کاهش سود کوالکام در سال مالی ۲۰۱۵

۱۷ آبان ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت کوالکام (Qualcomm)، که بیشتر اسم‌اش را در کنار چیپ‌ست‌های اسنپ‌دراگون‌اش شنیده‌ایم، جدیدترین آمار و ارقام مالی خود را منتشر کرده است. این آمار که مربوط به سال مالی ۲۰۱۵ است، روند نزولی این شرکت را گوش‌زد می‌کند.

شرکت کوالکام خود را حتی برابر ضررهای بیشتر هم آماده کرده است.

بر اساس آمار ارایه شده، درآمد شرکت کوالکام در سه ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۸٫۵ درصد کاهش داشته است. درآمد این شرکت از ۶٫۹۶۲ میلیارد دلار به ۵٫۴۵۶ میلیارد دلار در همین مدت زمان کاهش یافته است. درآمد سالانه‌ی این شرکت هم از ۲۶٫۴۸۷ میلیارد دلار برای سال ۲۰۱۴ به ۲۵٫۲۸۱ میلیارد دلار برای امسال کاهش یافته.

سود شرکت کوالکام هم افت کرده است. این شرکت برای سه‌ماهه‌ی چهارم سال مالی ۲۰۱۵ سودی ۱٫۱۴ میلیارد دلاری داشته است که در مقایسه با سال گذشته، شاهد کاهش ۴۳ درصدی بوده. سود این شرکت در سال مالی ۲۰۱۴ برابر با ۷٫۵۵ میلیارد دلار بود، اما امسال این شرکت تنها توانسته به رقم ۵٫۷۷ میلیارد دلار برسد.

Qualcomm_Q4_FY2015_07

Qualcomm_Q4_FY2015_13

سود خالص کوالکام برای سه ماهه‌ی آخر سال مالی ۲۰۱۵ برابر با ۱٫۰۶ میلیارد دلار و برای کل سال مالی ۲۰۱۵ برابر با ۵٫۲۷ میلیارد دلار اعلام شده.

شرکت کوالکام خود را حتی برابر ضررهای بیشتر هم آماده کرده است. این شرکت در حال حاضر با رقبای جدی و ارزان‌تری در چین مواجه شده است. برای مثال، شرکت MediaTek چیپ‌ست‌های ارزان‌تری نسبت به کوالکام تولید می‌کند و توانسته به محبوبیت بیشتری برسد.

منبع: Notebookcheck

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar مرتضی فرید

    چون مدیاتک تایوانی هستش بهتر بود به جای چین همون آسیا که در منبع اومده رو به کار می‌بردید (درسته اسم رسمی هر دو کشور چین ـه، منتها “تایوان” وجه تمایزشون رو مشخص می‌کنه)
    در ضمن سپاس بسیار برای قرار دادن لینک منبع

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه