سامسونگ به فروش گوشی‌های ارزان روی می‌آورد

۱۲ آبان ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
گلکسی J

سامسونگ برای رقابت با رقیبانی که گوشی پایین رده و ارزان‌قیمت می‌فروشند، تصمیم دارد گوشی‌های ارزان‌تری بفروشد.

گوشی‌های هوشمند سری گلکسی J نقش کلیدی را در استراتژی جدید سامسونگ ایفا می‌کنند.

این شرکت کره‌ای هفته‌ی گذشته گزارش داد که صادرات گوشی‌های هوشمندش در سه ماهه‌ی سوم مالی، نسبت به سال گذشته، افزایش چشمگیری داشته است. اما موبایل‌های گران‌تر سامسونگ سهم کمی را به خود اختصاص داده بودند. در این میان، تلفن‌های هوشمند ارزان‌تر از ۲۰۰ دلار بخش بزرگی از این صادرات را تشکیل می‌دادند.

سامسونگ که از تصاحب سهم اندکی از بازار و میزان فروش آسیب دیده، می‌خواهد توجه بیشتری به گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت داشته باشد تا بتواند با شرکت‌های سازنده‌ی گوشی چینی مثل هواوی و شیائومی رقابت کند. این رقابت به نفع اکثر مصرف‌کنندگان تمام شده، به‌خصوص مردم کشورهای در حال توسعه که از عهده‌ی خرید موبایل‌های گران برنمی‌آیند.

گوشی‌های بالارده‌ی سامسونگ ۴۰ درصد کل فروش تلفن‌های هوشمند این شرکت را در سه ماهه‌ی سوم تشکیل می‌دهند. در حالی که سال گذشته این رقم ۵۵ درصد بود. برعکس، گوشی‌های زیر ۲۰۰ دلار ۳۸ درصد از کل فروش موبایل‌های سامسونگ را خود اختصاص دادند که در مقایسه با پارسال ۸ درصد افزایش یافته است.

گوشی‌های هوشمند سری گلکسی J نقش کلیدی را در استراتژی جدید سامسونگ ایفا می‌کنند. خانواده‌ی گلکسی J مشخصات قابل قبول و قیمت پایین دارند. در سه ماهه‌ی سوم میزان فروش این سری از گوشی‌های گلکسی از هر مدل دیگری از جمله گلکسی S6 و گلکسی نوت و سری گلکسی A بیشتر بوده است.

گوشی گلکسی J5 یکی از پرفروش‌ترین محصولات این شرکت در شهریور ماه بود و در واقع یکی از عوامل تاثیرگذار در پس گرفتن سهم بازارش در کشور هند محسوب می‌شود. سامسونگ در شرایط سختی قرار دارد. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان گوشی هوشمند از نظر سهم بازار و میزان فروش به حساب می‌آید، اما آیفون‌های اپل و شرکت‌های چینی رقیبانی جدی برای سازنده‌ی کره‌ای تلفن‌های هوشمند هستند.

منبع: WSJ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه