فروش «نیرو برمی‌خیزد» در ۱۲ روز به یک میلیارد دلار رسید

۱ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
نیرو برمی‌خیزد

فیلم پر‌طرف‌دار جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد باز هم توانست رکورد دیگری برای خود ثبت کند.

این‌طور که پیش‌ می‌رود، به نظر می‌رسد نیرو برمی‌خیزد می‌تواند رکورد آواتار را هم بشکند.

با توجه به میزان محبوبیت سه‌گانه‌ی اصلی جنگ ستارگان، تعجبی ندارد که نیرو برمی‌خیزد هم تا این حد سر و صدا به پا کرده، مخصوصا وقتی که از اکران آخرین فیلم جنگ ستارگان حداقل ده سال می‌گذرد. اگر به عنوان طرف‌دار این مجموعه نگران شکست این فیلم هستید، خیال‌تان راحت باشد که به هیچ‌وجه این‌طور نیست.

براساس آمار و ارقام جدید، جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد موفق شده بیش از یک میلیارد دلار بفروشد. با این حساب، سریع‌ترین فیلمی می‌شود که به این آمار فروش رسیده است. این فیلم در ظرف تنها ۱۲ روز پس از اکران‌اش توانست یک میلیارد دلار درآمد حاصل کند.

قبل از این، رکورددار قبلی «دنیای ژوراسیک» (Jurassic World) بود که میزان فروش‌اش در ۱۳ روز به یک میلیارد دلار رسید. به نظر می‌رسد جنگ ستارگان با اختلاف اندکی رکورد این فیلم را شکست. علاوه بر این، جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد همچنین با ۴۹٫۳ میلیون دلار، بیشترین میزان فروش تاریخ باکس آفیس را در روز کریسمس داشت.

این‌طور که پیش‌ می‌رود، به نظر می‌رسد نیرو برمی‌خیزد می‌تواند رکورد باکس آفیس فیلم آواتار، ساخته‌ی جیمز کامرون را هم بشکند. البته هنوز تا آن رکورد راه زیادی باقی مانده است. آواتار در سال ۲۰۰۹ میلادی اکران شد و با فروش ۲٫۸ میلیارد دلار در سراسر جهان، رکورد باکس آفیس را از آن خود کرد. فروش فیلم کامرون در آمریکا ۷۲۱ میلیون دلار بود، در حالی که نیرو برمی‌خیزد در حال حاضر در آمریکا ۵۴۴٫۶ میلیون دلار فروخته است. نظر شما چیست؟ آیا فکر می‌کنید نیرو برمی‌خیزد می‌تواند از آواتار جلو بزند؟

منبع: WSJ

اخبار مرتبط: 

«جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» همچنان رکورد می‌شکند

جنگ ستارگان جدید در روز اول اکران رکورد زد

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar حسین

    تشکر

  2. Avatar بهرام

    هم این فیلم و هم دنیای ژوراسیک افتضاحند با فروش های عجیب غریب. واقعا بعضی سلایث فیلم بینی عجیبه

  3. Avatar ناصر

    در آمریکا به راحتی رکورد آواتار رو میزنه ولی در جهان نه . این البته فیلم های ستاره ای البته باید عرض کنم فقط به مذاق با ایرانی ها خوش نمیاد ولی سراسر جهان طرفدار زیاد داره

  4. Avatar mahdi

    به نظر من تو باکس افیس امریکای شمالی میتونه رکورد ۷۲۱ میلیونی اواتارو بشکنه اما رکورد جهانی که ۲.۸ میلیارد دلاره رو نمیتونه بشنکه

  5. Avatar arian

    به نظر من اواتار در کنار جلوهای ویژه عالیش بیشتر بک اثر هنری هم بود که تو همه ی جشنوارها جایزه برد ولی جنگ ستارگان فقط یه فیلم با جلوهای ویژه خوبه با یک داستان عالی و چیز دیگه ای برای گفتن نداره!

  6. Avatar nasser saeedi kiasari

    با این که فیلم رو ندیدم ولی فیلم به پشتوانه سری های قبلی داره می فروشه
    ولی با این حال بعید می دونم رکورد اواتار رو بزنه البته تا الان نشون داده داره عجیب می فروشه
    من نمی تونم بفهمم چه چیزی تو فروش فیلم تاثیر داره . البته سلیقه مردم امریکا با بعقیه کمی متفاوته اگه به فروش فیلم ها درسایت http://www.boxofficemojo.com نگاه کنیین می شه یه چیزایی فهمید . فک کنم مهم ترین عامل اکشن بودن فیلم باشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه