تبر طلایی (Golden Axe III 1993)

۱۹ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

این‌بار در سفری که به عصر طلایی بازی‌های ویدیویی داشتیم، به مجموعه بازی‌های «تبر طلایی» (Golden Axe) برخوردیم. این مجموعه بازی‌ها در سبک بزن و بکش ساخته شده و در کنار Streets of Rage یا همان شورش در شهر طرفداران زیادی را به خودشان اختصاص داده بودند.

قسمت اول این مجموعه بازی‌ها در سال ۱۹۸۹ توسط سگا ساخته شد. گیمرها با انتخاب یکی از سه قهرمانی که در بازی حضور داشتند داشتند، وارد بازی و سرزمین «یوریا» (Yuria) می‌شدند که موجودی شیطانی به نام Death Adder در آن حکمرانی می‌کرد و برخی از نزدیکان قهرمان‌های اصلی بازی را هم کشته بود. هر سه قهرمان بازی با انگیزه‌ی کشتن Death Adder وارد این ماجراجویی خطرناک شده بودند و گیمرها کنترل افرادی را به دست می‌گرفتند که برای گرفتن انتقام، حاضر بودند دست به هر کاری بزنند.

این بازی فضای فانتزی زیبایی داشت و اگر به مجموعه فیلم‌های «کونان» (Conan the Barbarian) علاقه داشتید، قطعا مجذوب Golden Axe هم می‌شدید.

Golden-Axe-20

روند بازی هم شامل کشتن نیروهای Death Adder‌ می‌شد. شخصیت‌های بازی برای مبارزه با دشمنان مختلفی که جلوی راه‌شان قرار می‌گرفتند، می‌توانستند از قدرت‌های مخصوصی استفاده کنند. قهرمان‌ها قدرت جادویی داشتند که میزان آن هم در نواری آبی رنگ زیر نوار سلامتی مشخص بود. هر چقدر که این نوار آبی رنگ پر تر بود، قدرت جادویی قوی‌تری داشتید و می‌توانستید دشمنان بیشتری را در یک لحظه بکشید. نوع جادوی هر قهرمان هم متفاوت بود و بازی‌کننده‌ها با هر شخصیت می‌توانستند به شیوه‌ای جذاب دشمنان را نابود کنند.

قسمت دوم مجموعه بازی‌های تبر طلایی هم در سال ۱۹۹۱ برای کنسول «سگا جنسیس» (Sega Genesis) عرضه شد. این بازی روند نسخه‌ی قبلی خودش را دنبال کرده بود و تنها قهرمان‌های بازی از قدرت‌های ویژه‌ی جدیدی بهره می‌بردند. البته این بازی نتوانست به موفقیت قسمت اول دست پیدا کند و خیلی از رسانه‌های آن زمان گفتند که سگا در تولید این بازی بسیار عجله کرده.

پس از قسمت دوم عنوان‌های Golden Axe: The Revenge of Death Adder در سال ۱۹۹۲ و Golden Axe III‌ در سال ۱۹۹۳ راهی بازار شدند. بازی تبر طلایی ۳ یکی از محبوب‌ترین عنوان‌های عرضه شده برای کنسول سگا جنسیس بود و در کشورها هم علاقه‌مندان بسیار زیادی داشت. یک بازی بزن و بکش تمام عیار که گیمرها را درگیر یک ماجراجویی فانتزی شگفت‌انگیز می‌کرد. ماجراهای قسمت سوم روند هیجان‌انگیزتری داشتند. دشمن جدیدی با نام Damud Hellstrike که خودش را پرنس تاریکی می‌نامد، تبر طلایی را می‌دزدد و تمام قهرمان‌های بازی را هم نفرین می‌کند. البته در این بین یکی از قهرمان‌های بازی می‌تواند از شر نفرین رهایی پیدا کند و سعی می‌کند که سایر قهرمان‌ها را هم نجات دهد و با کشتن شخصیت منفی، تبر طلایی را پس بگیرد.

روندبازی در مقایسه با قسمت‌های قبلی اندکی تغییر کرد؛ اما همچنان همان حالت بزن و بکش دوست‌داشتنی و  جذابی را پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌داد. قهرمان‌های جدید به همراه قدرت‌های جادویی و حرکات تازه به این عنوان اضافه شده بودند.

Golden-Axe-21

در بازی تبر طلایی ۳، گیمرها با حرکات و فنون مختلفی روبه‌رو می‌شدند که می‌توانستند به وسیله‌ی آن‌ها دشمنان را از بین ببرند. همچنین قدرت‌های جادویی بیشتری هم در اختیار قهرمان‌های بازی قرارگرفته بود که برخی از آن‌ها به صورت دو نفره قابل اجرا بودند. این بازی را اگر در حالت دو نفره تجربه می‌کردید، تجربه‌ی بهتری به دست می‌آوردید. ضربه‌های ترکیبی مختلفی برای حالت دو نفره به وجود آمده بود و قهرمان‌ها می‌توانستند با ترکیب کردن قدرت‌های جادویی خودشان دشمنان را در یک لحظه نابود کنند.

در این بازی کارهای سری مختلفی هم وجود داشت. به طور مثال با نجات دادن زندانیانی که در بازی وجود داشتند، می‌توانستید سلامتی بیشتری داشته باشید. این زندانی‌ها در جعبه‌ها و سلول‌های کریستالی بودند.

Golden-Axe-1

تبر طلایی ۳ کلی ویژگی جدید و منحصر به فرد دارد و ما که پس از سال‌ها به سراغ آن رفتیم، ساعت‌ها درگیر روندبازی این عنوان شدیم. مبارزه‌های نفس‌گیر و گرافیک زیبای آن ما را مجذوب خودش کرد. دو نفره بازی کردن هم که حال مخصوص خودش را دارد.

اگر به دنبال یک بازی چالش‌برانگیز کلاسیک هستید، حتما Golden Axe 3 یا قسمت‌های دیگر این مجموعه بازی‌ها را تجربه کنید. قطعا از زمانی که صرف این بازی می‌کنید، پشیمان نخواهید شد.

‌‌‌
کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar ashkan

    دوستان عزیز من یه سوال دارم تو نسخه ۳ این بازی شخصیت مرد بازی وقتی شمشیرشو حرکت میده از روی زمین شعله اتیش به سمت دشمناش پرت میشه اگه کسی این فنو بلده لطفا بگه بهم ممنون میشم

    1. Avatar فقط کمودور

      جهت دستگیره باید بچرخونی بعد همزمان دکمه b بزنی

  2. Avatar مسعود

    یکی از بازیهای بی نظیر تاریخ بود شاید بالغ بر ۴۰۰ بار این بازی رو بازی کردیم در حدی شدیم که هیچ جونی از دست نمیدادیم هنوز رو کامپیوتر دارمش و بعضی موقعها بازیش میکنم بعد از گذشت بیستو یک سال برای من تازگی داره گیم پلی بی نظیر به نظر من سالها از زمان خودش جلوتر

  3. Avatar Godgoblin

    توی عمرم شاید هزار دفعه این بازی رو زور زدم فقط یکبار تونستم به مرحله آخرش برسم زمان خودش بینظیر بود مثل بازی برادران بربر یا نینجا با سک بی نظیر بود ای کاش نسخه امولاتور بازی ها رو هم میذاشتید

    1. Avatar بهاور

      دوست عزیز درود

      بنده نسخه امولاتور بازی کنسول سگا برای کامپیوتر و تقریبا آرشیو کاملی از مجموعه بازی های این کنسول را
      در آرشیو خود دارم – اگر مشکلی نباشد میتوانم برای دوست عزیز جناب آقای نوردوست عزیز ارسال نمایم جهت استفاده دوستان

      با سپاس
      بهاور

  4. Avatar سید محمدعلی

    منم این بازیو هفت سالگی روی pc تجربه کردم نسخه تبدیل شده بود الان ۹ساله نبال اسم بازی بودم تا اینکه اسمش توی دیجی کالا مگ برام پیداشد

  5. Avatar امیر

    من که Golden Axe I رو بازی کردم و با اون خاطره دارم , یه پیرمردی داشت از اون ۲ تا کاراکتر دیگه خیلی بهتر بود و تو بخش Versus راحت بقیه رو میزد , یادش بخیر سیو که ندشتن این بازیا هی تا آخر بازی میرسیدیم میباختیم به امید این که یه بارم که شده ببینیم آخر بازی چی میشه.

  6. Avatar امیر تبارکی

    یادش بخیر روی Amiga 500 دونفره، با دو جوی استیک روی TV لامپی پارس ۲۹ اینچ بازی میکردیم فرداش هم کنکور داشتیم!! بقول آقای نوردوست هیجانی که اون بازی به بازیکن میداد کم نظیر بود و هیچ کدوم از کنسولهای امروزی با گرافیک عالی شون اون هیجان رو القا نمیکنند.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه