خسارت ۱۷ میلیارد دلاری سامسونگ به واسطه‌ی گلکسی نوت ۷

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

براساس اطلاعات منتشر شده از رسانه‌های کشور کره‌ی جنوبی خسارات ناشی از گلکسی نوت ۷ و طرح جمع‌آوری این گوشی با ضرر ۱۷ میلیارد دلاری مواجه شده است. ضرری که بیشتر روی ارزش بازار این شرکت بوده است. در واقع ارزش بازار سامسونگ ۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

ارزش بازار سامسونگ ۸ درصد کاهش پیدا کرد و خسارت ۱۷ میلیارد دلاری برای این شرکت به وجود آورد.

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که ارزش بازار به معنای سود یا ضرر یک شرکت نیست اما در مقیاس بزرگی مانند شرکت سامسونگ می‌تواند تاثیرات زیادی داشته باشد. البته شانس بزرگ سامسونگ این بوده که مشکلات پیش آمده تنها در تولید گلکسی نوت ۷ بوده و خط تولید گوشی‌های سری گلکسی S بدون مشکل به کار خودشان ادامه می‌دهند.

خرابی‌های گلکسی نوت ۷ آن‌قدر زیاد بود که سامسونگ تصمیم گرفت تولید آن را متوقف کند و به فروش آن پایان دهد. این شرکت پس از اینکه نتوانست مشکل انفجار محصول جدیدش را برطرف کند دست به چنین کاری زد. حتی شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که این شرکت دیگر تلفن همراه هوشمندی با نام نوت تولید نمی‌کند و مدل جدید این محصولات با نام تازه‌ای راهی بازار خواهند شد.

منبع: Bloomberg

‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. امیرحسین

    شاید so جبران note باشه

  2. علی

    سامسونگ با این افتضاحی که به بار اورد فقط ۸ درصد ارزش بازارش کم شد؟؟ یعنی اپل دیگه چیکار کرده بود که بیش از ده درصد کاهش بازار رو در یک سال گذشته داشه!؟

    1. Shayan

      سلام اپل آی او ای هست نمیشه تو ایران دانلود کرد و باید با سختی دانلود کرد به همین دلیل هست

      1. سام

        داداش اندروید خیلی محدودیت داره نمیشه باش کار کرد

      2. Ahmad

        اپل به عنوان با ارزش ترین شرکت دنیا در چند سال آخیر که حدود ۷ برابر سامسونگ ارزش سهامشه راحتر از سامسونگ کاهش پیدا میکنه

  3. علي

    حقشه تا دیگه بی احتیاطی نکنه

  4. احمد

    شرکت سامسونگ نباید لبه های نوت ۷را زیاد از حد خمیده می گرفت. سامسونگ باید در سری دوم نوت ۷را ساده می گرفت مثل سامسونگ گلکسی S7 معمولی که باعث انفجار بزرگ گوشی شود‌. وقتی صفحه گوشی زیاد از حد خمیده باشه به باتری فشار می‌آورد و باعث انفجار در نوت ۷ می شود. حالا در نوت های بعدی سامسونگ سعی می کند صفحه گوشی را زیاد از حد خمیده نگیرد که باعث انفجار شود. و همه مشتریان سامسونگ برند سراغ اپل یا گوشی های هم رده سامسونگ حالا سامسونگ باید تلاش کند در گوشی S8و S8اج که همه ی مشتریانش دوباره برگردند به خرید گوشی سامسونگ کنند. امروز روز سامسونگ نبوده که بتواند بازار را به دست بگیرد روز نکبت سامسونگ بوده. در سری های بعد باید جبران این خسارت را از دل گوشی سامسونگ S8 و S8اج در بیاورد.

  5. Next is Now

    با اومدن S8 همه چی به حالت قبل باز میگرده سامسونگ یعنی نبض تکنولوژی

    1. sepehr

      سامسونگ بعنی کمربند انتحاری

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه