ویندوز ۱۰ بازی‌های غیرقانونی نصب شده را غیرفعال می‌کند

۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ویندوز ۱۰ توانسته‌ است با آشتی دادن و ادغام ویندوز ۷ و ۸ رضایت بسیاری از مشتریان‌اش را جلب کند. اما در پس این رابط کاربری آشنا و ساده، مایکروسافت تمهیدات محدودکننده‌ای اندیشیده است.

مطابق جدیدترین نسخه‌ی مفاد موافقت‌نامه‌ی مایکروسافت، این شرکت می تواند بازی‌های یا نرم‌افزارهای غیرقانونی نصب شده بر ویندوز را از دور حذف کند.

 این شرکت به خود اجازه می‌دهد بازی‌هایی را که غیرقانونی دانلود کرده‌اید، روی کامپیوتر شخصی شما شناسایی کند. براساس جدیدترین مفاد موافقت‌نامه، مایکروسافت این حق را دارد که از دور چنین نرم‌افزاری را حذف کند.

در این بیانینه همچنین درج شده است که مایکروسافت نه تنها نرم‌افزار، بلکه سخت‌افزار را هم می‌تواند غیرفعال کند. براساس بند ۷b این موافقت‌نامه برای استفاده از برخی از سرویس‌های مایکروسافت، به‌روزرسانی کردن ضروری است. مایکروسافت به طور اتوماتیک نسخه‌ی نرم‌افزار شما را چک می کند و به‌روزرسانی‌هایی را دانلود می‌کند تا مانع از دسترسی شما به سرویس‌ها، بازی‌ کردن بازی‌های جعلی و غیرقانونی یا استفاده از سخت‌افزارهای نامعتبر شود.

windows10jay

اگرچه در بیانیه‌ی بالا صراحتا به بازی‌های غیرقانونی اشاره شده، اما منظور مایکروسافت از سخت‌افزار نامعتبر مشخص نیست. با توجه‌ به اینکه ویندوز ۱۰ روی دستگاه‌های مختلفی نصب خواهد شد، در مورد “سخت‌افزار نامعتبر” به شفافیت بیشتری نیاز است. به همین صورت، مایکروسافت درباره‌ی نحوه‌ی شناسایی بازی‌ها و نرم‌افزارهای جعلی مبهم بوده است. این مسئله همچنین نگرانی‌هایی را درباره‌ی حریم شخصی دامن می زند؛ زیرا مایکروسافت می‌تواند بفهمد که چه نرم‌افزاری روی سیستم نصب شده است.

سیستم‌عاملی که کامپیوتر شخصی شما را اسکن می‌کند تا تعیین کند چه نرم‌افزاری روی سیستم شما نصب شده و از آن فراتر، تشخیص دهد که نرم‌افزار مورد نظر غیرقانونی است، به حریم شخصی شما احترام نمی‌گذارد. درواقع به این ترتیب، نام “کامپیوتر شخصی” دیگر معنا ندارد. این مسئله در کشورهایی مثل کشور ما و هندوستان که عمدتا از نرم‌افزاری غیرقانونی استفاده می‌شود، می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

از اینها گذشته، به‌روزرسانی نرم‌افزار ویندوز ۱۰ دیگر اختیاری نیست و به طور اتوماتیک و کاملا اجباری از سوی مایکروسافت انجام می‌شود. در ویندوز ۱۰ دیگر گزینه‌های “choose when to download” و “never check for updates” وجود ندارد. برای آن دسته از افرادی که پهنای باند محدودی دارند، به‌روزرسانی‌های اجباری ویندوز مشکل ایجاد می‌کند، زیرا دیگر آنها نمی توانند زمان دانلود را انتخاب کنند.

منبع: Tech2

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. دانیال سلیمی

    من که دیگه ویندوز ۸.۱ را به ویندوز ۱۰ ارتقا نمیدم.خیلی بده اگر اینجوری باشه.
    از مایکروسافت انتار نمیرفت اینکار را بکنه.

  2. میک میک

    کاملا بد بخت شده مایکروسافت که به چنین اقداماتی داره رو میاره….چرا؟
    دلیلش اینه که کاملا مشخص شده که قدرت گرافبک PS4 پنجاه درصد قویتر از Xbox One هست وسونی به شدت فروش بالایی را به همین دلیل داره تجربه میکنه و کامل مایکروسافت را شکست داده حالا مایکروسافت میخواد هر جور شد با ویندوز و بازیهای روی ویندوز جبران کنه و فروش بازیهای مشترک بین کنسول PS4 و Xbox one و PC را به سمت PC بکشونه. برای اینکار باید باید جلوی کپی غیرقانوی را بگیره تا ملت دنیا مجبور شن بازیها را بخرن و پورسانت فروش روی PC را از شرکت های توسعه دهنده بازی بگیره. ولی با تمام این اوصاف هیچ نشانه ای از موفقیت برای مایکروسافت در این سیاست دیده نشده است. مایکروسافت داره نفس های آخر را میکشه….

  3. علی

    پس مشکلی برای نرم افزار ها و خود دستگاه به وجود نمی آید؟
    بسیار ممنون از راهنمایی هایتان

  4. علی

    چند تا از دوستان من ویندوز غیر اوریجینال( از طریق پرند و دانلود از سایت ها و… گرفتن) و مشکل غیر فعال شدن نرم افزار هایی غیر قانونی ک ب طور مثال از سایت های ایرانی دانلود می کنیمرا نداشتند. اگر من ویندوز اوریجینال را نصب کنم، نرم افزار ها غیر فعال می شوند یا خیر؟
    با تشکر

    1. فرهنگ حشمتی فرهنگ حشمتی

      خیر، ارتباطی با اورجینال یا کپی بودن ویندوز ندارد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه