کونامی کوتاه نمی‌آید؛ ساخت متال گیر جدید بدون کوجیما

۳۰ آذر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اینطور که به نظر می‌رسد، دعوای بین کوجیما و کونامی قرار نیست به این زودی‌ها تمام شود. چند روزی بیشتر از پایان قرارداد هیدئو کوجیما با شرکت کونامی نگذشته است و شرکت کونامی خبر از ساخت قسمت بعدی مجموعه‌ی متال گیر داده است.

این طور که به نظر می‌رسد، کونامی نمی‌خواهد بگذارد آب خوش از گلوی هیدئو کوجیما پایین برود. رفتاری که از کونامی می‌بینیم، رفتاری کودکانه است. درست یکی دو روز پس از اینکه هیدئو کوجیما خبر از تاسیس استودیوی جدیدی با همکاری سونی می‌دهد، کونامی می‌آید و می‌گوید که می‌خواهیم متال گیر جدیدی بسازیم و برای ساخت آن هم نیاز به افراد جدیدی داریم؛ طوری که انگار مسوولان کونامی می‌خواهند به کوجیما بگویند که بدون تو هم مجموعه‌ات را ادامه خواهیم داد.

تا حدودی هم می‌دانیم که این آگهی‌هایی که کونامی برای جذب نیرو منتشر کرده است، قرار نیست متال گیر بزرگ و جدیدی را نتیجه دهد. این شرکت اخیرا تصمیم گرفته است تا ساخت بازی کنسولی را به کنار بگذارد و فقط بازی موبایل بسازد. این که مجموعه‌هایی مثل «سایلنت هیل» تبدیل به اسلات‌ماشین شده‌اند به کنار، کونامی حتی مجموعه بازی‌های پرو (PES) را هم نابود کرده است.

آگهی که کونامی منتشر کرده، از این قرار است:‌

konami_recruit_new_metal_gear

از گوشه و کنار شنیده‌ایم که تعدادی از سازندگان سابق متال گیر، به استودیوی جدید هیدئو کوجیما پیوسته‌اند؛ یعنی افراد کلیدی مجموعه‌ی متال گیر مثل هیدئو کوجیما، «یوجی شینکاوا» یا «کنیچیرو ایمایزومی» دیگر در ساخت متال گیر جدید نقش ندارند.

فکر می‌کنید متال گیر جدید بدون حضور هیدئو کوجیما و سازندگان سابق‌اش، چگونه خواهد بود؟

منبع: VG247

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. Avatar مسعود طاوری

    شما دیگه خیلی جدی گرفتید ، متال از ۴ به بعد مرد ، متال یه بازی اکشن پر هیجانه با دمو های بسیار زیبا و سینماتیک که حداقل من برا دمو بازی میکردم و همیشه اشکمو در میاورد یا خیلی جو میگرفتم با تصاویر حماسیش ، نگاه کن دوست عزیز ، متال میخاست بازی شبکه ای راه بندازه که مخاطب بیشتری جذب کنه بنابراین کوجیما مجبور بود که open world درستش کنه ، خب وقتی این کارو کرد دمو مرد ، سبک خطی داستان و سناریو قربانی جنبه ی RPG داستان شدن
    اون اسنیک عزیز که آدم با درداش به خودش میپیچید و من با تنهایی و موسیق متنش گریه میکردم جاشو داده به یه هیولا که شوک رو نگهداری کل آسیا و آفریقا برات دو صد متر میره و ارتش میسازه، خب این یعنی مرگ احساس در متال یعنی مرگ درام ، حالا هم چیزی نشده این همه بازی ناز و نوستالژیک مردن مثه :
    resident evil 1 , 2 , 3 مثه Silent hill و مرگ هری میسون ، آی بمیرم برای خاطرات این بازی ها ، الانم مثه یه مرد باش خداحافظی کنید ، متال مرد
    من الان موهای جلو سرم سفید شده با این چیزا بزرگ شدم ، ما ایرانی ها بی چاره ایم ، احساسی و دلسوز ، همه خوشبختیمونو با خاطرات نوستالژیک ربط میدیم.
    لعنت به این پول که اینجوری آدما رو دنبال خودش میکشونه

    1. Avatar امیر

      داداش حال کردم با نظرت , حرف دل مارو زدی , گریه ها کردیم با MGS ها و سایلنت هیل ها , اصلا با این بازیا من بزرگ شدم , شخصیت منو اصلا تغییر دادن این بازیا.

  2. Avatar یزدان

    خوب دیگه الان بازی های موبایلی واقعا پرسود شدن با پرداخت درون برنامه ای بازی کلش او کلن ببنید بازیه ساده کم خرج از لحاظ ساخت و هزینه های پرخرج نداره(تو ایران با صرف نزدیک شصت تا صد میلیون تومان میشه یه بازی در حد کلش با یه تیم قدرتمند نوشت) در عوض از لحاظ روانشناسی بازی کننده رو درگیر میکنه و راحت ازش از پنج دلار تا هزاران دلار پول میگیره بدون اینکه پایانی داشته باشه . دوما بازی های گرافیکی موبایلی هم باز از لحاظ ساخت ساده ترن و بازی کننده های بیشتری میتونه داشته باشه الان هر کسی دیگه یه موبایل دستشه و راحت میشه به چشم یک بازی کننده بهش نگا کرد تا کسی که یه سیستم قوی برای بازی کردن یا یه کنسول بازی ایکس باکس یا پی اس داشته باشه .ولی بازی های گرافیکی رایانه ای چی میلیون ها دلار باید سرمایه گزاری کنه ریسک کنه اخرش هر بازیو بیاد ۴۰ -۵۰ دلار نهایت بتونه به یه بازی خوره با یه سیستم قدرتمند یا کنسول بفروشه و فقط از فروش اولیه سود اصلیشو در بیاره خوب برای همین بسیاری از شرکتا وارد عرصه بازی سازی موبایلی شدن و اونایی هم که در صنعت رایانه ای فعالیت خواهندکرد مجبور میشن و شدن پرداخت درون برنامه ای رو بزنن دیگه حساب کنید تو بازی مجبورید برای هر ایتمی پول بدید تفنگ فلان ۴ دلار نقشه فلان ۴ دلار و ….

  3. Avatar sarmeili

    سلام
    ببخشین من یه سوال دارم:
    امتیاز بازی متال گیر متعلق به کدومشونه؟
    کونامی یا خود شخص کوجیما؟
    اگه متعلق به کوجیما باشه میتونه جلوی کونامی رو بگیره والا …..
    ضمنا عمرا کونامی بدون کوجیما بتونه متال گیر بسازه ..همیشه بهترین بازیها شاهکار مغزهای متفکر افراد هستن نه شرکتهای سازنده.
    بعنوان نمونه رزیدنت اویل که شاهکار شینجی میکامی بود و یه سری شرکتهای دیگه گند زدن بهش

  4. Avatar ءمحمد

    به نظر من بعد از فاجعه ای که هیدئو در آخرین سری منتشر شده از متال گیر ( Phantom Pain ) به بار آورد، کونامی حق داره که دیگه باهاش کار نکنه.
    تمام داستان و شخصیت ها و حتی بازیکن زیر سوال رفت با چند ماموریت آخر این بازی ! طوری که هرجا یه جست و جو کنیم با خشم بازیکن ها رو به رو میشیم. به نظر من تصمیم درستی گرفته شد حداقل برای احترام به خواسته بازیکن ها، و اینکه کونامی فقط یک شانس برای عوض کردن و در اصل بهبود داستان این مجموعه بازی رو داره.

  5. Avatar مسعود طاوری

    :)) وای چه باحال :)) من عاشق دعوا و بزن بزنم جون تو ، به به ، تورو خدا خبرای داغ در این رابطه رو سریع پخش کن ببینیم کی دسته اول رو می ندازه :))
    احتمالا کوجیمای لاغر مردنی روانه ی بیمارستان میشه هفته ی آینده
    تیتر خبری هفته آینده :
    کوجیما در کما
    :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

  6. Avatar hesam

    فکر می‌کنید متال گیر جدید بدون حضور هیدئو کوجیما و سازندگان سابق‌اش، چگونه خواهد بود؟
    صد در صد یه بازی بیخود میشه ولی نه لزوما بخاطر عدم حضور کوجیما بلکه بخاطر اینکه از رو لجبازی داره بازی ساخته میشه

  7. Avatar حسین

    عنوان اولتون تو حلقم ! کونامی ول نمی کند چیه دیگه !

  8. Avatar امیر

    بابا یکی بیاد این ژاپنی هارو بگیره , اینا تا خودشونو نابود نکنن بیخیال نمیشن , اون از CapCom اینم از Konami , سونی هم کم کم به این وضع دچار میشه.

  9. Avatar امیر حسین

    خب حقشه که بخواد بسازه . چه با کوجیما و چه بدون کوجیما .

  10. Avatar هنا

    کاملا معلومه کونامی لج کرده ها! اینکه گفته بود میخواد بیشتر بازی موبایلی بسازه! بره همون بازیای موبایلیشو بسازه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه