توییتر ممکن است در روسیه مسدود شود

۳۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ناسازگاری کشور روسیه با اینترنت و مخصوصا شبکه‌های اجتماعی هنوز هم ادامه دارد. مسدود کردن وب‌سایت‌هایی مثل Reddit و ویکی‌پدیا یا تهدید فیس‌بوک به کنار، روسیه اخیرا شبکه‌ی اجتماعی توییتر را هدف گرفته است.

ظاهرا بر اساس قوانین روسیه، هر وب‌سایتی که داده‌ای از شهروندان روسی داشته باشد باید آن داده را در کشور روسیه ذخیره کند.

سازمان کنترل رسانه‌ای روسیه که Roskomnadzor نام دارد، اخیرا به توییتر گفته است که باید داده‌ی کاربران‌اش را در خود کشور روسیه ذخیره کند. این حرکت روسیه، ظاهرا در راستای تغییر قوانین توییتر صورت گرفته است.

«الکساندر ژاروف»، مدیر سازمان Roskomnadzor به خبرگزاری Financial Times گفته است: “توییتر چند ماه پیش قوانین‌اش را عوض کرد. اگر آن را خوانده باشید، می‌بینید که توییتر از کاربران اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کند که از نظر ما اطلاعات شخصی است؛ یعنی از طریق آن اطلاعات می‌توان یک فرد را شناسایی کرد.”

Medvedev

ظاهرا بر اساس قوانین روسیه، هر وب‌سایتی که داده‌ای از شهروندان روسی داشته باشد باید آن داده را در کشور روسیه ذخیره کند. اگر توییتر به خواسته‌ی روسیه عمل نکند، ممکن است به راحتی در این کشور مسدود شود. روسیه سال گذشته به فیس‌بوک هم گفته بود که باید داده‌های‌اش در این کشور باشد؛ فیس‌بوک هم با این خواسته‌ی روسیه کنار آمده و آن را قبول کرده بود.

موسسان شبکه‌ی اجتماعی VK هم با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم کرده بودند. با این حال آن‌ها تصمیم گرفتند تا روسیه را ترک کنند.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه