نقد و بررسی لپتاپ لنوو IdeaPad 700

۱ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه
اصلی - لنوو IdeaPad 700

به‌تازگی در سال ۲۰۱۶، جدیدترین عضو خانواده‌ی آیدیاپد (Ideapad) شرکت لنوو (Lenovo) با نام Ideapad 700 به بازار عرضه شد. لنوو IdeaPad 700 یک لپ‌تاپ مالتی‌مدیا با سخت‌افزار قوی است که می‌تواند رقیب قدری برای دستگاه‌های مشابه دیگر برندها باشد. لپ‌تاپ Ideapad 700  علاوه‌بر ویژگی‌های سخت‌افزاری خوب،  طراحی زیبا و جدیدی هم دارد که در دو رنگ مشکی و سفید تولید شده است. وزن مناسب دستگاه و ضخامت نسبتا کم آن، مشکل جابه‌جایی را برای کاربران حل کرده است. صفحه‌نمایش با‌کیفیت، بدنه‌ی مقاوم و البته کیبورد جزیره‌ای معروف لنوو از مشخصات بارز این محصول هستند.

۰۱ - لنوو IdeaPad 700

طراحی و ساخت

حساب لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 700 از تمامی محصولاتی که تابه‌حال لنوو ساخته جداست؛ باوجوداین طراحی آن در برخی قسمت‌ها کمی آشنا به نظر می‌رسد. در نگاه اول، طراحی قسمت داخلی دستگاه ما را یاد لپ‌تاپ Z5170 می‌اندازد؛ بااین‌حال در کیفیت ساختش می‌توان کاملا آینده‌نگری لنوو را مشاهده کرد. کاربر از قابل‌حمل‌بودن دستگاه و قدرت سخت‌افزاری‌اش با این بازه‌ی قیمتی شگفت‌زده خواهد شد. وزن خالص دستگاه در حدود ۲.۳ کیلوگرم است و ضخامتش به ۲۲.۷ میلی‌متر می‌رسد. در این بازه‌ی قیمتی، شرکت‌ها به‌ندرت از فلز یا آلومینیوم برای ساخت دستگاه‌هایشان استفاده می‌کنند. قاب پشت و سطح دستگاه از پلاستیک مات بسیار مرغوب ساخته شده‌اند که لمس آن‌ها، حس رضایت‌مندی را به کاربر انتقال می‌دهد. پلی‌کربنات تا حدودی انعطاف‌پذیر است؛ اما وقتی قاب پشتی را فشار می‌دهید، هیچ تغییری در صفحه‌نمایش قرارگرفته در سوی دیگر قاب پشتی اتفاق نمی‌افتد. درمجموع طراحی و ساخت این دستگاه کاملا بی‌پرده، ساده و شیک است. تنها چیزی که خودنمایی می‌کند، توری‌های بلندگوها هستند که به حالت دکوری در دو طرف لولاها قرار گرفته‌اند. لولاها کاملا نرم هستند و در حین اینکه صفحه‌نمایش را استوار در جای خود نگه می‌دارند، می‌توان دستگاه را با یک دست به‌راحتی باز کرد. در پشت دستگاه هم دقیقا زیر لولاهای دستگاه، دریچه‌های خروجی هوای سیستم خنک‌کننده دستگاه قرار گرفته است.

۰۲ - لنوو IdeaPad 700

پورت‌ها و اتصالات

وقتی به لبه‌های دستگاه دقت کنیم، متوجه می‌شویم که لنوو IdeaPad 700 از حداقل پورت‌ها برخوردار است. لبه‌ی سمت چپ، ورودی کابل شارژ دستگاه را روی خود جای‌ داده است. یک پورت USB 2.0 و شیار کارت‌خوان در کنار جک ۳.۵ میلی‌متری کمبوی صدا قرار  دارد. روی لبه‌ی دیگر، دو پورت USB 3.0 در کنار پورت HDMI و شبکه‌ی LAN گیگابیتی مشاهده می‌شود. توقع داشتیم USB TYPE-C را روی لبه‌های این دستگاه مشاهده کنیم؛ اما با کمی تفکر، متوجه می‌شویم این یک لپ‌تاپ مالتی‌مدیای میان‌رده است و نباید توقع زیادی از آن داشت. به‌جای آن می‌توان در نظر داشت که این لپ‌تاپ از حافظه‌ی M.2 NVMe SSD پشتیبانی می‌کند که برای لپ‌تاپی در این رده، ویژگی جالبی است. برای ارتباط بی‌سیم هم لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 700 از بلوتوث داخلی و شبکه‌ی Wi-Fi با استاندارد AC بهره گرفته که سریع‌ترین استاندارد برقراری ارتباط بی‌سیم از طریق Wi-Fi است.

۰۳ - لنوو IdeaPad 700

کیبورد و تاچ‌پد

معمولا کیبورد لپ‌تاپ‌های لنوو از چینش و کیفیت بالایی برخوردارند. این مدل هم از این قاعده مستثنا نیست؛ کلیدهای بزرگ با چینش QWERTY و به شکل جزیره‌ای (Chiclet). کیبورد جزیره‌ای به کیبوردهایی گفته می‌شود که دارای کلیدهای مربعی‌شکل با گوشه‌های گرد هستند. در این کیبورد کلیدها از هم فاصله دارند که باعث می‌شود میزان خطا در هنگام تایپ به حداقل برسد. ‌غیر از کلیدهای Num-Lock سمت راست کیبورد که فقط کمی کوچک‌تر از باقی کلیدها هستند، اندازه‌ی کلیدها بزرگ و مناسب است. در این کیبورد، لنوو مشکل جابه‌جابودن کلید Fn و Ctrl سمت چپ را حل کرده و دیگر هنگام استفاده، این کلیدها اشتباه گرفته نمی‌شوند. اندازه‌ی تاچ‌پد هم تفاوت زیادی با بقیه‌ی اعضای خانواده مانند Ideapad 300 نکرده است؛ تنها تغییری که مشاهده می‌شود، پنهان‌شدن کلیدها در بدنه‌اش است. سطح تاچ‌پد یکنواخت بوده و انگشتان دست به‌راحتی روی آن سر می‌خورند. حساسیت تاچ‌پد لنوو IdeaPad 700 بالاست و از فرمان‌های چندلمسی به‌خوبی پشتیبانی می‌کند.

۰۴ - لنوو IdeaPad 700

صفحه‌نمایش و بلندگوها

لپ‌تاپ Ideapad 700 دارای صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی با دقت تصویر ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسلی، معادل کیفیت Full HD است. پنل استفاده‌شده برای آن از نوع IPS بوده که زاویه‌ی دیدی معادل ۱۷۸ درجه دارد. متاسفانه لنوو در این دستگاه از روکش مات استفاده نکرده و انعکاس تصویر و نور محیط در صفحه‌نمایش مشخص است. البته ممکن است این مشکل فقط در محیط‌های پرنور یا زیر تابش آفتاب خودش را نشان دهد؛ باوجوداین، کیفیت تصویر کاملا قابل‌قبول است. روشنایی بالا و شفافیت رنگ‌ها، دیگر عیب‌های صفحه‌نمایش را می‌پوشاند. تصاویر و نوشته‌ها وضوح بالایی دارند. در کل انجام بازی و تماشای فیلم یا مرورگری اینترنت در این صفحه‌نمایش لذت‌بخش خواهد بود.

۰۵ - لنوو IdeaPad 700

بالای قاب صفحه‌نمایش، یک وب کم تعبیه‌شده که با آن می‌توانید با کیفیت HD 720p به ضبط تصاویر یا ارتباط ویدیویی بپردازید. در قسمت بالایی کیبورد، در گوشه‌ها دو بلندگو قرار دارد که به‌اصطلاح به آن Face Front می‌گویند. معمولا بلندگوهای لپ‌تاپ‌ها زیر دستگاه تعبیه می‌شوند که همین موضوع باعث می‌شود درصدی از صدای تولیدی به علت بسته‌بودن فضای اطراف بلندگو خفه شود. لنوو مانند سری Y700، در طراحی Ideapad 700، محل قرارگیری بلندگوها را تغییر داده تا صدایی بلند‌تر و واضح‌تر به گوش برسد. شرکت معروف JBL هم مسئولیت ساخت بلندگوهای این دستگاه را به عهده گرفته است. در کل باید گفت صدای تولیدی آن‌قدر باکیفیت و بلند است که به استفاده از هدفون یا بلندگوهای خارجی نیازی نباشد.

۰۶ - لنوو IdeaPad 700

سخت‌افزار و باتری

۰۷ - لنوو IdeaPad 700

لنوو برای لپ‌تاپ Ideapad 700 سخت‌افزاری کاملا به‌روز و قوی در نظر گرفته است. پردازنده‌ی مرکزی این دستگاه از نسل ششم خانواده‌ی Core i7 شرکت اینتل با نام ۶۷۰۰HQ است. این پردازنده‌ی مرکزی دارای فرکانس ۲.۶۰ گیگاهرتز است که توسط تکنولوژی توربو بوست (Turbo Boost) می‌تواند در هنگام نیاز به‌صورت خودکار فرکانسش را تا ۳.۵۰ گیگاهرتز افزایش دهد. پردازنده‌ی مرکزی ۶۷۰۰HQ که ۶ مگابایت حافظه‌ی Cache دارد، از تکنولوژی دیگری با نام Hyper-Thread استفاده می‌کند که به‌وسیله‌ی آن می‌تواند ۴ هسته‌ی اصلی‌اش را به ۸ هسته‌ی مجازی تقسیم کند تا پردازش‌های قوی‌تری انجام شود. پردازشگر گرافیکی Ideapad 700 هم از نسل نهم شرکت انویدیا با نام GeForce GTX 950M با ۴ گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی است. این چیپ گرافیکی، یک پردازشگر میان‌رده اما بسیار قوی است که می‌تواند بازی‌های روز را کاملا روان اجرا کند؛ هرچند با تنظیمات متوسط! البته به خاطر داشته باشیم که این یک لپ‌تاپ مالتی‌مدیای بسیار قوی است؛ نه مخصوص بازی. مقدار RAM دستگاه ۱۶ گیگابایت از نوع DDR4 است که به کاربر اطمینان می‌دهد هیچ‌وقت برای اجرای برنامه‌هایش مشکلی از این بابت نخواهد داشت. حافظه‌ی داخلی دستگاه هم متشکل از یک هارددیسک ۱ ترابایتی در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی SSD است؛ پس به لطف همکاری هارددیسک و SSD، مشکلی برای ذخیره‌ی اطلاعات و جابه‌جایی سریع دیتا نخواهید داشت. با توجه به  این قدرت سخت‌افزاری، شما می‌توانید روی این دستگاه ‌غیر از کارهای روزمره یا مالتی‌مدیا، تا حدودی روی انجام بازی‌های گرافیکی روز هم حساب کنید.

ادعای شرکت لنوو برای زمان نگهداری شارژ باتری دستگاه، چیزی حدود ۴ ساعت است؛ اما کاربر می‌تواند با کمی تنظیمات و پایین‌آوردن روشنایی صفحه‌نمایش، کمی زمان آن را افزایش دهد. البته باید در نظر داشت نسبت به سخت‌افزار قوی دستگاه، صفحه‌نمایش ۱۵ اینچی و نوع استفاده از Ideapad 700، این زمان نسبتا مناسب است. بااین‌حال اگر زیاد جابه‌جا می‌شوید و همیشه لپ‌تاپتان را در کنار خود دارید، سعی کنید شارژرش را فراموش نکنید و همراه داشته باشید.

نتیجه‌گیری

لنوو با ساخت Ideapad 700، سلاحی تازه را برای جنگ در میدان رقابت بازار متقاضیان رو کرده است. یک لپ‌تاپ مالتی‌مدیای نسبتا سبک با سخت‌افزاری قدرتمند، قیمتی مناسب، طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالا که می‌تواند اکثر نیازهای مصرف‌کنندگان را تامین کند. شاید تنها موردی که جلب‌توجه بیشتری می‌کند، نداشتن درایو نوری باشد که لنوو با قراردادن یک درایو نوری اکسترنال در بسته‌بندی محصول، این موضوع را حل کرده است.

لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 700 یک پیشنهاد عالی برای تمامی محصلین از دانش‌آموزان تا دانشجویان است. به خاطر طراحی باریک و وزن مناسبش، تقریبا همه می‌توانند در هر مکانی از آن استفاده کنند. حتی کسانی که سروکارشان با نرم‌افزارهای گرافیکی دوبعدی و سه‌بعدی است، می‌توانند با این دستگاه نیازشان را برطرف سازند. کسانی هم که در منزل از Ideapad 700 استفاده می‌کنند، مطمئن هستند که فضای زیادی برای قراردادن باقی وسایلشان روی میز خواهند داشت. لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 700 یکی از کامل‌ترین و بهترین محصولات این شرکت در میان کالاهای میان‌رده است که کمترین ایراد را می‌توان به آن گرفت.

Pros

  • سخت‌افزار قوی، رم DDR4 و پردازنده مرکزی قدرتمند
  • حافظه‌ی داخلی هیبریدی
  • صفحه‌نمایش IPS با کیفیت Full HD
  • قیمت و مناسب و ارزش خرید بالا

Cons

  • کمبود پورت های نسل جدید و حرفه ای

Digi_Buy_Label5

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar mhn5h

    سلام من بلوتوثش رو پیدا نمیکنم میشه راهنمایی کنید

  2. Avatar مهدی

    سلام من از خود دیجی کالا گرفتمش فعلا که شکل نداشته
    سخت افزار قوی داره

  3. Avatar علی

    سلام چند ماه هست ip700 corei5 رو خریداری کردم. یه بار ال سی دیش دچار مشکل شد. خطوط افقی روش میفتاد و صفحه ش پرش داشت. گارانتی ال سی دیشو عوض کرد. اما وقت کار سنگین و بازی بخش پایین ال سی دی به شدت داغ میشه و به نظرم باعث خرابی ال سی دی میشه. اگه کسی تجربه ای داره لطفا بیان کنه. نمیخوام دوباره ال سی دیش مشکل دار بشه 🙁

  4. Avatar sm475

    عالی هست من چند وقت هست ک خریدمش و ازش راضی هستم

  5. Avatar سجاد

    Lenovo y700 :

    H.D.D 1T 5400RPM

    RAM 8 GB DDR4

    CPU intel cor i7 6700HQ )
    (۲ .۶ GHz up 3.5 GHz cach 6MB

    GEFORCE GTX NVIDIA 960M DDR5)
    (حافظه داخلی ۴GB UP 6 GB

    صغحه نمایش IPS LCD
    ۱۹۲۰×۱۰۸۰ FULL HD
    مات
    کیبورد با نور پس زمینه
    دارای درلیو نوری اکسترنال

    فاقد حافظه SSD

    برای نرم افزار های رشته عمران و معماری مثل اتوکد و تری دی مکس و ایتبس….
    به نظر شما این سیستمی که مشخصاتشو نوشتم بهتر هست یا اینکه lenovo ideapad 700 خوبه؟

    اصل ماجرا اینجاست که گذشته از امکانات از ظاهر lenovo ideapad 700 خیلی خوشم اومده ….

  6. Avatar سجاد

    سلام
    آیا این لب تاپ برای تری دی مکس و نرم افزار های رشته معماری و عمران مناسب هست؟
    گرافیکش ۹۵۰m و ddr3 هست و در صورت نیاز از ram استفاده نمیکنه….ایا گرافیکش برای نرم افزار هایی که گفتم مناسبه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید…

  7. Avatar منصور سرحانی

    خیلی لپ تاپ خوبیه، امیدوارم وقتی خریدمش بتونم باهاش کارای شرکت و راحت انجام بدم.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه