گوگل گوشی‌های پیکسل و پیکسل XL را معرفی کرد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۳ دقیقه

دقایقی پیش گوگل طی مراسمی در شهر سان‌فرانسیسکو ایالات متحده از دو گوشی Pixel و Pixel XL رونمایی کرد.

پیش از این بسیاری از اطلاعات مربوط به این دو گوشی به بیرون درز کرده بود اما امشب بلاخره همه‌ی ابعاد ماجرا به شکل کامل مشخص شد.

این گوشی‌ها که با برند پیکسل عرضه می‌شوند جای برند نکسوس را خواهند گرفت. روی بدنه‌‌ی این دو گوشی هیچ اثری از علامت تجاری تولیدکننده (شرکت HTC) نیست و تنها علامتی که، نشان از نام تجاری شرکت گوگل دارد روی این دستگاه‌ها دیده می‌شود.

این دو گوشی از بسیاری نظرها شبیه به هم هستند؛ البته به جز اندازه‌شان. مدل کوچک‌تر که پیکسل نام دارد صفحه‌نمایش ۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p و مدل بزرگ‌تر با نام پیکسل XL صفحه نمایش۵.۵ اینچی با رزولوشن Quad HD دارد و در واقع نوعی فبلت است. هر دوی این گوشی‌ها از نظر مشخصات بسیار به‌روز هستند و باید گفت اغلب مشخصات یک گوشی رده‌بالا در سال ۲۰۱۶ را دارند. در هر دو گوشی جدیدترین تراشه شرکت کوالکام یعنی اسنپ‌دراگون ۸۲۱ به کار رفته است. این دو مدل ۴ گیگابایت RAM دارند و دوربین‌شان هم ۱۲ مگاپیکسلی است. هر دو مدل حسگر اثرانگشت و باتری‌هایی با ظرفیت بالا دارند.

ظاهرا هر دو گوشی کیفیت ساخت خوبی دارند. البته حسگر اثر انگشت این دو گوشی درست مثل نکسوس ۵X و نکسوس ۶P در پشت گوشی واقع شده است. قیمت این دو گوشی با توجه به کیفیت ساخت و قطعات به کار رفته آن تعیین شده؛ بنابراین پیکسل و پیکسل XL قیمت کمی هم ندارند.

قیمت این گوشی‌ها از قیمت پایه‌ی ۶۴۹ دلار شروع می‌شود. قیمتی که آن‌ها را در ردیف بهترین گوشی‌های شرکت‌های سامسونگ و اپل قرار می‌دهد. این شیوه‌ی قیمت‌گذاری با سیاست‌گذاری کلی گوگل تا حدی متفاوت است؛ چون این شرکت پیش از این سعی می‌کرد قیمت گوشی‌های نکسوس را تا حدودی پایین نگه دارد.

گوشی‌های جدید گوگل تنها از نظر سخت‌افزاری بروز نیستند. آن‌ها از نظر نرم‌افزاری هم به جدیدترین سیستم‌عامل روز اندروید مجهز شده‌اند.

 

در واقع این مراسم با معرفی گوشی‌های قبلی نکسوس شرکت گوگل کاملا متفاوت بود. تقریبا بخش قابل توجهی از شروع معرفی گوشی جدید گوگل به قدرت نرم‌افزاری آن و به‌ویژه دستیار صوتی و هوش مصنوعی باز می‌گردد. در این مراسم دیگر خبری از اندروید استوک، گوشی‌های نکسوس و حرف‌های معمول مراسم‌های قبلی نبود و همان‌طور که اشاره شد تاکید زیادی روی وجود دستیار صوتی شده بود. به این هم اشاره کنیم که گوشی‌های پیکسل از بروزترین نسخه‌‌ی اندروید نوقا استفاده می‌کنند.

در عین حال گوگل ادعا کرده دوربین گوشی‌های پیکسل بهترین نمره را در میان تمام گوشی‌های هوشمند کسب کرده است. این گوشی یک اپلیکیشن عکاسی قابل توجه هم دارد. دوربین گوشی ویژگی‌هایی چون کنترل تنظیم سفیدی و نوردهی تصویر دارد و یک مود جدید با نام Smart burst هم به آن اضافه شده است. گوگل در دوربین خود هم از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا بهترین عکس در میان چند عکس گرفته شده را در اختیار کاربر قرار بدهد. دوربین گوگل از قابلیت HDR هم بهره می‌برد و البته این قابلیت هیچ تاخیری هم در گرفتن عکس ایجاد نمی‌کند.

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳۲ دیدگاه
  1. Avatar احمد

    لامصب خیلی شیکو با کلاسه،عااالیه فقط تنها مشکلش قیمتشه که بالاست،تا ۲تومن یا یکو نهصد میبود غوغا میکرد
    کساییم که از طراحیش ایراد میگیرن هم خنده دارن هم بدسلیقه و مطمئنا سامسونگ بازن برید همون سامسونگو بخرید که از مدل پایینش تا اس۷ تفاوتی جز جای اسپیکر ندارن

    1. Avatar Ebad

      من فکر نمی کنم که این گوشی از هیچ لحاظ قابل مقایسه با شاهکار سامسونگ یعنی s8 باشه

  2. Avatar آرش

    بجای این منتظر گوشی هواوی که یکیشHONOR NOTE 8باشید باMATE9 میت ۹ صفحه ی خمید خواهد داشت و خیلی از گوگل سر تر خواهد بود

  3. Avatar فزهاد

    از این به بعد منتظر دامپینگ نرم افزاری گوگل روی اندروید و پولی شدن اندروید برای بقیه شرکت ها باشید
    نسل آینده گوشی ها فقط برای گوگله، خداحافظ اپل هواوی سامسونگ الجی و….

  4. Avatar افتر افکت

    من عاشق گوگلم

  5. Avatar احسان

    خرید این گوشی حداقل در ایران و با این قیمت اشتباه بزرگیه، پشتیبانی سخت افزاری (و یا حتی ممکنه نرم افزاری) گوگل در ایران صورت نمیگیره، و در عین حال این گوشی قابلیت های خیلی از گوشی های پرچمدار مثل مقاومت در برابر آب ، اسپیکر استریو و پشتیبانی از کارت حافظه رو نداره اما قیمتی چه بسا بالاتر از تمام گوشی های همرده خودش رو داره !

  6. Avatar میثم

    مشخصات خیلی خوب و قوی ای داره، اما طراحی ضعیفه. اون تیکه پشت دقیقاً چیه؟ چرا دو تیکه شده؟ همون زشتش کرده وگرنه خیلی بهتر میشد. البته طراحی سلیقه ای هست.
    ولی در کل این گوشی ای نیست که شما بتونید هر روز تو دست مردم ببینید.
    با تشکر از آقای دلخموش.

    1. Avatar ایلیا

      موافقم طراحیش خیلی ضعیف هست

  7. Avatar سام

    به نظر من در تمامی گوشیهای اندرویدی این طراحی از همه بهتره
    سامسونگ که از رقابت خارج شد

    من موندم اندرویدیهیها باید سامسونگ رو ول کنند و اینو بخرند خیلی شیک و خوش دسته

  8. Avatar آرمان

    این بهترین و شیک ترین گوشی موبایلی هست ک تا الان اومده چ از نظر سخت افزار چ دوربین چ طراحی بدون رقیب هست
    اونوقت دوستای طرفدار سامسونگ میان میگن این طراحیش مشکل داره!
    درحالیکه تمام گوشی های سامسونگ از همه سری ها S,E,J,A و note همه شبیه هم هستن تکراری و‌خسته کننده فقط اندازه هاشون فرق داره
    شما که ندیدنش قضاوت نابجا نکنید
    عیب ادما اینه که فقط از رو شنیده ها و دیدن چندتا عکس تحلیل و بررسی میکنن

  9. Avatar حسین

    عکسی قبلی زیاد نمی امد قشنگ باشد . یک پارچه بودن رنگ بدنه از نظر من قشنگ تر . اما تو برنامه‌ی دیشب می امد خیلی شیک باشد . بی صبرانه منتظر فیلم های مقایسه اش با گوشی های بالا رده‌ی اپل و سامسونگ هستیم . ببینیم رودست siri بلند می شد یا نه.

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه