نینتندو پتنتی برای دستگاه مجهز به حسگر ثبت می‌کند

۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت نینتندو اخیرا پتنت دستگاهی را به ثبت رسانده که در همه‌ی جهات‌اش حسگرهایی تعبیه شده است.

دستگاه ترسیم شده در این پتنت می‌تواند اشیای اطراف را تشخیص دهد.

نینتندو شرکتی است که هیچ‌وقت از سنت‌ها و قاعده‌ی ساخت بازی‌ و دستگاه‌های بازی پیروی نمی‌کند. همان‌طور که در کنسول‌هایی مثل نینتندو ۳DS دیده‌ایم، نینتندو در این شرکت از دیگر دستگاه‌ها مثل Game Boy فاصله‌ی زیادی گرفته است؛ و دستگاه‌هایی مثل Wii و Wii U تفاوت فاحشی با کنسول‌های سونی و مایکروسافت دارند.

با توجه این نکته، این سوال پیش می‌آید که نینتندو برای دستگاه‌ بعدی‌اش، نینتندو NX چه نقشه ای در سر دارد. در همین راستا، اخیرا پتنتی پیدا شده که نشانه‌هایی از ویژگی‌های کنسول بعدی نینتندو می‌دهد؛ البته هیچ تضمینی وجود ندارد که اطلاعات این پتنت صحت داشته باشند. همان‌طور که در دیاگرام تصویر می‌بینید، نوعی کنسول دستی یا دسته‌ی کنسول ترسیم شده که در چهار لبه‌ی آن حسگرهایی رو به جلو دیده می‌شود.

نینتندو

در اصل، در همه‌ی جهات دستگاه حسگرهایی دیده می‌شود که به سمت بیرون پرتو می‌افکنند. دستگاه مورد نظر به کمک این حسگرها قابلیت تشخیص اشیایی مثل اسباب بازی را دارد. به عنوان مثال، در این پتنت توضیح داده شده که حسگرها چگونه می‌توانند بارکد یک اسباب بازی را اسکن کنند تا آن را تشخیص دهند.

همچنین ظاهرا این دستگاه می‌تواند ضربان نبض را تشخیص دهد که نشان‌دهنده‌ی برنامه‌های نینتندو برای ساخت یک دستگاه کیفیت زندگی است. این شرکت قبلا پروژه‌ی چنین دستگاهی را به نام Wii Vitality Sensor در دستور کارش داشت؛ اما این دستگاه هیچ‌وقت عرضه نشد. در هر صورت، این فقط یک پتنت است و هیچ تضمینی وجود ندارد که ایده‌های ترسیم شده در آن تحقق یابند. در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی از کنسول نینتندو NX در دسترس نیست و این پتنت‌ها ممکن است به برخی از ویژگی‌های احتمالی آن اشاره کنند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Nintendo Life

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه