واکنش بزرگان تکنولوژی به اظهارات اسلام‌ستیزانه‌ی دونالد ترامپ

۱۳ آذر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
واکنش ساندار پیچای به دونالد ترامپ

ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، در مقاله‌ای که اخیرا منتشر کرده، به اسلام‌ستیزی دونالد ترامپ واکنش نشان داده است.

“احساس می‌کنم که ما و به خصوص کسانی که تحت حمله‌ی این توهین‌ها نیستند، نباید در این باره سکوت کنیم.”

«دونالد ترامپ» (Donald Trump)، یکی از نامزدهای جمهوری‌خواه ریاست‌ جمهوری آمریکا، اخیرا اظهار نظرهای تندی درباره‌ی مسلمانان داشته که واکنش‌های مخالفت‌آمیز بسیاری از افراد سرشناس، از جمله چهره‌های شناخته شده در زمینه‌ی تکنولوژی را برانگیخته است. «ساندار پیچای» (Sundar Pichai)، مدیر عامل گوگل، در مقاله‌ای که در Medium منتشر کرده به موج اظهارات تعصب‌آمیز دونالد ترامپ علیه مسلمانان واکنش داده است. او در این مقاله به ماجرای مهاجرت خودش از هند به آمریکا اشاره کرده و همچنین تاکید کرده آنچه که به شرکت‌اش استحکام بخشیده، همین تنوع ملیتی و مذهبی است.

او در مقاله‌اش نوشته: “تاکنون میلیون‌ها بار گفته شده که آمریکا سرزمین فرصت‌هاست. برای میلیون‌ها مهاجر، این صرفا یک مفهوم انتزاعی نیست، بلکه توصیف واقعی و ملموس تجربه‌ی مهاجران در این کشور است. به همین خاطر، مطرح شدن این گفتمان متعصبانه و کوته‌فکرانه در اخبار ما را مایوس می‌کند؛ جمله‌هایی حاکی از این که کشور ما بدون وجود صداها، ایده‌ها و باورها و کمک‌های گروه‌های خاصی از افراد، جای بهتری خواهد بود.” او به این موضوع تاکید کرد که “آمریکا کشور مهاجران است.”

نگذاریم ترس ارزش‌های‌مان را نابود کند.

پیچای در واقع به جمع عده‌ای از مدیران سیلیکون ولی پیوسته که علیه اظهارات کوته‌فکرانه‌ی دونالد ترامپ در روزهای اخیر واکنش نشان داده‌اند. روز چهارشنبه، مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس‌بوک، گفت که فیس‌بوک برای حمایت از حقوق مسلمانان مبارزه خواهد کرد؛ و سعی دارد محیط امن و صلح‌آمیزی ایجاد کند. این گفته‌ها، بیانیه‌ی اریک اشمیت از گوگل را بازتاب می‌کنند. او از سرپرستان و مدیران دولتی و صنعت تکنولوژی خواسته بود از قدرت‌شان برای “پیشرفت انسان و گسترش روشن‌بینی استفاده کنند.”

شایان توجه است که علیرغم توصیفات پیچای از پردیس گوگل (تنوعی از نژادها و فرهنگ‌های مختلف)، شرکت او و رقیبان‌اش هنوز راه زیادی دارند تا آرمان تنوع قومی، ملیتی و مذهبی را به طور گسترده‌‌تری تحقق بخشند. مهاجرت یکی از موضوعات مهم در میان شخصیت‌های بزرگ سیلیکون ولی به حساب می‌آید. آنها می‌خواهند افراد با استعداد از هر ملیتی را به مدارج و مقام‌های بالاتر بیاورند. این در حالی است که سیاست‌های متعصبانه‌ی دولت‌ها با این موضوع در تضاد هستند. در هر صورت، افکار ساندار پیچای صادقانه به نظر می‌رسند. او نوشته است: “من درباره‌ی انتشار این مقاله مردد بودم، زیرا به نظر می‌رسد که اخیرا انتقاد از تعصب، به چنین اظهاراتی قوت می‌دهد. اما احساس می‌کنم که ما و به خصوص کسانی که تحت حمله‌ی این توهین‌ها نیستند، نباید در این باره سکوت کنیم.”

منبع: Medium

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    یعنی واقعا ایشون مدیرعامل گوگل هستند آیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!
    قیافش چرا اینطوریه؟؟!!

    1. Avatar Amir

      دوست عزیز
      اونجا افراد بر اساس تخصص و صلاحیتشون پست میگرن٬ به قیافه طرف نگاه نمی کنن٬ نگاه می کنن ببینن چقدر فهم و سواد و شعور داره

      آره عزیزم

  2. Avatar علی

    واقعا بابت نژاد پرستی ترامپ و طرافدارانش متاسفم آن هم در قرن بیست و یک
    چرا شما بعضی روزها خیلی کم خبر میگذارید و بعضی روزها زیاد؟
    من از سایت شما لذت میبرم امیدوارم کارتان با دوام باشد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه