چرا سامسونگ اصرار دارد نوت ۸ را بسازد؟

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

رییس بخش موبایل سامسونگ D.J. Koh اخیرا در یک مصاحبه مطبوعاتی تاکید کرده که شرکت سامسونگ تمایل دارد گلکسی نوت ۸ را روانه بازار کند.

این گفته رییس بخش موبایل سامسونگ وقتی مطرح شد که خبرنگاران در یک کنفرانس مطبوعاتی از او درباره گلکسی نوت ۷ و دلایل آتش گرفتن آن سوال پرسیدند. همانطور که حتما خبر دارید نوت ۷ گوشی‌ای بود که سامسونگ روی آن واقعا حساب باز کرده بود و گمان می‌رفت بتواند فروشی قابل‌توجه را از طریق معرفی و عرضه این مدل تجربه کند. برخی از کارشناسان هم معتقد بودند همه دستاوردهای سامسونگ به شکلی در نوت ۷ خلاصه شده بود. گوشی‌ای که قرار بود نمادی از بلوغ و تکامل محصولات سامسونگ باشد بخاطر نقص فنی آتش گرفت و زبانه‌های این آتش چنان دامنه‌دار شد که تمام امید و آرزوهای سامسونگ درباره این گوشی سوخت و خاکستر شد. نوت ۷ جمع‌آوری و به کارخانه بازگردانده شد. تا روز گرفتن این تصمیم خبرهای آتش‌سوزی هر روز جنجال برانگیز می‌شدند. این مدل سوژه جک‌ها، جنجال‌ها، تبلیغات رقبا و هزار و یک دردسر دیگر شد. دست آخر حتی نوت ۷ خاموش شده را نمی‌توانستید با خودتان به هواپیما ببرید. اوضاع برای سامسونگ اصلا خوب نبود.

خیلی‌ها پس از بوجود آمدن مشکلات نوت ۷ معتقد بودند سامسونگ احتمالا تولید این سری از گوشی‌ها را به شکل کلی و برای همیشه متوقف می‌کند. بعضی دیگر معتقد بودند عرضه یک نوت دیگر به بازار نوعی خودکشی است چون برند نوت چنان از پا افتاده که از هیچ طریقی نمی‌شود دوباره احیایش کرد. با این وجود مسئولین سامسونگ می‌گویند تولید گوشی‌های سری نوت را رها نخواهند کرد و باید منتظر عرضه نوت ۸ باشیم. ظاهرا شرکت سامسونگ معتقد است می‌تواند اعتبار گوشی‌های این سری را زنده کند و این اتفاق تنها از طریق ارائه یک گوشی نوت بهتر، ایمن‌تر و خلاقانه‌تر ممکن است.

این تصمیم سامسونگ می‌تواند خطرات و عواقب وخیمی داشته باشد اما بعضی از کارشناسان معتقدند این عواقب به ویژگی‌ها و کیفیت پرچم‌دار و محصول مهم بعدی سامسونگ وابسته است. در صورتی که در آن مورد اعتماد مردم به این سازنده بازگردد احتمال دارد شرایط برای فروش نوت ۸ هم آنقدرها بد نباشد.

Koh، رییس بخش موبایل می‌گوید سری نوت توانسته تعدادی از کاربران شدیدا وفادار را حول کیفیت این مدل پدید آورد که سامسونگ نمی‌تواند به این سادگی‌ها رهای‌شان کند. این مدیر به این موضوع اشاره می‌کند که نتیجه تحقیقات نشان داده برند نوت هنوز هم مصرف‌کننده‌ها و مشتریان بسیار وفاداری دارد.

سامسونگ معتقد است این گروه از کاربران وفادارترین کاربران سامسونگ هستند و محصول دیگری نیست که بتواند از این نظر با گوشی‌های نوت رقابت کند. شاید یکی از نشانه‌های این وفاداری همین باشد که سامسونگ برای پس گرفتن همه گوشی‌ها از طریق اپراتورها مجبور شد سیستم تماس تلفنی گوشی‌ها را هم غیرفعال کند تا بلاخره این گروه را وادار کند نوت ۷ را پس دهند. کسانی که حتی از منفجر شدن گوشی‌شان هم نمی‌ترسیدند.

در سطح جهان ۹۶ درصد خریداران نوت ۷ گوشی‌شان را تحویل سامسونگ دادند و این آمار در آمریکا حدود ۹۷ درصد است. اما Tim Baxter رییس شعبه آمریکای شرکت سامسونگ معتقد است این رقم از طریق قطع کردن خط جمعیت باقی مانده‌ای که گوشی را پس نمی‌دادند حال به ۹۹ درصد نزدیک شده و سامسونگ در حال تلاش است این رقم را به ۱۰۰ درصد برساند.

سوای مشتریان وفادار این نکته هم مهم است که سامسونگ هیچ تمایلی به از دست دادن یکی از موتورهای محرک کسب و کار موبایلش ندارد. خیلی‌ها سامسونگ را محکوم می‌کنند که در مواردی از خود خلاقیت نشان نداده و صرفا از روندهای موجود در بازار پیروی کرده است اما حتی همان گروه از منتقدان هم باور دارند که سری نوت از جمله گوشی‌های ویژه سامسونگ بودند که به برند این شرکت اعتبار می‌دادند. در واقع وقتی به یک گوشی نسبتا بزرگ با یک قلم فکر می‌کنید حتما در درجه اول تصویر گوشی‌های سری نوت توی ذهن‌تان می‌آید.

البته برای رییس بخش موبایل سامسونگ یک دلیل شخصی هم وجود دارد؛ باید بدانید Koh و همکارانش بودند که برای اولین بار قلم S-Pen را برای سری نوت معرفی کردند، مشخصه‌ای که بعدها به نوعی امضای اختصاصی گوشی‌های نوت تبدیل شد.

رییس سامسونگ آمریکا هم با این ایده موافق است و می‌گوید بیش از ۱۰ هزار کاربر نوت ۷ هنوز هم بروزرسانی‌های سامسونگ را برای سری نوت دریافت می‌کنند و بخش عظیمی از کاربران گوشی‌های نوت ۴ و نوت ۵ علاقه‌مندند یک گوشی نوت جدید بخرند.

اگر همه این دلایل گفته شده را با هم مرور کنیم، به نظر می‌رسد مسئولین سامسونگ چندان هم بیراه نمی‌گویند و واقعا ممکن است بتوان اعتبار سری نوت را دوباره به دست آورد. البته همانطور که تحلیل‌گران می‌گویند این موضوع بستگی شدیدی دارد به کیفیت پرچم‌داران آینده شرکت سامسونگ.

منبع: CNET

‌‌

[CP_POLLS id=”115″]

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۲ دیدگاه
  1. Avatar آرش

    من نوت ۴ داشتم بسیار عالی بود.الان آیفون ۶ پلاس دارم عالیه اما هیچ وقت نتونست اون لذت نوت ۴ رو به من القا کنه به خصوص با رابط کاربری دردسر سازش.میخواستم نوت ۷ بخرم که براش اون داستانها پیش اومد و امیدوارم هر چه زودتر نوت ۸ معرفی و بیاد ایران

  2. Avatar شبنم

    من خیلی منتظر موندم تا نوت ۷ بیاد و بخرم که اون مشکلات پیش اومد.از پارسال هم موبایل دیگه ای نخریدم و بی صبرانه منتظر نوت ۸ هستم و مطمئنم نه تنها هیچ مشکلی برای نوت ۸ پیش نمیاد بلکه احتمالا بهترین گوشی سامسونگ خواهد بود.

  3. Avatar علیرضا

    عشق است فقط نوت ۵ به نظر من این تغییر اسم ها اصلا چیز جالبی نیس و کلا سامسونگ بهتر بود از همون اول نوت میداد و همون اسم نوت رو حفظ میکرد و فقط محصول رو تکامل میداد و حالا هم که تا این مرحله پیش رفته بهتر اخرین گوشی موفق این سریش ینی نوت ۵ رو هی کامل و کامل تر کنه یاعلی

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه