گوشی‌های جدید گوگل از راه می‌رسند؛ همه‌ی آنچه باید از کنفرانس این شرکت بدانید

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

اکنون که اکثر شرکت‌های بزرگ گوشی‌های پرچم‌دار خودشان را معرفی کرده‌اند، نوبت به گوگل می‌رسد تا از نسل جدید گوشی‌هایش رونمایی کند. محصولاتی که تا قبل از این با نام نکسوس شناخته می‌شدند؛ اما به نظر می‌رسد که امسال با نام «پیکسل» (Pixel) راهی بازار می‌شوند. شرکت گوگل به همین مناسبت مراسمی را در تاریخ ۱۳ مهر ماه (۴ اکتبر) برگزار می‌کند که انتظار داریم در آن اتفاقات مختلفی رخ بدهد.

پیکسل‌ها از راه می‌رسند؛ معرفی دو گوشی Pixel و Pixel XL

قطعا ستاره‌‌های کنفرانس شرکت گوگل دو گوشی Pixel  و Pixel XL خواهند بود که در چند ماه گذشته کلی شایعات درباره‌ی آن‌ها منتشر شده بود و تقریبا همه چیز را درباره‌ی آن‌ها می‌دانیم. تا این لحظه مشخص شده که گوشی‌های امسال گوگل توسط شرکت HTC تولید می‌‌شوند؛ این شرکت قبلا هم نسل اول گوشی‌های نکسوس را تولید کرده بود و این‌بار قصد دارد خانواده‌ی پیکسل را به دنیا معرفی کند.

Pixel-and-Pixel-XL-3D-renders (3)

گوشی Pixel

گوشی Pixel از یک صفحه نمایش ۵ اینچی با کیفیت Full HD بهره می‌برد و گوشی Pixel XL هم با یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با کیفیت QHD در اختیار کاربران قرار می‌گیرد؛ اما هر دو گوشی از نظر سخت افزاری شبیه به یکدیگرند. به احتمال زیاد از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۰ یا اسنپ‌دراگون ۸۲۱ به همراه ۴ گیگابایت روی آن‌ها استفاده خواهد شد. دوربین پشت آن‌ها ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود و یک دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی هم برای این دو گوشی در نظر گرفته شده. حتی به نظر می‌رسد که این محصلات در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم باشند.

main-Pixel-Pixel-XL

ظاهر نهایی دو گوشی Pixel و Pixel XL

با توجه به تصاویر منتشر شده به نظر می‌رسد که این گوشی‌ها از بدنه‌ی یک‌پارچه‌‌ی آلومینیومی برخوردار هستند. سنسور تشخیص اثر انگشت آن‌ها هم در پشت قرار گرفته است. تا قبل از این گوشی‌های نکسوس به عنوان یکسری محصولات ارزان قیمت که سخت افزار بسیار قدرتمندی داشتند، شناخته می‌شدند؛ اما به نظر می‌رسد که گوگل این سیاست را کنار گذشته و قصد دارد گوشی‌های پیکسل را با قیمت بیشتری راهی بازار کند. شایعات می‌گویند که این تلفن‌های همراه هوشمند با قیمت ۶۴۹ دلار راهی بازار می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های این محصولات می‌توان به اندروید ۷.۱ اشاره کرد. جدیدترین نسخه‌ی اندروید را روی این گوشی‌ها مشاهده خواهید کرد. از آنجایی که اندروید ۷ در مرداد ماه منتشر شد، گوگل اندروید ۷.۱ را برای گوشی‌های جدیدش در نظر گرفته است.

خانه‌ی هوشمند گوگل با Google Home

شرکت گوگل در مراسم Google I/O از پلتفرم جدیدی با نام Google Home رونمایی کرد. دستگاهی که شبیه به Echo آمازون خواهد بود و در حوزه‌ی خانه و دستیار هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. براساس اطلاعات منتشر شده گوگل قیمت این دستگاه را در مراسم پیش رو اعلام خواهد کرد. شایعات می‌گویند که Google Home با قیمت ۱۲۹ دلار بفروش می‌رسد که ۵۰ دلار ارزان‌تر از Echo شرکت آمازون است.

google-home-1

Google Home

نسل جدید کروم‌کست؛ Chromecast Ultra چیست؟

دانگل‌های کروم‌کست در چند سال گذشته پای ثابت کنفرانس‌های گوگل بوده‌اند و به نظر می‌رسد که با استقبال کاربران هم مواجه شده‌اند. حالا باید شاهد نسل جدید آن‌ها باشیم که با نام Chromecast Ultra شناخته می‌شوند و از کیفیت ۴K و قابلیت HDR پشتیبانی می‌کنند. این دستگاه با قیمت ۶۹ دلار بفروش می‌رسد که کمی گران‌تر از مدل معمولی کروم‌کست است.

Chromecast Ultra

Chromecast Ultra

تجربه‌ی تازه‌ای از اینترنت

به احتمال زیاد گوگل از یک روتر جدید با نام «گوگل وای-فای» (Google Wi-Fi) هم رونمایی خواهد کرد. قیمت این محصول ۱۲۹ دلار خواهد بود و از آن‌ برای پوشش اینترنت در خانه‌ها استفاده می‌شود.

خداحافظ کروم، سلام اندرومدا

یکی دیگر از قسمت‌های هیجان‌انگیز کنفرانس گوگل قطعا معرفی سیستم عامل جدید «اندرومدا» (Andromeda) خواهد بود. سیستم عاملی که با ترکیب اندروید و کروم به وجود آمده و به احتمال زیاد قصد دارد تجربه‌ی یکسانی را روی موبایل لپ‌تاپ برای کاربران به وجود بیاورد. این سیستم عامل هیبریدی به شکلی ساخته شده که روی لپ‌تاپ و موبایل نصب می‌شود و یکسری نرم‌افزارهای مشترک را اجرا خواهد کرد. گوگل با خلق این سیستم عامل به دنبال روشی است که بتواند با تبلت‌های آیپد پرو و سرفیس پرو رقابت کند. پس باید امیدوار باشیم که سیستم عامل جدید از نظر چند وظیفه‌ای و نرم‌افزاری قابلیت‌های منحصر به‌فردی دارد که روی موبایل، تبلت و لپ‌تاپ یک تجربه را به کاربران منتقل می‌کند. گوگل این سیستم عامل را روی تبلت نکسوس ۹ آزمایش کرده و حتی گفته شده که شرکت هواوی هم قصد دارد یک تبلت با اندرومدا راهی بازار کند.

در طول چند سال گذشته شایعات زیادی درباره‌ی ترکیب دو سیستم عامل اندروید با کروم منتشر شده بود و به نظر می‌رسد که این اتفاق رخ داده و تا چند وقت دیگر شاهد معرفی اندرومدا خواهیم بود. سیستم عاملی که کل اکوسیستم گوگل را شامل می‌شود و آن را یک‌پارچه می‌کند.

andromeda-1

اندرومدا

کنفرانس گوگل سه‌شنبه شب برگزار می‌شود و اگر می‌خواهید با محصولات جدید این شرکت آشنا شوید، در آن روز با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

‌‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar علی

    خدایی طراحی رو ببینید. ایده جدید
    نه مثل بعضی برند ها که خیلی مدته از یک ترکیب ثابت استفاده میکنند.

    1. Avatar Alireza

      یه مستطیل سفید در محوطه ی دوربین گوشی ایده ی جدید هست ؟
      شایدم آرم گوگل ایده ی جدید هست .
      بهرحال هر چی باشه یه مکعب مستطیل اندرویدیه .
      🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه