[E3 2016] در کنفرانس مایکروسافت چه گذشت؟

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

اگر در چند روز گذشته دیجی‌کالا مگ را دنبال کرده باشید، حتما در جریان خبرهای نمایشگاه E3 2016 قرار گرفته‌اید. شرکت‌های مختلف کنفرانس‌های خبری خودشان را برگزار کردند و بازی‌های جدیدی به نمایش درآوردند. در این بین کنفرانس‌های دو شرکت مایکروسافت و سونی از درجه اهمیت بالاتری در بین کاربران برخوردار بودند که ما هم آن‌ها را به صورت زنده برای شما پخش کردیم؛ اما اگر فرصت نکردید کنفرانس مایکروسافت را ببینید یا خبرهای آن را دنبال کنید، خلاصه‌ای از آنچه رخ داد را پیش روی شما قرار می‌دهیم.

مایکروسافت در همان ابتدای کنفرانس در یک اقدام هیجان‌انگیز و غافلگیر کننده، مدل جدید کنسول ایکس‌باکس وان با نام Xbox One S را معرفی کرد. کنسولی که ۴۰ درصد باریک‌تر از مدل فعلی است و توانایی پخش تصاویر HDR با کیفیت ۴K را دارد. همچنین این کنسول جدید در رنگ سفید ساخته شده است. کنترلرهای آن هم اندکی تغییر کرده‌اند و به بلوتوث مجهز شده‌اند.

XboxOne-S

Xbox One S

قسمت بعدی این کنفرانس مربوط به بازی Gears of War 4 می‌شد. راد فرگوسن سازنده‌ی این بازی وارد سالن شد و قسمت‌های جدید این عنوان را نشان داد. در آخر این تریلر مشخص شد که مارکوس فنیکس هم در این عنوان حضور دارد. همچنین مشخص شد که این عنوان برای ایکس‌باکس وان و ویندوز ۱۰ عرضه می‌شود و گیمرها می‌توانند این عنوان را روی هر دو پلتفرم با یکدیگر بازی کنند.

Gears-of-War-4

Gears of War 4

سپس بازی Forza Horizon 3‌ به نمایش درآمد. این بازی از قابلیت HDR کنسول اسلیم ایکس‌باکس وان پشتیبانی می‌کند. این بازی Open-World در کشور استرالیا در جریان خواهد بود و گیمرها مسابقه‌های مختلفی را پشت‌سر خواهند گذاشت. این عنوان هم برای ایکس‌باکس وان و ویندوز ۱۰ منتشر خواهد شد.

سپس اولین قسمت‌های گیم‌پلی بازی ReCore نشان داده شد. پس از آن هم با یک نمایش جدید از بازی Final Fantasy 15 همراه بودیم. حضور این بازی در کنفرانس مایکروسافت یکی از قسمت‌های هیجان‌انگیز این کنفرانس بود.

FF15-E32016-Microsoft

Final Fantasy 15

در ادامه تریلرهایی از بسته‌ی الحاقی جدید بازی The Division و Battlefield 1 نشان داده شد. پس از این تریلرها مایکروسافت اعلام کرد که بزودی قابلیت Cross Play بین ایکس‌باکس وان و سایر پلتفرم‌های بازی فراهم خواهد شد تا گیمرها بتوانند به راحتی با هم بازی کنند. پس از این قسمت سازندگان بازی Minecraft وارد سالن شدند و این عنوان را برای هدست‌های واقعیت مجازی معرفی کردند. موضوع جالب درباره‌ی این قسمت، حضور جان کارمک خالق افسانه‌ای مجموعه بازی‌های Doom روی صحنه بود.

تریلر بسیار کوتاهی هم از بازی Inside نشان داده شد. این عنوان توسط سازندگان بازی LIMBO ساخته شده و تا مدتی دیگر برای ایکس‌باکس وان عرضه می‌شود.

در ادامه اولین تریلرهای بازی مستقل We Happy Few نشان داده شد. این بازی آن‌قدر عجیب و قریب و جالب بود که سر و صدای زیاد به راه انداخت. بازی Tekken 7 هم به کنفرانس مایکروسافت آمده بود و مشخص شد که جدیدترین قسمت از مجموعه بازی‌های Tekken در سال ۲۰۱۷ برای کنسول‌های بازی و PC عرضه می‌شود.

Tekken-7

Tekken 7

Dead Rising 4 یکی دیگر از بازی‌های انحصاری برای ایکس‌باکس وان و ویندوز ۱۰ بود که تریلر جدیدی از آن نشان داده شد. سپس قسمت‌های جدیدی از عنوان Scalebound  به نمایش درآمد که سرشار از صحنه‌های اکشن و مبارزه با هیولایی بزرگ بود. استودیوی Rare قسمت‌های جدید بازی Sea of Thieves را نشان داد. سپس قسمت دوم بازی State of Decay معرفی شد. بازی State of Decay 2 که یک عنوان پسا‌آخرالزمانی است در سال ۲۰۱۷ منتشر می‌شود.

Dead-Rising-4

Dead Rising 4

تریلر سینمایی بازی Halo Wars 2 هم بخشی دیگری از کنفرانس مایکروسافت را به خودش اختصاص داد. مشخص شد که نسخه‌ی آزمایشی این بازی از هم اکنون قابل بازی است و بازی اصلی هم در تاریخ ۳ اسفند ماه منتشر می‌شود.

اما در آخرین لحظه‌های کنفرانس مایکروسافت، کنسول جدیدی معرفی شد. ایکس‌باکس وان اسکورپیو که مدل ارتقا یافته‌ی کنسول نسل هشتمی مایکروسافت است. این کنسول قابلیت اجرای بازی‌ها با کیفیت ۴K را دارد و می‌تواند عنوان‌هایی که برای هدست‌های واقعیت مجازی ساخته می‌شوند را با نهایت کیفیت اجرا کنند. این کنسول سال آینده راهی بازار می‌شود و به احتمال زیاد در آن زمان شاهد معرفی هدست واقعیت مجازی مایکروسافت هم خواهیم بود. البته به این موضوع اشاره شد که تمام بازی‌هایی که برای ایکس‌باکس وان ساخته می‌شوند روی هر سه مدل عرضه خواهند شد و مدل اسکورپیو بازی انحصاری مخصوص خودش را نخواهد داشت و تنها بازی‌های عرضه شده را با کیفیت بیشتری اجرا می‌کند.

XboxOne-Scorpio

لحظه‌ی معرفی Xbox One Scorpio

E3_News

‌‌‌‌

‌‌‌‌
کانال تلگرام دیجی کالا مگ

‌‌‌

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar gold

    سلام.این آخریه که گفت،از مدل اس مایکروسافت قوی تره یعنی؟اسکورپیو را میگم

    1. Avatar امین

      سلام..بله قوی ترین کنسول ساخته شده در زمان خودش خواهد بود..ولی اگر پخش کننده ۴k نداشته باشید تفاوتی احساس نخواهید کرد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه