نحوه‌ی تشخیص نوع تراشه در آیفون ۶s

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شما می‌توانید به سادگی بفهمید که در آیفون ۶s یا ۶s پلاس از تراشه‌ی سامسونگ استفاده شده یا TSMC.

تفاوت تراشه‌ها در تست‌های واقعی و شبیه‌سازی شده ناچیز بوده و تنها حدود ۲ تا ۳ درصد است.

سال گذشته مشکل خم شدن آیفون‌های اپل، به ویژه ۶ پلاس، خبرساز شده و اصطلاحا نام Bendgate گرفته بود. امسال هم ماجرای باتری آیفون ۶s و ۶s پلاس در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی سر و صدا به پا کرده است و بسیاری این قضیه را Batterygate می‌نامند. برای آن دسته از افرادی که هنوز از این موضوع خبر ندارند توضیح می‌دهیم که تراشه‌های A9 آیفون‌های جدید توسط دو شرکت سامسونگ و TSMC ساخته شده‌اند. این تراشه‌ها نه‌تنها در اندازه با هم تفاوت دارند، بلکه اخیرا کشف شده که آیفون نوع TSMC عمر باتری بیشتری دارد.

این موضوع براساس نتایج بنچمارکی مشخص شد که بین نسخه‌‌های ساخت سامسونگ و TSMC انجام گرفت. در این بنچمارک عمر باتری آیفون با تراشه‌ی ساخت TSMC حدودا دو ساعت بیشتر بود. حالا اگر شما آیفون ۶s یا ۶s پلاس خریده‌اید و می‌خواهید بدانید از کدام نوع تراشه در آن استفاده شده، کافی است شماره‌ی مدل آن را بدانید. برای این کار برنامه‌ی Battery Memory System Status Monitor را از اپ استور دانلود کنید.

پس از نصب، برنامه را باز و روی تب System تپ کنید. در قسمت Device به دنبال Model بگردید، شماره‌ی مدل تراشه در آن قسمت نوشته شده است. اگر شماره‌ی مدل N71mAP یا N66mAP باشد، در گوشی شما از تراشه‌ی TSMC استفاده شده؛ و اگر شماره‌‌های N71AP یا N66AP را ببینید، تراشه‌ی آیفون‌تان ساخت سامسونگ است.

اپل در این باره بیانیه‌ا‌ی صادر و عنوان کرده که تفاوت تراشه‌ها در تست‌های واقعی و شبیه‌سازی شده ناچیز بوده و تنها حدود ۲ تا ۳ درصد است؛ بدین معنی که تاثیر چندانی روی کاربری شما نخواهد داشت.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: CIO

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar كورش بهرامي

    دوستان ارجمند دو نکته در مورد ایفون ۶ و ۶s از تجربه خودم تو این چند روز : یکی اینکه مدت شارژ دهی ایفون ۶s با تراشه ( LL/a , N71AP samsung ) در مقایسه با ایفون ۶ کمی بهتره . با استفاده من ، ایفون ۶ رو باید هر ۳۶ ساعت فول شارژ می کردم اما ۶s با همین مقدار استفاده ۴۸ ساعت کار میکنه . دوم اینکه عملکرد Touch ID در ۶s خیلی سریع تر شده و نیاز به مکث موقع فشردن دکمه هوم نداره و بلافاصله صفحه رو باز میکنه .

  2. Avatar كورش بهرامي

    دوستان عزیز من امروز یه ایفون ۶s LLA گرفتم ( ۱۶ گیگ ) . با برنامه Lirum سخت افزارش رو چک کردم . مال سامسونگ بود ( N71AP ) . ضمنا اگه به خاطر ویژگی ۳D یا دوربین تصمیم دارین گوشی تون رو ارتقا بدین به نظر من اینکار رو نکنین. این ویژگی فقط بعضی جاها کار می کنه و زیاد کاربردی به نظر نمیرسه .

  3. Avatar mehman

    هر جا سخن از نقصی هست، نام سامسونگ در آنجا می درخشد.

    1. Avatar Aria

      ???????????

    2. Avatar 1

      ???????

    3. Avatar Kamyar

      دقیقا

    4. Avatar Mohammad

      آفرین .. :)) =)) عالی بود

  4. Avatar alirzea25

    این جور که من متوجه شدم گوشی هایی که پارت نامبرشون LL/A (سفارش امریکا)از تراشTSMCاستفاده میکنندو با این با وجود بهتر است از این نسخه استفاد کرد چون من هر دو مدل ZD/AوLL/A را تست کردم و دیدم نسخه دوم از تراشه TSMCاستفاده شده !!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه