گلکسی S7 به تکنولوژی شبیه به لمس سه‌بعدی در آیفون مجهز می‌شود

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
Samsung-Galaxy-S7-Synaptics-ClearTouch

شرکت Synaptics که در زمینه ساخت تجهیزات لمسی و کنترلی فعالیت می‌کند، همکاری جدیدی را با سامسونگ آغاز کرده است. به‌نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد از تکنولوژی ClearForce در محصولات خودش استفاده کند.

سامسونگ با همکاری شرکت Synaptics قصد دارد تکنولوژی ClearForce را به گوشی گلکسی S7 اضافه کند. این تکنولوژی مانند لمس سه‌بعدی در آیفون‌های جدید خواهد بود.

ویژگی ClearForce امکان تشخیص فشار روی صفحه نمایش را به همراه می‌آورد. این قابلیت با نام لمس سه‌بعدی (۳D Touch) قبلا در گوشی‌های آیفون ۶s و آیفون ۶s پلاس به‌کار رفته بود. براساس اطلاعات منتشر شده، سامسونگ قصد دارد ویژگی‌های جدیدی را به ClearForce اضافه کند تا بتوان با آن قفل صفحه نمایش را باز کرد، سریع‌تر اسکرول کرد و در بازی‌های مختلف از این ویژگی استفاده کرد.

هوآوی اولین شرکتی بود که از تکنولوژی ClearForce در گوشی Mate S استفاده کرد. البته گوشی Mate S با قابلیت ClearForce هنوز راهی بازار نشده چرا که شرکت Synaptics‌ قصد دارد این تکنولوژی را با شرکت‌های دیگر در حوزه موبایل کامل‌تر کند. احتمال می‌رود که در اوایل سال ۲۰۱۶ شاهد عرضه اولین گوشی‌هایی باشیم که با این ویژگی راهی بازار می‌شوند.

شایعات گفته‌اند که سامسونگ قصد دارد قابلیت تشخیص فشار آرام و فشار زیاد را به صفحه نمایش گوشی گلکسی S7 اضافه کند. همچنین به احتمال زیاد در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ شاهد معرفی پرچم‌دار جدید این شرکت خواهیم بود.

به کار رفتن سنسورهای تشخیص میزان فشار روی تلفن‌های همراه در سال‌های آینده بیشتر خواهد شد و درآمد زیادی به همراه خواهند داشت. بر اساس تحقیقات انجام شده استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند لمس سه‌بعدی در تلفن‌های همراه می‌تواند در دو سال آینده درآمد ۶ میلیارد دلاری داشته باشند.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۹ دیدگاه
  1. Avatar navid

    جا داره یه خسته نباشیدی بگم خدمت متخصصین سامسونگ که ته خلاقیتشون کپی برداری از اپل هست
    ته موئفقیتشون گوشی با لبه خمیده بوده
    جدا خداقوت

  2. Avatar Alireza

    کپی دیگر هم از سامسونگ رو شد!!!:دی
    راستی چرا الکی حرف میزنید که هواوی ۳d touch رو ساخته.(force touch)پتنت ساخت این تکنولوژی به نام اپل ثبت شده و حالا هواوی اومده ازش استفاده کرده شو به نام هواوی !!یه مقدار تحقیق کنید خواهشا.

  3. Avatar SONY

    اینا همش بحث بیخودیه
    مهم اینه که اینا همشون باهم انگشت کوچیکه سونیم نمیشن 🙂

    1. Avatar omidx

      سونی همانطور ک وایو رو ب دلیل ضرر دهی واگذار کرد ، امروز فردا اکسپریا رو هم واگذار میکنه …

      کلا برند قابل اعتمادی نیست :دی

  4. Avatar Ehsan

    فلان شرکت اله بهمان سرکت بِله.اون کپی کرد این تقلید کرد.پول تو جیب اونا رفت کلاه تو سر شما رفت.دوستان عزیز بس کنین این کل کلو.چی تو جیبت میره؟از جیبتم در میره عزیز من.طرفدار تکنولوژی باش نه برند…

  5. Avatar پوریا

    کلا سامسونگ از وقتی فهمید همیشه باید پرچم دارانش رو بعد از پرچمدار جدید اپل معرفی کنه بخش موبایلش شروع کرد به سوددهی.

    1. Avatar erfan

      چند وقت دیگه همه میان edge مییزنن.حالا میبینی.مثل LG

      1. Avatar omidx

        منتظریم ک ببینیم !! :))

  6. Avatar Parham

    ههههههه
    برند سامسونگ جز کپی از برند های دیگه کار دیگه هم بلده؟؟؟
    مثل اینکه هوس کرده دوباره اپل ازش بابت کپی برداری شکایت کنه!!! خخخخ
    اخه یکی نیس بگه با همه بازی با دم شیر هم بازی؟؟

    1. Avatar foad

      فکر کردی اپل از بقیه کپی نمیزنه؟
      آیفون ۶ پلاس کپی برداری از سامسونگ نبود؟
      این متن یکی از کاربران سایت هست که کپی کردم:
      “مدیر عامل مشهور اپل که طرفدارای سینه چاکش اپل اون رو بعنوان بزرگترین نابغه کل تاریخ بشریت می‌دونن بارها استفاده از موبایل بزرگتر از ۴ اینچ و رد و مسخره کرده بود و سامسونگ بود که باب گوشیهای بزرگتر رو باز کرد. اگه سامسونگ هم این کار رو نمی‌کرد یه شرکت دیگه می‌کرد.”
      دقیقاً حرف منو زد. اگه آیفون هم لمس سه بعدی رو روی ۶S نمیزد یه شرکت دیگه میزد.

      1. Avatar sina.m

        کی گفته اپل از سامسونگ تقلید کرده اتفاقا سامسونگ در galaxy s6 از آیفون تقلید کرده

      2. Avatar omidx

        امکانش هست بگید آیفون ۶ پلاس شبیه ب کدوم یکی از محصولات سامسونگ ه ؟!

    2. Avatar reza

      حالت بد نشه !!
      خوبه اولین برندی که از ۳D toch استفاده کرد هوآوی بوده
      لابود تو s6 edge کپی برداری کرده که لبه های خمیده داره پشتس از شیشه هست..
      دوست عزیز ببخش اما اینا پیشرفت تکنولوژی هستش نه کپی برداری اگرم کپی برداریه خیلی خوب برای پیشرفت کپی برداری میکنند شما هم میتونی بخری لذت ببری تمام…

      1. Avatar omidx

        ب نظر شما اپل در کمتر از یک هفته ۳D toch رو از هوآوی کپی و یک آیفون جدید معرفی و در کمتر از یکماه هم وارد بازار جهانی کرد ؟!

        دوست عزیز ، وقتی یک آیفون (آیفون مثال هست ، کلا یک محصول جدید توسط کمپانی های بزرگ) معرفی میشه ، طراحی نسل بعدی تا حدودا ۸۰ درصد انجام شده ، اینطوری نیست ک اپل بیاد بگه خب یک هفته دیگه کنفرانسه ، بریم آیفون طراحی کنیم !!

        ۳D toch هم کاملا توسط اپل طراحی شده و این رو مطمئن باشید ک مثل صفحه نمایش ، دیزاین و … کپی خواهد شد !

    3. Avatar حمید

      اپل شکایت کنه؟؟؟؟!!!!!!!!!
      فکر کنم باید هواوی از اپل شکایت کنه!
      اپل تو تموم چیز هایی که فکر میکنین اولی نبوده!
      مثل حسگر اثر انگشت
      اولین گوشی با لمس خازنی
      یا همین صفحه حساس به فشار!
      تمام این مطالب که گفتم تو نت هست میتونی با منبع معتبر پیدا کنی

      1. Avatar omidx

        در تمام مواردی ک نام بردید اپل اولین بوده ، اگر منبعی هست ک حرف شما رو اثبات میکنه ، معرفی کنید ما هم ببینیم !

        ضمنا منبع باید موثق باشه ، نه اینکه لینک یک بلاگ وردپرسی یا لینک از ویکی پدیا ک قابل ویرایش توسط همه ست رو بردارید بزارید بگید بیا اینم منبع !

    4. Avatar محمد

      عزیزم اما اگه بحث کپی باشه اپل از هواووی کپی کرده. اولین بار هواووی این تکنولوژی رو با فورس تاچش معرفی کرد. یا اگه به تقلید باشه همه ی شرکت ها از سامسونگ فبلت زدن رو یاد گرفتن. و….
      اما کوتاه بین نباش و به این دید نظر کن که رقابت بین شرکت ها ریاد بشه تا امکانات متنوعی به کاربرا و مشتری ها ارائه بشه.

      1. Avatar omidx

        ب نظر شما اپل در کمتر از یک هفته ۳D toch رو از هوآوی کپی و یک آیفون جدید معرفی و در کمتر از یکماه هم وارد بازار جهانی کرد ؟!

        دوست عزیز ، وقتی یک آیفون (آیفون مثال هست ، کلا یک محصول جدید توسط کمپانی های بزرگ) معرفی میشه ، طراحی نسل بعدی تا حدودا ۸۰ درصد انجام شده ، اینطوری نیست ک اپل بیاد بگه خب یک هفته دیگه کنفرانسه ، بریم آیفون طراحی کنیم !!

        ۳D toch هم کاملا توسط اپل طراحی شده و این رو مطمئن باشید ک مثل صفحه نمایش ، دیزاین و … کپی خواهد شد !

    5. Avatar یه بنده خدا

      سلام اولا که اپل شیر نیست که بشه با دمش بازی کرد جناب اپل پرست!!!سیبیه که تازه نصفه هم هست دوما اگر سامسونگ کپی کاره چرا اپل با اون همه دبدبه و کبکبه در مورد سایز صفحه ی گوشیهای تلفن سال گذشته گوشی ۵.۵ اینچی ارایه کرد؟دیگه همه میدونن که اولین گوشی با سایز بیش از ۵ اینچ گوشی samsung galaxy note بود که سامسونگ چند سال پیش ارایه کرد اپل هم تا همین چند وقت پیش داد میزد که گوشی بیشتر از ۴ اینچ به درد نمیخوره و اسباب بازیه چی شده که حالا اپل هم گوشی بیشتر از ۵ اینچ میزنه؟معلومه چون سود داره.از این دست کپی کاری های رقت انگیز زیاده مثل نوار اعلانات که با وجود مسخره کردن بزرگترین و پرطرفدارترین پلتفرم حال حاضر دنیا توسط شخص تیم کوک مدیر عامل اپل از ios 7 به این ور تو گوشیهای اپل هم اومد.شما هم اول برو عینک تعصب رو از رو چشات بردار اطلاعاتت رو کامل کن بعد بیا حرف بزن اپل هیچوقت اول نبوده نه تو رقابت مک با pc و نه تو رقابت با سیستم عامل متن بازی مثل اندروید.اپل همیشه دوم بوده تا الانم به جنس بدنه ی گوشیاش و روان بودن سیستم عامل بسته و اعصاب خردکنش بالیده در حالی که رقیبای اندرویدی حتی با کمتر از نصف قیمت گوشیای اپل دو برابر این دستگاه مزخرف امکانات دارن شکایتایی هم که از سامسونگ کرد به خاطر این بود که از سود سرشار سامسونگ حتی تو آمریکا که خونه ی اپل محسوب میشه و بازارش عملا دست سامسونگه ناراحت بود در آخر سامسونگ هنوزم بزرگترین تولید کننده ی تلفن همراه تو دنیاست اپل هم که همیشه از برندای مطرح زمان مثل اچ تی سی و سونی اریکسون تقلید میکرده حالا میبینه که اگر از غول فعلی تقلید نکنه آخروعاقبتی مثل نوکیا پیدا میکنه و با گوشیای تهوع آورش به تاریخ میپیونده البته با این فرق که نوکیا و گوشیاش از زمین تا آسمون با آشغالای سیب دست خورده تفاوت داشت. […]

    6. Avatar خسرو

      کاش ما هم مثل این سامسونگ در مورد تولیدات داخلی خودمون (( مثل خودرو و گوشی موبایل )) از کشورهای دیگه کپی میکردیم . و میساختیم.
      کاش ما هم به بهانه کپی خودمون تلید داخلی داشتیم.
      سامسونگ میتونه ، پس میتونه ؛ حتی اگه کپی کرده باشه حتی اگه کپی کرده باشه
      داداشای گلم خلاصش کنم برای ما فایده ای نداره که طرفدار اپل باشیم یا سامسونگ (( وقتی که کیفیت ، تقریبا برابری دارند )) یا بقیه ی برندها…..

      مهم اینه که ما چی هستیم و کجا هستیم

    7. Avatar رامین

      همچین میگه کپی کرده .. انگار تو دنیا هر روز یه تکنولوژی جدید داره میاد و هیشکی از هیشکی کپی نمیکنه ! فقط اسم یه چیزی رو بگو که تو این دنیا تک باشه ؟!!
      درسته کپی میکنن از هم ولی همین کپی کردن با تکنولوژی های جدیدتر و پیشرفته تر روی گوشیه بقیه رقیبا اضافه میشه و باعث رقابت و بهتر شدن اون تکنولوژی میشه.
      (مهمترین چیز برای ما مصرف کننده ها همینه: پیشرفته تر شدن اون تکنولوژی .. حالا میخواد واسه اپل باشه یا سامسونگ .. ما رو سنَـنَه ؟ اینکه واسه کدوم کارخونه باشه چیش به ما میرسه ؟ )
      واقعا فک میکنی اگه مثلا سامسونگ نبود یا الجی و هواوی نبودن اپل انقد به خودش فشار میاورد تا چیزای جدید تر و بهتر درست کنه ؟ اگه رقیب نبود هنوز داشتیم با نوکیا ور میرفتیم .

    8. Avatar Mohammad

      اگه حرف از کپی و کپی کاریه که قبل از اپل دو شرکت دیگه فورس تاچ رو استفاده کرده بودن!

      1. Avatar omidx

        یعنی قبل از اینکه اپل در صفحه نمایش اپل واچ از صفحه نمایش فورس تاچ استفاده کنه ؟! منبع حرف شما ؟؟؟!!!

    9. Avatar erfan

      عزیز جان.اول هواوی این کارو کرد و بعد اپل.حتی با اختلاف چند روز !پس اول هوای این کارو کرده.اپل که تا استیو جابز بود میترسید ۴ اینچ بره بالاتر.حالا چی شده آیفون ۶pluse میزنه؟چون دید نوت محبوب شدو فروش داره.

      1. Avatar omidx

        ب نظر شما اپل در کمتر از یک هفته ۳D toch رو از هوآوی کپی و یک آیفون جدید معرفی و در کمتر از یکماه هم وارد بازار جهانی کرد ؟!

        ضمنا یکسال قبلا این صفحه نمایش برای اولین بار در اپل واچ استفاده شد ، اون موقع هواوی کجا بود ؟!

    10. Avatar حسن

      گوشی با صفحه نمایش بزرگ…!!!! ادامش دیگه لازم نیست.
      جو هم چیز خوبی نیست ما گرفتارش هستم

      1. Avatar omidx

        صفحه نمایش بزرگ در عصر حاضر ک همه گوشی ها دارای صفحه نمایش حداقل ۵ اینچ هستند ، ملاک شما برای کپی برداری اپل از سامسونگ است ؟!

        من دیگه حرفی ندارم !!!

    11. Avatar I'm&mrz

      اگر به جای استفاده از واژه کپی از واژه ایده گرفتن
      و اگر یک برند بزرگ را مسخره نکنیم خیلی خوب میشه
      و من نمیگم اپل بده خودم هم پارسال آیفون ۶ داشتم نوت ۵ اومد خریدم هیچ فرقی من حس نمیکنم
      لطفا هم اپل رو دستتون بگیرن و هم سامسونگ بعد کامنت بزارین

    12. Avatar محمد

      حرص نخور مدیرعامل اپلD:

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه