شیشه‌ی پشتی نکسوس ۶P خود به خود می‌شکند

۱۸ آبان ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
نکسوس 6P

بعضی از کاربران گوشی نکسوس ۶P گزارش داده‌اند که شیشه‌ی پشتی این تلفن هوشمند ناگهان و خود به خود ترک برمی‌دارد.

گوشی‌ام را روی میز گذاشته بودم که ناگهان صدای شکستن شیشه را شنیدم.

گوشی نکسوس ۶P گوگل ظاهر زیبایی دارد و سخت‌افزار توانمندی هم در آن به کار رفته است. اما این‌طور که به نظر می‌رسد، بدنه‌ی این گوشی مشکلاتی جدی دارد. در پستی که در وب‌سایت «ردیت» (Reddit) منتشر شده، تعدادی از کاربران این وب‌سایت گزارش داده‌اند که شیشه‌ی پشتی این گوشی ناگهان می‌شکند.

کسی که در ابتدا آن پست را منتشر کرده، گفته که از این موضوع کاملا شگفت‌زده شده بود. او گوشی‌اش را روی میز گذاشته بود که ناگهان صدای شکستن شیشه را شنید و حالا هم همین‌طور به شکستن ادامه می‌دهد. کاربران دیگری هم که زیر همین پست کامنت گذاشته‌اند، چنین اتفاقی را تجربه کرده‌اند. آنها تصاویری از ترک برداشتن شیشه‌ی پشتی گوشی نکسوس ۶P خودشان را پست کرده‌اند.

نکسوس 6p

در حال حاضر، علت ترک برداشتن این شیشه مشخص نیست. بعضی از کاربران علت این مشکل را به نحوه‌ی قرار دادن و تثبیت این شیشه در گوشی نسبت داده‌اند. عده‌ی دیگری هم می‌گویند انقباض و انبساط بدنه‌ی فلزی دستگاه ممکن است علت اصلی شکستن شیشه باشد.

همچنین مدت زمانی که طول می‌کشد شیشه‌ی پشتی نکسوس ۶P بشکند، فرق می‌کند. بعضی از کاربران گفته‌اند که در کمتر از یک روز پس از خریدن نکسوس ۶P این اتفاق افتاد، برای عده‌ی دیگری هم مدت زمان بیشتری طول کشید. بعضی از کاربرانی که به این مشکل برخورده‌اند، از گوگل شکایت کرده‌اند. گوگل هم این موضوع را به هواوی سپرده است.

منبع: Reddit

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳۰ دیدگاه
  1. Avatar علی

    خب مشکلی نیستش که گوشی رو فقط تابستونا استفاده کنید نه جاهای سرد
    خخخخخخخخ
    یعنی واقعا به ذهنشون نرسیده بود اینو تست کنن بعد بدن بیرون پس مراحل تست شامل چی بوده؟
    بدنه که راحت خم میشه شیشه پشت هم که با انقباض در معرض شکست هستش
    مطمئن هستید اسنپ ۸۱۰ رو خوب مهار کردید می ترسم اونم آتیش بگیره.
    والا به خدا.
    مرسی از اطلاعات بروز که در اختیار کاربران قرار میدید من بیشتر اخبار رو یا از gsmarena دنبال میکنم یا دیجی مگ گزینه سومی ندارم.

  2. Avatar Soheil Jozef

    نکسوس گوشی گوگله…یعنی طراحی و جنس مورد استفاده و در واقع همه چیزش با خودشه…و هواوی فقط اون رو تولید میکنه و یک سری سرتیفیکیشن هاشو در اختیار گوگل میزاره…پس اشکال از هوآوی نیست…اشکال از طراحی گوگله..اما چون خودش نمیتونه کاری انجام بده…این اتفاقات رو به هوآوی رجوع میده…که البته هوآوی هماون گوشی خراب رو ازشون میگیره و هرکاری که مشتری بخواد انجام میده یعنی یا پول رو پس میده…یه یکی دیگه میده یا یه مدل دیگه از گوشیاشو به انتخاب خود مشتری بهش میده و یا واسش مجانی تعمیرش میکنه…ایران نیست که… :دی
    ولی در کل مشکل از طراحی گوگله…چون طراح باید همه چی رو محاسبه کنه و جنس های به کار رفته رو انتخاب کنه…و یک اشتباه کوچیک این میشه که میبینین!

    1. Avatar حمید

      یعنی گوگل به هواووی گفته اون طرح شیشه پشت گوشی را مثل هواووی سری P8 بزن یا برعکس؟؟!!!!!!!!!!!!!!
      کار گوگل طراحی گوشیه از نظر ترکیب اجزا و ظاهر گوشی هست و این تجربه شرکت هایی مثل هواووی که اون طرحرا پیاده سازی میکنند که در این مورد هواووی با توجه به تجربه خودش تو گوشی های قبلیش طرح را پیشنهاد داده و گوگل هم اصلاحاتی انجام داده . ولی کار گوگل دقیقا مثلا معمار ساختمان است. کار محاسبه دقیق از نظر نوع الیاژ و نوع پیوندها و اسکلت گوشی و تامین کیفیت با سازنده یا همون مهندس ساختمان (در اینجا هواووی)است. البته گوگل کاملا در انتخاب نوع چیپ ست و پیگیربندی سخت افزار و اجزا اصلی که مرتبط با سیستم عامل هست حرف اول را زده ولی کارهایی از قبیل انتخاب درست متریال و استحکام گوشی کار سازنده است و گرنه گوگل گوشی را کامل خودش می ساخت و مثل اپل میداد به شرکتهای چینی براش اسمبل کنند. در حقیقت گوگل در معرفی گوشی های نکسوس هدف تعریف یک ساختار منطبق سخت افزار و نرم افزار را دنبال میکنه و البته شرکت ها از ابن راه سعی میکنند زودتر و سریعتر به نسخه جدید سیستم عامل دسترسی پیدا کنند و هم خودشون را با معرفی یک گوشی نکسوس به دنیا بهتر بشناسونند (که هواووی در هدف دوم خیلی خیلی………. موفق عمل کرد)
      این نکته قابل ذکر هست که هیچ وقت تا این حد هیچ کئام از گوشیهای نکسوس از نطر کیفیت حاشیه ساز نبودند.
      سخن کوتاه…. کیفیت بد این گوشی کاملا و در درجه اول متوجه شرکت معظم هواووی است.

  3. Avatar حمید

    از این دست اتفاقات در صنعت پیش میاد.برای نمونه هر از گاهی خبری میشنویم که یه کمپانی بزرگ و باسابقه خودروسازی مثل تویوتابرای برگردوندن یه مدل خاصش از بازار فراخوان میده.

  4. Avatar جواد

    یادمه همین داستان ها را هم برای موتورولا نکسوس ۶ سر هم میکردند الان هشت ماه دارمش تا الان هیچ کدوم از اون اتفاق ها براش نیافتاده که هیچ از لحاظ نرم افزاری هم با هربار آپدیتش گوشی بهتر شده مخصوصا اندروید ۶ که واقعا شاهکاره در مصرف باتری

  5. Avatar پویا پرانداخ

    بهتر بود ASUS ساخت Nexus رو به دست بگیره !

  6. Avatar نکسوس

    شایعه؟؟!!!!!!!!!!
    با اطمینان زیادی میشه گفت که تست در حالت درستی انجام شده بخصوص تست دوم که جای هیچ شکی باقی نگذاشته. ویدیوهای دیگه اون اقایی که میگه این گوشی محکمه و تست خم شدن را زیر سوال برده را ببینید بعد قضاوت کنید که بی طرفه یا نه.همون اقا تو یک ویدیو دیگه که کاملا مشخص داره تبلیغ همین گوشی نکسوس هواوی را میکنه با ایفون مقایسه اش میکنه و نشون میده که چقدر سریعه حتی سریعتر از ایفون ۶s . البته توی اون ویدیو سرعت نمایش فیلم را زیاد میکنه که واقعا نمیشه به درستی اون تست اعتماد کرد به راحتی میشه پی برد که یک بازاریاب و تبلیغات چیه .
    و در نهایت اکثر سایت ها منجمله سایت GSMArena و SlashGear و PhoneArena وForbs و , … به مشکلات این گوشی پرداخته اند. بخصوص شکسته شدن بدون دلیل شیشه پشت گوشی. کافی است سرچ کنید. کلید واژه :nexus 6p shatter و nexus 6p bend

  7. Avatar رحیم

    بنظرم به شایعه توجه نکنین!
    اگه اینجوریه که سایت‌های بزرگی مثل GsmArena و PhoneArena متوجه این ترک خوردگی‌های شیشه می‌شدن! برید تست‌های ضربه این گوشی رو ببینید،بفهمید الکی ساخته نشده این گوشی؛ بنظرم هر دوتا تست جری ریگ هم فیک بودن چون تو فیلم اولی گوشی رو اول شیششو شکست بعد با فندک گرمش کرد که هم چسب گوشی و هم شیشش نابود شدن بعد خمش کرد تو تست دوم هم برید فیلم‌های آنباکسینگ این گوشی رو ببینید با ماله جری ریگ فرق دارن!؟

    1. Avatar Salar Montazeri

      موافقم … به نظر همون طور که واسه خم شدن آیفون ۶ حاشیه ساختن این شایعات هم حاصل حاشیه سازی واسه بزند بزرگی مثل گوگل هست که قطعا خوده اونها گوشیو الکی ندادن بیرون و روش آزمایش انجام دادن …

      1. Avatar نکسوس

        چه شایعه ای؟؟!! اپل بی سر وصدا به استحکام گوشی ۶ با تقویت الیاژ اون پرداخت و جالب اینکه تو تبلیغات ۶s می بینیم که روی الیاژ جدید المینیوم بکار رفته تاکید زیادی میکنه. این به خوبی نشون میده الیاژ اولیه ایفون ۶ ضعیف بوده که در نسخه جدید روی اون اینقدر مانور دادن. حتی در مقایسه وزن ایفون ۶ پلاس تولیدات اولیه با تولیدات بعد از درز مشکل به رسانه ها وزن نسخه جدیدتر سنگین تر شده است .

  8. Avatar کاربر

    چرا تخریب هواوی را در درجه اول تخریب گوگل می بینید. اینجا هو اوی گند زده فکر کرده مثل گوشیهای ارزون قیمت قبلیش میتونه یک چیزی عرضه کنه که ظاهر داشته باشه ولی باطن نداشته باشه. بدون تردید تمام این ویدیوها متوجه کیفیت پایین هواوی هست. نکته در این هست که چین در مهندسی مواد بسیار ضعیفه و نمیتونه مواد و الیاژها را به تنهایی درست انتخاب کنه و یا حتی بسازه. وقتی یک بالانس باید بین وزن و ظرافت و استحکام و جنس ماده انتخاب بشه ناتوان می مونه. گوشی های قبلیش هم همینطور بوده ولی یک بررسی موشکافانه به دلیل قیمت پایین اونها کسی انجام نداده. متریال پاشنه آشیل اجناس” کاملا” ساخت چین.

  9. Avatar علی

    من موندم چطوری گوگل حاظر شده با هوآوی همکاری کنه اخه ی برندی که اگه گوشی های ارزونش نبود تا حالا ورشکسته شده بود

  10. Avatar علی

    فقط LG

  11. Avatar Farshad

    حیف!! واقعا حیف که گوگل گوشیشو داده هواوی بسازه ، قشنگ نکسوسو برده زیر سوال این هواوی ؛ آخه هواوی هم شد شرکت ؟ میداد همون الجی یا اچ تی سی میساخت چه کاریه آخه ، والا من بعد دو سال که نکسوس ۵ دارم هنوز بدنش چیزیش نشده اونوقت نکسوس هواوی با بدنه ی فلزی و شیشه ای بعد ۱۰ روز خراب میشه!!! واقعا آدم تو بعضی از تصمیماتی که شرکتای بزرگ مثل گوگل میگیره میمونه متاسفم براش…

  12. Avatar Ali

    تخریب گوگل ادامه داره ……

    بعضیا دست از تخریب کردن بر نمیدارن

    ولی مهم نیست فقط ایرانیا میتونن باور کنن D:

    گوگل هواوی رو انتخاب کرد چون برای ساخت قدرتمندترین به قدرتمندترین شرکت نیاز داشت

    ولی متأسفانه خیلیا نگران این همکارین و دارن تخریب میکنن

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه