از کنفرانس امروز مایکروسافت چه انتظاراتی داریم

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه

مایکروسافت قصد دارد در تعطیلات کریسمس امسال محصولات بسیار زیادی را راهی بازار کند. این شرکت روز سه‌شنبه کنفرانسی را در شهر نیویورک برگزار خواهد کرد. با توجه به شایعات منتشر شده، احتمال معرفی گوشی‌های لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰XL بسیار زیاد است و در کنار این تلفن‌های همراه تبلت سرفیس پرو ۴ هم به نمایش در خواهد آمد. مایکروسافت در این کنفرانس محصولات جدیدی را معرفی خواهد کرد که با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ راهی بازار می‌شوند. همچنین نسخه موبایل ویندوز ۱۰ هم به نمایش در خواهد آمد.

در بخش دیگری از شایعات گفته شده که مایکروسافت قصد دارد دست‌بند Band 2 را هم معرفی کند. حتی احتمال دارد که این شرکت به عنوان سورپرایز مدل جدیدی از کنسول ایکس‌باکس وان را به‌نمایش دربیاورد که البته احتمال آن بسیار کم است. انتظارها از این کنفرانس بسیار زیاد است و همه می‌خواهند بدانند که مایکروسافت قصد دارد چه محصولاتی را به نمایش دربیاورد. با توجه به شایعات منتشر شده، می‌توان حدس زد که در روز سه‌شنبه چه دستگاه‌هایی را مشاهده خواهیم کرد. در ادامه احتمالات پیش رو را بررسی می‌کنیم.

لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰XL

در کنفرانس مایکروسافت اولین تلفن‌های همراه هوشمند با ویندوز ۱۰ به نمایش در خواهند آمد. در حالی که این سیستم‌عامل هنوز در مرحله ساخت به سر می‌برد، مایکروسافت قصد دارد دو گوشی لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰XL را معرفی کند. هردوی این گوشی‌ها قرار است پرچم‌دار جدید مایکروسافت در حوزه تلفن‌های همراه باشند.

از ویژگی‌های هیجان‌انگیز این محصولات می‌توان به پشتیبانی از قابلیت Hello اشاره کرد. کاربران با استفاده از این تکنولوژی می‌توانند گوشی خودشان را روبه‌روی صورتشان قرار دهند تا قفل آن باز شود.

در زمان معرفی ویندوز ۱۰، مایکروسافت قابلیتی به نام Continuum را هم به نمایش درآورد که ویندوز ۱۰ نسخه موبایل را به شکل بسیار زیادی به نسخه اصلی ویندوز ۱۰ برای کامپیوترهای شخصی شبیه می‌کرد.

این قابلیت به شکل بسیار راحتی انجام می‌شود و مایکروسافت برای آن دستگاهی به نام Continuum Dock را به وجود آورده است. این داک مخصوص از صفحه کلید و ماوس پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند به وسیله آن موبایل را به صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر متصل کنند و همانند یک کامپیوتر ویندوزی با موبایل خودشان کار کنند.

گوشی‌های جدید مایکروسافت از نظر سخت‌افزاری می‌توانند نظر کاربران را به سمت خودشان جلب کنند. گوشی لومیا ۹۵۰XL یک صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی با کیفیت QHD خواهد داشت. یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی در پشت آن قرار گرفته است. این گوشی از USB Type-C هم پشتیبانی می‌کند. سه گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی برای آن در نظر گرفته شده است. لومیا ۹۵۰XL از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۱۰ بهره می‌برد.

Microsoft-Lumia-950-XL-(1)

گوشی لومیا ۹۵۰ تفاوت زیادی با مدل بزرگ‌تر خودش ندارد. برای این گوشی از یک صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی با کیفیت QHD استفاده شده و همچنین تراشه اسنپ‌دراگون ۸۰۸ روی آن قرار گرفته است.

تا این لحظه مشخص شده که مایکروسافت قصد دارد لوازم جانبی‌های مختلفی را در کنار این تلفن‌های همراه راهی بازار کند. از بین این لوازم جانبی‌ها می‌توان به بلندگوهای بلوتوث اشاره کرد که به‌نظر می‌رسد کیفیت بسیار خوبی هم دارند. در بخش دیگری از شایعات گفته شده که لومیا ۹۵۰XL از قلم مخصوص تبلت‌های سرفیس هم پشتیبانی می‌کند. همچنین یک کاور هوشمند برای آن طراحی شده تا کاربران بتوانند از روی کاور به اعلان‌هایی که دریافت کرده‌اند، دسترسی داشته باشند. مایکروسافت با این ویژگی‌ها می‌تواند گوشی لومیا ۹۵۰XL را به رقیبی برای گوشی‌های سری نوت سامسونگ تبدیل کند. این احتمال وجود دارد که مایکروسافت Continuum Dock را به همراه لومیاهای جدید عرضه کند تا کاربران بتوانند به وسیله آن تلفن‌های همراه خودشان را به صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر متصل کنند.

lumia950xl-msstore

سرفیس پرو ۴

انتظارها درباره نسل جدید تبلت‌های سرفیس بسیار زیاد است. مایکروسافت به احتمال زیاد در این کنفرانس خبری تبلت سرفیس پرو ۴ را معرفی خواهد کرد. درحالی که شایعات زیادی درباره گوشی‌های لومیا منتشر شده بود، خبرهای زیادی از تبلت سرفیس پرو ۴ به بیرون درز نکرده است.

به احتمال زیاد سرفیس پرو ۴ از صفحه نمایش بزرگ‌تری بهره می‌برد. همچنین فاصله صفحه نمایش با لبه‌های آن بسیار کم است. شایعات گفته‌اند که این تبلت از صفحه نمایشی با کیفیت ۴K یا ۵K بهره می‌برد. همچنین سرفیس پرو ۴ سبک‌تر و باریک‌تر از مدل‌های قبلی خواهد شود. البته با تمام تغییراتی که روی این تبلت صورت گرفته، همچنان می‌توان از صفحه کلید مدل‌های قبلی برای آن استفاده کرد.

درحالی که شرکت اپل در معرفی آیپد پرو تمرکز زیادی روی قلم مخصوص آن داشت، مایکروسافت قصد دارد قلم جدیدی را برای سرفیس پرو ۴ معرفی کند. این شرکت در اوایل سال ۲۰۱۵ شرکت N-Trig را خریداری کرد که در زمینه تکنولوژی‌های مربوط به قلم‌های دیجیتالی فعالیت می‌کرد. انتظار داریم که در قلم سرفیس پرو ۴ قابلیت‌های جدیدی اضافه شده باشد.

این احتمال وجود دارد که قابلیت Hello روی تبلت سرفیس پرو ۴ قرار نداشته باشد. مایکروسافت به‌جای آن یک سنسور تشخیص اثر انگشت را روی صفحه کلیدهای طراحی شده برای آن قرار داده است. یک صفحه کلید Type Cover جدید برای این محصول ساخته شده که دکمه‌ها در فاصله بهتری نسبت به یکدیگر قرار گرفته‌اند و ترک‌پد بزرگ‌تری روی آن قرار دارد. قلم هم به شکل جدیدی روی تبلت قرار می‌گیرد.

Tablet-Microsoft-Surface-Pro-3-with-Keyboard-512GBcefa89

لپ‌تاپ‌های سرفیس

با توجه به موفقیت تبلت‌های سرفیس، احتمال دارد که مایکروسافت بخواهد لپ‌تاپ‌های این برند را هم معرفی کند. شایعات گفته‌اند که مایکروسافت در حال کار کردن روی محصولی با صفحه نمایش ۱۴ اینچ است که از تکنولوژی Hello هم پشتیبانی می‌کند. اگر مایکروسافت این محصول را در دقایق آخر کنسل نکرده باشد، احتمالا سخت‌افزار قدرتمندی را روی آن مشاهده خواهیم کرد. رم این دستگاه را می‌توان تا ۱۶ گیگابایت ارتقا داد و یک ترابایت حافظه داخلی روی آن قرار گرفته است.

microsoft-event-mobile-surfacelaptop-1-2-2

دست‌بند Band 2

تلفن‌های همراه و تبلت‌ها بسیار هیجان‌انگیز هستند، اما وسایل پوشیدنی در چند سال گذشته نمایش‌های فوق‌العاده‌ای داشته‌اند. اولین حضور مایکروسافت در زمینه دستگاه‌های پوشیدنی دست بند Band بود که برای فعالیت‌های ورزشی کاربرد داشت. در شایعات گفته شده که دست‌بند Band 2 با پیشرفت‌های بسیار خوبی همراه بوده است. این دست‌بند به احتمال زیاد از صفحه نمایش خمیده بهره می‌برد تا به خوبی روی مچ کاربران قرار بگیرد. در بخش دیگر شایعات به این موضوع اشاره شده که این محصول از سنسورهایی بهره می‌برد که می‌توانند میزان پله‌هایی که کاربران در طول روز از آن‌ها بالا یا پایین می‌روند را هم بشمارد.

مایکروسافت سعی کرده برنامه‌های بیشتری در حوزه سلامتی برای این محصول عرضه کند تا بتوان از اطلاعاتی که دست‌بند جمع‌آوری می‌کند، بهتر استفاده کرد. به احتمال زیاد دست‌بند Band 2 در کشورهای بیشتری راهی بازار خواهد شد. شایعات گفته‌اند این دست‌بند در کشورهای اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و آلمان عرضه می شود. مدل اول دست‌بند Band تنها در انگلستان و آمریکا عرضه شده بود.

microsoft-event-mobile-band2-1-2

ویندوز ۱۰ و ایکس‌باکس
ویندوز ۱۰ چند ماه پیش عرضه شد و به احتمال زیاد در این کنفرانس اطلاعات جدیدتری از آن منتشر خواهد شد. مایکروسافت قصد دارد در آبان ماه یک بروزرسان بزرگ برای این سیستم‌عامل عرضه کند. افرادی که از تلفن‌های همراه لومیا استفاده می‌کنند در آبان ماه نسخه موبایل ویندوز ۱۰ را دریافت خواهند کرد.

این شرکت قصد دارد ویندوز ۱۰ را برای ایکس‌باکس وان هم عرضه کند. این سیستم‌عامل هم اکنون برای برخی از کاربران ویندوز ۱۰ عرضه شده و نتایج بسیار خوبی از خودش به‌جا گذاشته است. امیدواریم که مایکروسافت در این کنفرانس قابلیت‌های بیشتری از ویندوز ۱۰ برای ایکس‌باکس وان را به نمایش دربیاورد. این احتمال وجود دارد که مدل کوچک‌تر کنسول ایکس‌باکس وان هم معرفی شود. نمایش مدل جدید ایکس‌باکس وان می‌تواند بزرگ‌ترین سورپرایز این شرکت باشد.

microsoft-event-mobile-xboxonemini-2

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. کلینتون

    امیدوارم شاهد یه گوشی با دوربین فوق العاده باشیم

  2. soheil

    ویندوز ۱۰ موبایل 🙁
    پیر شدیم دیگه 😐

  3. محسن

    درباره سرفیس یا سرفس شایعه های زیادی هست که از اسمش پیدا هست شایعه هست و غیر قابل اعتماد
    صفحه ۴k. 5K احتمال کمه
    حاشیه خیلی کم صفحه نمایش منبع شایعه یک سایت عربی هست که تکلیفش مشخص
    کلا سایت The Verge یه منبع زرد تبدیل شد
    سیاست الان بالا بردن انتظارات هست و بعد کنفرانس کوبیدن محصول برای نداشتن امکانات که خودش شایعه کرده
    در حالی منابع مستقل و بیشتر روی شکل ظاهری یکسان با سرفیس پرو ۳ و فقط سبکتر شدنش تاکید کردن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه