طراحی Max-Q انویدیا: سه برابر باریک‌تر، سه برابر قوی‌تر

۹ خرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شرکت انویدیا، بزرگ‌ترین سازنده‌ی چیپ‌ست‌های گرافیکی دنیا، از معماری جدیدی برای کارت‌های گرافیک خود به اسم Max-Q رونمایی کرده است. این طراحی جدید می‌تواند به ساخت لپ‌تاپ‌های بازی بسیار باریک و ساکت منجر شود.

«جن سون هوآنگ»، مدیرعامل شرکت انویدیا، در کنفرانس دیروز این شرکت که در جریان کامپیوتکس ۲۰۱۷ برگزار شده بود، به این موضوع اشاره کرد که از پایان ماه آینده‌ی میلادی، لپ‌تاپ‌هایی که از طراحی Max-Q استفاده می‌کنند وارد بازار خواهند شد. انویدیا مشغول همکاری با شرکت‌های بزرگ ساخت لپ‌تاپ و کامپیوترهای مخصوص بازی است تا بتوانند با استفاده از طراحی جدید Max-Q، لپ‌تاپ‌هایی بسازند که در عین باریک بودن، قدرت پردازش گرافیکی‌شان حتی از قبل بیشتر است.

لپ‌تاپ‌هایی که با در نظر گرفتن طراحی جدید Max-Q ساخته می‌شوند، از همه نظر بهینه خواهند شد و طراحی Max-Q فقط مخصوص کارت‌های گرافیک نیست؛ یعنی انویدیا به شرکت‌های سازنده‌ی لپ‌تاپ در طراحی خود کامپیوتر، درایورها، سیستم‌های خنک‌کننده و هم‌چنین دیگر بخش‌های سخت‌افزار، کمک خواهد کرد.

لپ‌تاپ Zephyrus ایسوس که با فناوری Q-Max طراحی شده.

انویدیا اسم Max-Q را از روی پروژه‌ی ارسال انسان به فضا برداشته است. ناسا از این عبارت برای زمانی استفاده می‌کند که فشار ائرودینامیکی یک موشک در پرواز بیرون از جو، به بیشترین میزان خودش رسیده است؛ در نتیجه، در طراحی موشک‌ها، مهندسان با این هدف پیش می‌روند که فشار دینامیک را به Max-Q برسانند. انویدیا هم گفته است که با همکاری شرکت‌های سازنده‌ی کامپیوتر، می‌خواهند لپ‌تاپ‌هایی را طراحی کنند که نه تنها سه برابر باریک‌تر هستند، بلکه عملکردشان سه برابر بهتر است.

انویدیا می‌گوید که با استفاده از طراحی Max-Q و چیپ‌ست‌های فعلی، توانسته‌اند لپ‌تاپ‌هایی طراحی کنند که ۱۸ میلی‌متر ضخامت دارند (به باریکی یک مک‌بوک ایر) و عملکرد بازی آن‌ها ۷۰ درصد بهتر است.

لپ‌تاپ‌هایی که با ساختار Max-Q طراحی می‌شوند، از کارت‌های گرافیک سری GTX 10 استفاده می‌کنند.

 

منبع: Engadget

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه