نقد و بررسی دوربین نیکون Coolpix S33؛ کامپکت ولی حرفه‌ای!

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه
دوربین نیکون Coolpix S33

برندهای بزرگی مانند نیکون که با شنیدن اسمشان یاد حرفه‌ای‌ترین تجهیزات عکاسی می‌افتیم، گاهی با معرفی یک محصول ساده (البته شاید واژه‌ی ساده کم باشد. بهتر است کمی صبر کنید) چنان غافلگیرمان می‌کنند که ناخودآگاه دوست داریم ما هم صاحب یکی از این محصولات باشیم. دوربین‌هایی از خانواده‌ی کامپکت که گاه قابلیت‌هایی بیشتر از یک دوربین حرفه‌ای دارند. نام‌های بزرگی مانند نیکون امروز دوربین‌هایی عرضه کرده‌اند که در هر شرایط و با کمی آموزش و البته کمی ذوق و سلیقه می‌توانیم زیباترین عکس‌های ممکن را گرفته و سال‌های سال از مرور کردن آن لحظه‌های ثبت‌شده لذت ببریم. در سال‌هایی که زندگی می‌کنیم عکاسی از هر زمانی ساده‌تر شده است. نور مناسب، سوژه‌ی خوب، یک فشار انگشت و تمام! فرقی نمی‌کند در چه شرایطی باشید. در مهمانی، لب ساحل، یا زیر آب! تنها کافی است دوربین عکاسی را به سمت منظره‌ی دلخواه بگیریم و با یک فشار کوچک انگشت یک لحظه را به زیباترین شکل برای همیشه ثبت کنیم. دوربین‌های ببین و بگیر (Point and Shoot) ساده‌ترین شیوه‌ی عکاسی را با کیفیتی فوق‌العاده در اختیار شما قرار می‌دهند. به خاطر محبوبیت، کارایی مناسب و سادگی در نحوه‌ی استفاده، شرکت‌های بزرگ و معروفی ساخت دوربین‌های ببین و بگیر را در دستور کار خود قرار داده‌اند. می‌خواهیم با هم ببینیم این دوربین‌ها چه مزایایی دارند. در چه شرایطی می‌توانند همراه ما باشند. چگونه کار می‌کنند. چگونه می‌توانیم بهترین نتیجه را از کار کردن با آن‌ها بگیریم و اصلا برای به دست آوردن یک عکس خوب چه قواعدی را باید رعایت کنیم. و البته در کنار این‌ها شما را با یک دوربین کوچک اما کارآمد آشنا کنیم. دوربینی که یکی از معتبرترین نام‌های جهان عکاسی را بر پیشانی دارد: نیکون!

معرفی

دوربین نیکون Coolpix S33

نیکون به‌عنوان یک سازنده‌ی تجهیزات حرفه‌ای عکاسی، عکاسان خانگی و آماتور را نیز از یاد نبرده و مانند دیگر رقبای خود ساخت دوربین‌های ساده و کوچک با قابلیت‌های فراوان را نیز در برنامه‌ی خود قرار داده است. دوربین‌های کوچک نیکون که با نام Coolpix شناخته می‌شوند رقیب سرسختی برای دیگر دوربین‌های کامپکت مانند سری IXUS کانن به شمار می‌روند. دوربین‌هایی با طریقه‌ی استفاده‌ی آسان که در پنج قاره‌ی جهان مشتری‌های پروپاقرصی دارند. این دوربین‌ها بااینکه اندازه‌ی بسیار کوچکی دارند از کارایی بالا برخوردارند و در هر موقعیتی می‌توانند همراه خوبی برای کاربر خود باشند. یکی از ویژگی‌های دوربین پیش رو قیمت مناسب در مقابل ویژگی‌ها و مقاومت حیرت‌انگیز آن است. این سری دوربین در چندین مدل و با تفاوت‌های جزئی عرضه شده. بسته به میزان هزینه‌ی مورد نظر کاربر و نیازهای او، طیف وسیعی از انتخاب در خانواده‌ی Coolpix در دسترس است. هر فرد با هر سنی با اندکی آموزش و البته آزمون‌وخطا می‌تواند بهترین نتیجه را از عکاسی با این دوربین تجربه کند. این سری دوربین‌هایی هستند که به نام Point & Shoot یا «ببین و بگیر» مشهورند. دوربین‌هایی که تنها با نشانه رفتن سوژه و فشار دادن کلید شاتر می‌توان یک عکس خوب با آن‌ها ثبت کرد.

دوربین نیکون Coolpix S33

بدنه

فرم و اندازه‌ی این دوربین (۳۷.۶ در ۶۷ در ۱۰۹.۵ میلی‌متر) با وزنی در حدود ۲۲۱ گرم شاید در نگاه اول کمی برای یک دوربین کامپکت بزرگ به نظر برسد. اما هنگام بررسی توانایی‌های آن پی می‌بریم که برای یک دوربین فوق‌العاده مقاوم این اندازه‌ها مناسب هستند. گذشته از طراحی و اندازه، این محصول نیکون بسیار سبک و خوش‌دست است و کاربر می‌تواند به‌راحتی و بدون خستگی ساعت‌ها با آن عکاسی یا فیلم‌برداری کند. دکمه خاموش و روشن و دکمه شاتر در بالای دوربین قرارگرفته و در کنار دکمه شاتر یک حلقه‌ی کوچک وجود دارد که برای نصب بند دستی یا بند گردنی است. در پشت بدنه یک کلید چهار جهته تعبیه شده که با فشار دادن جهت‌های بالا و پایین آن می‌توان به بزرگنمایی آنالوگ و دیجیتال دوربین دسترسی پیدا کرد. با باز کردن پوشش محفظه‌ی باتری این دوربین علاوه بر درگاه اتصال USB 2.0 برای انتقال اطلاعات، با یک درگاه HDMI برخورد می‌کنیم که به‌وسیله‌ی آن می‌توان تصاویر ضبط‌شده روی کارت حافظه‌ را به نمایشگرهای بزرگ انتقال داد. فلاش این دوربین که می‌تواند نور مفید تا شعاع ۳ متری دوربین را فراهم کند در بالای لنز قرارگرفته است. در کنار صفحه‌نمایش ۲.۷ اینچی دوربین، دکمه پخش و چهار کلید بدون نام قرار گرفته‌اند که با قرار گرفتن منوهای مختلف روی صفحه‌نمایش می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. کلیدها در یک ستون و در بهترین جای ممکن قرار گرفته‌اند و تنها پس از چند بار استفاده محل آن‌ها در ذهن کاربر به‌خوبی حک می‌شود. نوع طراحی کلیدها به‌گونه‌ای انجام شده که دسترسی به آن‌ها بسیار راحت باشد. ارائه‌ی این دوربین در چهار رنگ مختلف دست کاربر را برای انتخابی مطابق سلیقه‌‌اش باز می‌گذارد.

دوربین نیکون Coolpix S33

سنسور

برای S33 یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده که در کنار بزرگ‌نمایی ۳ برابری اپتیکال و ۴ برابری دیجیتال، از این محصول نیکون یک دوربین مناسب برای افرادی که می‌خواهند ساده‌ترین نوع عکاسی را با کیفیتی بالا تجربه کنند ساخته است. بزرگ‌نمایی این دوربین معادل فاصله‌ی کانونی ۳۰ تا ۹۰ میلی‌متر است که برای یک دوربین با این مشخصات و ابعاد می‌توانست بهتر باشد. سنسور یا حسگر، صفحه‌ای حاوی پیکسل‌هاست که فتون‌های نوری با آن برخورد می‌کنند. فوتون‌هایی که به پیکسل‌ها برخورد کرده سپس به شارژ الکتریکی تبدیل شده و پس از تبدیل به ولتاژ تقویت می‌شوند. در آخر این ولتاژ به کمک چندین مدار به مقدارهای دیجیتالی تبدیل می‌شود. سنسورها به دو دسته‌ی CCD و CMOS تقسیم می‌شوند که سنسور در نظر گرفته شده برای این دوربین از نوع CMOS است. در مجموع تفاوت کیفی زیادی بین این دو نوع سنسور وجود ندارد اما CMOS حسگر کم‌مصرف‌تری به شمار رفته و در شرایط کم‌نور یا نوردهی طولانی عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. سایز سنسورها در دوربین‌های Compact و دوربین‌های شبه SLR کوچک‌تر از دوربین‌های حرفه‌ای SLR  است و به همین دلیل اندازه پیکسل‌ها نیز در این دوربین‌ها کوچک‌تر می‌شود.

دوربین نیکون Coolpix S33

کارایی

برگ برنده‌ی نیکون در ارائه‌ی این دوربین مقاومت بسیار بالا و حیرت‌انگیز آن در شرایط مختلف است. این محصول نیکون می‌تواند تا عمق ۱۰ متری از سطح آب به‌راحتی به ثبت عکس و ضبط تصویر پرداخته و علاوه بر آن از فناوری تشخیص چهره در زیر آب نیز بهره می‌برد. از طرفی ضدضربه بودن، از S33 محصولی فوق‌العاده ساخته که می‌توان آن را بدون هیچ دغدغه‌ای به دست کودکان سپرد. به خاطر مواد تشکیل‌دهنده و فرم ساخت، علاوه بر رطوبت، گردوغبار نیز به درون بدنه‌ی این دوربین راهی ندارد. اطلاعات این دوربین می‌تواند روی کارت‌های SD/SDHC/SDXC با امنیت بالایی ضبط شوند. بازه متغیر حساسیت حسگر به نور (ISO) که از ۱۰۰ تا ۱۶۰۰ متغیر است، دست کاربر را در عکاسی در هر شرایط نوری باز می‌گذارد. نکته‌ای که این دوربین کوچک را هم‌رده‌ی دوربین‌های حرفه‌ی قرار می‌دهد عکاسی پیاپی با سرعت ۴.۷ فریم بر ثانیه است. گذشته از تمام این‌ها باید گفت که تنها با یک دوربین عکاسی ساده طرف نیستیم. فیلم‌برداری با کیفیت Full HD 1080p  به کاربر این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی و در هر شرایطی با کیفیتی فوق‌العاده به ضبط تصویر بپردازد.

دوربین نیکون Coolpix S33

جمع‌بندی

نیکون دوربین Coolpix S33 را بر اساس لذت عکاسی ساده در هر شرایطی و با بالاترین کیفیت ممکن ساخته است! نیکون نیز مانند دیگر کارخانه‌های بزرگ سعی کرده این دوربین‌ کامپکت را به‌گونه‌ای بسازد که تمامی تنظیمات به‌صورت خودکار انجام شده و تنها با فشار یک دکمه عکاسی انجام شود.

دوربین نیکون Coolpix S33

Coolpix S33 یکی از اعضای خانواده دوربین‌های مقاوم نیکون است که بسیار سبک و جمع‌وجور ساخته شده، به‌راحتی در کیف یا یک جیب کوچک جا می‌شود و می‌توانید همه‌جا آن را همراه خود داشته باشید. قیمت این دوربین نسبت به مقاومت، قابلیت‌ها و کیفیت خوب فیلم و عکس بسیار خوب و ارزان است. این‌ها در کنار کیفیت بالای ساخت و قطعات به‌کاررفته در آن از Coolpix S33 دوربینی با ارزش خرید بالا ساخته است.

Pros

  • ضد آب تا عمق ۱۰ متر
  • ضد ضربه تا ارتفاع ۱.۵ متر
  • فیلم برداری Full HD
  • سبک و مقاوم

Cons

  • حداکثر سرعت فیلم۳۰ فریم بر ثانیه

Digi_Buy_Label5

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه