مدال‌های المپیک ژاپن با گوشی‌های هوشمند ساخته می‌‌شوند

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
المپیک ژاپن

اگر تیزر تبلیغاتی ژاپن را برای بازی‌های تابستانی ۲۰۲۰ در توکیو دیده باشید، حتما متوجه شدید که این کشور می‌خواهد از نمادهای فرهنگ عامه‌پسند مثل سوپر ماریو، سوباسا اوزارو و هلو کیتی استفاده کند. اما این‌طور که پیداست توکیو همچنین می‌خواهد از این فرصت المپیک استفاده کند تا پیامی درباره‌ی پایداری و حفاظت از محیط زیست ارایه دهد. طبق گزارشی از روزنامه ژاپنی «نیک‌کی»، برنامه‌ریزان المپیک ۲۰۲۰ به فکر این هستند که تجهیزات الکترونیکی را بازیافت کنند تا مدال‌های طلا، نقره و برنز بازی‌های تابستانی بعدی را بسازند.

ایده‌ِی آنها خیلی ساده است. برنامه‌ریزان به جای اینکه از شرکت‌های معدنکاری بخواهند که فلزات ارزشمند و گرانبها را برای المپیک توکیو اهدا کنند، معتقدند که می‌توانند به اندازه‌ی کافی طلا، نقره و مس را از «معدن شهری» ژاپن تهیه کنند. متاسفانه جمع‌آوری مقدار کافی از این مواد خام ممکن است مشکل باشد. با اینکه بازیافت وسایل الکترونیکی در ژاپن هر سال بیش از میزان مورد نیاز جوایز المپیک، فلزات گرانبها تولید می‌کند، اما اکثر آن مواد برای ساخت لوازم الکترونیکی بیشتر به کار می‌روند.

به همین دلیل، کمیته برنامه‌ریزی المپیک از شرکت‌ها می‌خواهد تا ایده‌هایی برای برنامه جمع‌آوری لوازم الکترونیکی بازیافتی مطرح کنند. این کشور بازیافت وسایل الکترونیکی را به عنوان روشی معرفی می‌کند که به شهروندان عادی اجازه می‌دهد در بازی‌ها نقش داشته باشند. به این ترتیب، سیستم بهتری برای جمع‌آوری این دستگاه‌ها ایجاد می‌شود و پسماندهای الکترونیکی کاهش می‌یابد.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar Next is Now

    متاسفانه جمع‌آوری مقدار کافی از این مواد خام ممکن است مشکل باشد. با اینکه بازیافت وسایل الکترونیکی در ژاپن هر سال بیش از میزان مورد نیاز جوایز المپیک، فلزات گرانبها تولید می‌کند، اما اکثر آن مواد برای ساخت لوازم الکترونیکی بیشتر به کار می‌روند.

    این قسمت متن خیلی گنگه !

    1. Avatar شهاب

      ینی به مقدار نیاز المپیک استخراج میکنن اما میدن به کارخونه هاب تولید لوارم الکترونیکی تا اونا توی وسایل جدیدشون استفاده کنن.اشکال ابنجاس که اگه میخوان مدال المپیک بسازن از اینا اونوقت به کارخونه های لوازم الکترونیکی چیزی نمیرسه و ممکنه دردسر ساز شه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه