هوش مصنوعی گوگل پنجمین و آخرین مسابقه‌ی گو را برد

۱۶ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مسابقه‌ی بلند و بالای هوش مصنوعی گوگل در بازی گو (Go) بالاخره به کار خود پایان داد؛ پیروز این مبارزه هم همانطور که انتظار داشتیم، AlphaGo، هوش مصنوعی شرکت Deep Mind بود.

AlphaGo از پنج بازی، چهار مسابقه را پیروز شد.

دیروز، هوش مصنوعی گوگل توانست در پنجمین و آخرین بازی‌اش با «لی سدول» (Lee Sedol)، قهرمان بازی گو، پیروز از میدان بیرون بیاید. هوش مصنوعی AlphaGo توانست از پنج بازی، چهار مسابقه را برنده شود و قدم بزرگ شرکت Deep Mind در ساخت هوش مصنوعی را گوش‌زد کند.

البته بازی برای AlphaGo چندان هم راحت نبود. این کامپیوتر که مسابقه‌ی چهارم‌اش را باخته بود، پنجمین راند را هم به سختی شروع کرد و پیش‌برد، اما در نهایت توانست کاری کند تا لی سدول از ادامه‌ی بازی منصرف شود. لی در حالی که ۲۸۰ حرکت انجام داده بود، از ادامه‌ی بازی انصراف داد و شکست‌اش را پذیرفت.

Lee-Sedol

«مایکل ردموند»، گزاشگر این بازی، درباره‌ی آخرین مسابقه گفت: “واقعا گفتن این موضوع که AlphaGo عقب یا جلو بود، کار راحتی نبود. این هوش مصنوعی در حرکت ۴۸ام‌اش، اشتباه عمل کرد؛ طوری که بازی روندی شبیه به مسابقه‌ی چهارم گرفته بود. با این حال، AlphaGo پس از آن بسیار خوب بازی کرد. در نهایت هم بازی بسیار طولانی و سخت شد.”

هوش مصنوعی AlphaGo در ماه ژانویه‌ی امسال (دی ماه) هم توانسته بود قهرمان بازی گو در اروپا را در پنج بازی متوالی شکست دهد.

منبع: Cnet

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Pingback:هوش مصنوعی گوگل یاد گرفته است بهتر از انسان کوایک ۳ بازی کند | بلكفا:مرجع فارسی بلک بری

  2. Avatar تابلو روان

    دوست عزیز خسته نباشید. مطلب فوق العاده ای بود ممنون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه