خودروی پرنده یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بعد از هاوربورد (Hoverboard)، بشر بیش از هر تکنولوژی آینده‌نگرانه‌ی دیگری به دنبال خودروی پرنده است که هنوز در قرن ۲۱‌ام محقق نشده. اما تیمی در سنگاپور با معرفی نمونه‌ی اولیه‌ی «اسنواستورم» (Snowstorm) امید دارد که به رویای خودروی پرنده شخصی نزدیک‌تر شود.

این وسیله که توسط تیمی در دانشگاه ملی سنگاپور طراحی شده، در این مرحله فقط می‌تواند در محیط بسته پرواز کند.

این وسیله‌ی نقلیه که شباهت زیادی به پهپاد دارد، تنها برای یک نفر ظرفیت دارد و توسط ۲۴ پروانه که درون یک سازه‌ی شش ضلعی قرار دارند، بلند می‌شود. چرخ‌های فرود آن هم از شش توپ تشکیل می‌شود که از شک ناشی از فرود جلوگیری می‌کنند. این وسیله که توسط تیمی در دانشگاه ملی سنگاپور طراحی شده، در این مرحله فقط می‌تواند در محیط بسته پرواز کند.

سرپرست این پروژه در بیانیه‌ای در وب‌سایت دانشگاه گفته: “یکی از آرزوهای رایج بشر در داستان‌های علمی تخیلی این است که انسان بتواند به تنهایی پرواز کند. اسنواستورم نشان می‌دهد که امکان تحقق خودروی پرنده شخصی وجود دارد.”

علاوه بر محدودیت پرواز در محیط بسته، با این وسیله‌‌ی برقی فقط می‌توان به مدت پنج دقیقه پرواز کرد. با این حساب، اسنواستورم بیشتر به یک نمونه‌ی آزمایشی و اولیه شباهت دارد تا یک وسیله‌ی نقلیه‌ی واقعی و قابل استفاده.

از آن گذشته یک مسئله‌ی دیگر هم وجود دارد. بر بالای سر کسی که بر آن سوار شده تعداد زیادی پره با سرعت می‌چرخند، هیچ محافظی هم برای سر وجود ندارد. تصادف کردن با این وسیله بسیار خطرناک به نظر می‌رسد. به خاطر همین است که این ماشین در یک محیط بسته تست می‌شود.

در هر صورت، اسنواستورم می‌تواند الهام‌بخش دیگران شود تا به توسعه‌ و ساخت خودروی پرنده شخصی ادامه دهند و این رویا را به واقعیت تبدیل کنند.

منبع: NUS News, YouTube

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar محمدرضا

    بعد از هاوربورد (Hoverboard)، بشر بیش از هر تکنولوژی آینده‌نگرانه‌ی دیگری به دنبال خودروی پرنده است که هنوز در قرن ۲۱‌ام محقق نشده

    محقق نشده است ؟ چند نمونه خدرو پرنده معرفی شده که قراره از سال ۲۰۱۷ به بعد وارد بازار بشن شما اونا رو نادیده میگیرید ؟

    در ضمن وسیله پرنده تک نفره مدتهاس که اختراع شده جت پک ولی بیشتر کاربد نظامی داره و برای کاربد های عمومی فعلا وارد بازار نشده.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه