نوکیا به صنعت موبایل و تبلت برمی‌گردد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

امروز قرارداد مایکروسافت و نوکیا به پایان می‌رسد. شرکت نوکیا به همین مناسبت اعلام کرد بار دیگر کنترل برند Nokia را به دست گرفته و شرکت جدیدی به نام HMD‌ را تاسیس کرده تا به وسیله‌ی آن بتواند گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی تولید کند.

نوکیا با تاسیس شرکتی جدید به نام HMD باردیگر موبایل و تبلت تولید می‌کند.

مرکز فعالیت شرکت HMD در فنلاند خواهد بود و قراردادی را با مایکروسافت امضا کرده که به وسیله‌ی آن می‌تواند از نام نوکیا در محصولات جدید خودش استفاده کند. مدیر عامل شرکت HMD هم «آرتو نوملا» (Arto Nummela) یکی از مدیران سابق نوکیا خواهد بود که در مایکروسافت هم کار کرده است. البته نوملا پس از طی شدن مراحل قانونی کنترل شرکت HMD را به دست می‌گیرد.

در پی انتشار این خبر، مشخص شد که یکی از زیر مجموعه‌های شرکت Foxconn به نام FIH بخش ساخت تلفن‌های معمولی نوکیا را با قیمت ۳۵۰ میلیون دلار از مایکروسافت خریداری کرده است. اکنون شرکت مایکروسافت بخش موبایل خودش را به شرکت‌های HMD و FIH فروخته و در توافقی که میان این شرکت‌ها امضا شده، باید از ساخت تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت با نام نوکیا حمایت کنند.

شرکت HMD از این به بعد می‌تواند با در اختیار داشتن نام نوکیا در زمینه‌ی ساخت سخت افزارهای موبایل فعالیت داشته باشد. البته این شرکت برای ساخت موبایل هم باید با شرکت Foxconn و FIH همکاری کند. همچنین نوکیا چند وقت پیش شرکت Withings را خریداری کرد که در حوزه‌ی ساخت گجت‌های پوشیدنی فعالیت می‌کرد.

بازگشت نوکیا به صنعت موبایل اتفاق هیجان انگیزی خواهد بود. خیلی‌ها دوست دارند که گوشی یا تبلت نوکیا داشته باشند.

منبع:‌ The Verge

‌‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۶ دیدگاه
  1. سامان

    حتما سامسونگ خوبه که نمیدونه پشتیبانی از گوشی یعنی چی؟ حتما سامسونگ خوبه با اون طراحی افتضاحش خدایی کسی هست که بگه طراحی سامسونگ خوبه؟ یا حتما سامسونگ خوبه که همش در حال هنگی هست؟ زنده باد نوکیا

  2. saeed

    مهدی دادا چی میگه اچ دی سی و الجی کلا تو فروش جزو ۵ تا ده هستن هواوی سومه

  3. mahdi

    اگه بیاد مطمعنا سامسونگ بازم بیشترین فروش خواهد داشت و بزرگترسین تولید کننده خواهد بود . اپل با آی او اس مقام دوم . ال جی و اچ تی سی و نوکیا هم با هم سر مقام سوم مبارزه خواهند کرد .زنده باد سامسونگ !

  4. sepehr

    نوکیا عشقه…. زمانی که نوکیا با گوشی هایی مثل n73 , n95 . n8 …. یکه تازی میکرد سامسونگو الجیو ….. مشغول تولید یخچال فریزر دوقولو بودن. به امید بازگشت نوکیا

    1. علی جوادی

      اگه بری ببینی اولین موبایل سامسونگ کی ساخته شده;این نظر رو نمیدی…نوکیا هم فقط در ایران مشتری داشت و اونم به دلیل به روز نبودن بازار ایران در اون زمان بود…سابقه ی اپل که از سال ۲۰۰۸ اومد تو این صنعت رو اشتباه گرفتی.از اینکه هر روز به قذرت سامسونگ اضافه میشه شما یکی بیشتر از هر روز میترسی..خخخخ
      با تشکر از استاد نور دوست

      1. abdola

        دوست عزیز چرا باید از به قدرت رسیدن یک برند توی بازار بترسیم؟من ووشما فقط خریدار و مصرف کننده محصولات الکترونیک هستیم که با پیشرفت خریدامون به سمت محصولات بهتر میره شما فقط مصرف کننده محصولات سامسونگ هستید این شرکت نه جزو اموال پدر شما هست نه شما مالک اون هستید که اینقدر براش شور میزنید
        لطفا نظرهایی که میدید منطقی و قابل ارزش باشن نه فقط طرفداری بدون تفکر از یک برند خارجی که هیچ سودی برای کشور نداره
        متشکر از شما و از شما هم پوزش میطلبم بخاطر لحن رکی که داشتم

  5. سیاوش

    لجبازی بی دلیل نوکیا و اسرار بر عدم تولید گوشی با سیستم عامل اندروید باعث شد تا به این روز بیفته اگر گوشی با اندروید محض و خام تولید بکنه مطمئن باشید سامسونگ رو شکست میده چون از لحاظ کیفیت در همه زمینه ها سامسونگ حرفی در مقابل نوکیا برای گفتن نداره!اصلا مشتری گوشی با سیستم عامل مثلا hb25p میخواد شرکت باید تولید بکنه !!! شرکت اصلا نباید روی سیستم عامل خاصی تاکیید داشته باشه شرکت باید دنبال خواسته و میل مشتری و بازار باید باشه تا فروشش در سطح جهان بالا بره! سامسونگ با کیفیت پایین قطعات موبایل هاش الان دنیا رو تسخیر کرده!نمیدونم مدیران نوکیا ، سونی، موتورلا در کدام دانشگاه درس خوندن! آیا واقعا مدیران سامسونگ باهوش تر هستن یا مدیران سایر شرکت ها خنگ تشریف دارن!!!

    1. علی جوادی

      دوست عزیز.چیزی رو که تا الان نداشتی براش نظر نده.کیفیت ساخت سامسونگ از تمام برندهای دیگه بهتره.من تا الان که ۸ ساله از محصولات سامسونگ استفاده میکنم;یک مورد خرابی هم برام پیش نیومده.پس الکی با جو سازی;نمیخواد دروغی هم گفته باشی.
      دوست بنده تغمیرکار حرفه ای موبایله;بیشترین مرجوعی از اچ تی سی بوده و کمترین از سامسونگ

  6. جعفر

    این عبارت یعنی چی؟ “اکنون شرکت مایکروسافت بخش موبایل خودش را به شرکت‌های HMD و FIH فروخته” برند لومیا هم واگذار شده یا فقط برند نوکیا؟؟؟؟

  7. navid

    فکر نکنم بتونه رتبه اول رو بگیره اما بنظرم میتونه از ال جی و اچ تی سی و سونی بزنه جلو.احتمالا دو سه سال دیگه مثل نوکیا سابق بشه ولی رتبه اش شاید ۵ یا ۶ جهان بشه.چون هنوز تکلونوژی لازم برای ساخت پرچمدار در حد s7 g5 p9 htc 10 نداشته باشه ولی چند سال دیگه میتونه جز برندای معروف شه 🙂

  8. A.G

    اگه نوکیا بره بسمت اندروید مزخرف ،
    اونوقت تنها انتخاب من اپل خواهد بود.

    1. محسن ن

      نه بیاد سمت ios ؟؟؟

    2. علی جوادی

      نه انتظار داری بره سمت سیمبین؟
      برترین و محبوب ترین سیستم عامل دنیا آندرویده و الان نوکیا فهمیده اشتباهشو که خیلی دیره
      نوکیا فقط برای گوشیهای زیر ۲۰۰ هزار تومن مناسبه و بس

      1. امیر احسان

        اکثر تکنولوژی های مورد استفاده در تمام برند هارو نوکیا اختراع کرده!!
        بعد جالبه شرکت های دیگه با کمی تکامل اون بستر های اختراع شده توسط نوکیا ؛ کلی سروصدا کردن!!!!!!!

  9. یوسف

    نوکیا یک بار بازار موبایل جهان رو در دست گرفته .
    تصورش سخته ولی شاید دوباره بتونه این کار رو بکنه .
    کی میدونه ؟!؟!؟!؟

    1. shervin

      سامسونگ و اپل شرکت هایی نیستن که به این سادگی ها بازار رو تسلیم کسی بشن 🙂
      مطمعن باشید با پیشرفت روز به روزه شرکت نوکیا سامسونگ و اپل هم قدرتمند میشن!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه