییسی که قیمتی بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ دلار داشته‌اند، کم شده است. این محدود‌ه‌ی قیمت، دقیقا محدوده‌ی قیمتی است که ساعت‌های هوشمند در آن فروخته می‌شوند.

این موضوع را هم باید در نظر گرفت که به‌طور کلی، گوشی‌های هوشمند رکود بازار ساعت‌های معمولی را نتیجه داده‌اند. فکر می‌کنید ساعت‌های هوشمند می‌توانند جای ساعت‌های معمولی را بگیرند؟

منبع: Ubergizmo

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar رحمان

    موبایلا اومدن بازار دوربینای عکاسی و فیلم برداری و کنسول بازی پرتابل و ضبط صوت ها رو گرفتن.
    حالا نوبت ساعت های هوشمنده که بیاد جای موبایلا رو بگیره
    دیر یا زود همه ما مث فیلمای علمی تخیلی یه مچ بند هوشمند دستمونه و وقتی خلاف میکنیم اونو میشکنیم تا از دست پلیس فرار کنیم.
    ما داریم به کجا پیش میریم؟
    قدیما کار با کامپیوتر یک ساعت در روز بود
    حالا شده چهار پنج ساعت با موبایل
    چقدر راحت خوراک کمپانیای تکنولوژی شدیم…

  2. Avatar امیر حسین

    من به عنوانی کسی که از ساعت هوشمند سونی امارت واچ ۲ استفاده کرده و حتی به علت موقعیت شغلی تجربه کار با تمامی ساعت های هوشمند و داشته حتی اپل واچ، میگم که شاید در کوتاه مدت اسمارت واچ ها بتونن روی فروش ساعت تاثیر منفی بزارن اما هیچوقت نمیتونن جای ساعت و بگیرن…اولا که زیبا و چشم نواز نیستن زور بزنن در حد ساعتای اماکس ارزون قیمته طراحیشون. دوما به هیچ وجه مقاوت خوبی در اثر ظربه ندارن چیزی که ارزونترین ساعت مچیا دارن چه برسه به مدلهای لوکس و گران قیمت و سوما اینکه بخوای هر شب ساعتت و بزنی شارژ به نظر من فاجعه است…. مثلا فک کنین یه جای مهم میخواین برین ، فراموش کردین ساعتتون و شارژ کنین و علامت شارژش قرمزه اونجاست که میفهمین گرونترین اسمارتواچم وقتی کارایی نداره دو زار نمیارزه

    1. Avatar Paeezvash

      من نمیخوام شما رو دور از جون متهم کنم به این که با اپل واچ کار نکردید ولی عرض کنم شما در صورتی که از قابلیتهای هوشمند اپل واچ نخوای استفاده کنی و فقط ساعت ( به صورت دیجیتال) رو بهتون نشون بده روزها و هفته ها شارژ داره ، و حتی زمانی که استفاده میکنید و شارژش تموم میشه و به قول شما چراغش روشن میشه بازم تا روزها ساعت رو اعلام میکنه من خودم خدا شاهده شارژ اپل واچ تموم شد( شهرستان بودم و شارژرش و نبرده بودم) و تا ۴ روز مث یه ساعت معمولی ساعت و بهم اعلام میکرد
      پس اینطور نیست که وقتی شارژش تموم شد تبدیل بشه به یه کالای غیرقایل استفاده و تازه بدون شارژ میشه به یه شاعت کامپیوتری( به اصطلاح)

  3. Avatar شهاب

    نمیدونم این ساعت های هوشمند که دائم بلوتوثشون روشنه و چسبیده به دست برای بدن مضر نیست؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه