ماه‌گرفتگی را از فضا ببینید

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ماه گرفتگی

ماهواره‌ی آمریکایی DSCOVR که میلیون‌ها کیلومتر از سیاره‌ی زمین فاصله دارد، تصاویر بسیار زیبایی را از یک ماه‌گرفتگی که اخیرا در زمین رخ داده را ثبت کرده است.

ماهواره‌ی DSCOVR که در بهمن ماه سال گذشته به فضا پرتاب شد به تازگی ویدیوی بسیار زیبایی از سیاره‌ی زمین در زمان ماه‌گرفتگی ضبط کرده است. این ویدیو در تاریخ ۵ مهر ماه (۲۷ سپتامبر) تهیه شده و سیاره‌ی زمین را در حال عبور از جلوی کره‌ی ماه به نمایش در می‌آورد که در نتیجه‌ی آن سایه‌ی زمین روی ماه می‌افتد.

در همین زمان مردم، کره‌ی ماه را تقریبا قرمز رنگ مشاهده می‌کردند. دلیل قرمز شدن هم عبور نور خورشید از اتمسفر زمین و برخورد آن به ماه است.

سازمان ناسا (NASA) در این‌باره گفته که آن‌ها چهار ساعت قبل از اینکه ماه گرفتگی در سیاره‌ی زمین مشاهده شود، این اتفاق را دیده بودند و دلیل آن هم قرار گرفتن ماهواره‌‌ی DSCOVR در زاویه‌‌ی درست بوده است.

سازمان ناسا از این ماهواره برای بررسی حرکت ابرها هم استفاده می‌کند. این اقدام نه تنها برای پیش‌بینی شرایط آب و هوایی بسیار مهم است، بلکه باعث می‌شود آن‌ها تاثیر ابرها بر شرایط زمین را هم مورد بررسی قرار دهند. برخی ابرها نور خورشید را به فضا منعکس می‌کنند که باعث می‌شود زمین خنک‌تر شود و برخی از ابرها هم باعث می‌شوند که نور خورشید از سیاره‌ی زمین خارج نشود و به همین دلیل موجب گرمای زمین می‌شوند.

در ادامه می‌توانید ویدیویی که ماهواره‌ی DSCOVR از این ماه‌گرفتگی تهیه کرده را مشاهده کنید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه