استودیوی سازنده‌ی Fruit Ninja طراحان‌اش را اخراج کرد

۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

اگر از آن دسته از کاربرانی موبایلی هستید که با گوشی‌شان بازی هم می‌کنند حتما حداقل یک بار هم که شده بازی Fruit Ninja را بازی کرده‌اید. یک بازی ساده (Casual) که توانست با روند آسان‌اش کاربران زیادی را جلب کند. بازی‌کننده در این بازی تنها کافی بود با حرکت انگشت روی صفحه نمایش میوه‌هایی که به سمت بالا پرتاب می‌شدند را به دو قسمت تقسیم کند.

رمز موفقیت این بازی بدون شک با روند بازی ساده‌ی آن در ارتباط است. روندی که در اوج سادگی چالش‌های زیادی را پیش روی بازی‌کننده قرار می‌داد. برای ساخت یک بازی ساده که بتواند نظر مردم عادی و حتی بازی‌کننده‌های حرفه‌ای را به خودش جلب کند، به متخصصانی نیاز است که بتوانند مکانیک‌های بازی را در اوج سادگی و کارآمدی طراحی کنند. شخصی که در دنیای بازی‌های کامپیوتری به او طراح بازی گرفته می‌شود. نقش طراح در یک بازی بسیار مهم است. او می‌تواند باعث موفقیت یک بازی شود. حتی ایده‌های او می‌تواند باعث به وجود آمدن قسمت‌های بعدی یک بازی شود.

همان‌طور که گفتیم Fruit Ninja یک بازی ساده است. اما جدیدا در خبرگزاری‌‌ها آمده که استودیوی Halfbrick، سازنده‌ی بازی دو نفر از طراح‌های قدیمی خودش را اخراج کرده است. «لیتون هاوکس» (Lyton Hawkes) و «رایان لانگلی» (Ryan Langley) طراحان اصلی بازی Fruit Ninja و حالا این استودیوی استرالیایی اخراج‌شان کرده است.
به نظر می‌رسد استودیوی Halfbrick قصد دارد روند جدیدی را برای ساخت بازی‌هایش در پیش بگیرد. این استودیو قصد دارد تمرکزش را از شیوه طراحی اصول اولیه یک بازی و سپس ساخت آن بردارد و به جای آن با شکل جدیدتری به ساخت بازی دست بزند.
در حالت کلی باید بگوییم که استودیوی Halfbrick قصد دارد بازی‌های جدیدش را بدون طراح تولید کند و این شرکت این سمت را به طور کامل از بین سمت‌های سازمانی‌اش برداشته است.
یک منبع ناشناس گفته که این استودیو دیگر نمی‌خواهد مانند گذشته باشد و قصد دارد به چیزی تبدیل شود که تا این لحظه نبوده است.
شرکت Halfbrick در گذشته استودیویی بود که با تمرکز روی خانواده‌ها بازی تولید می‌کرد و خلاقیت‌های بسیار زیادی را در بازی‌هایش به کار برده بود. این استودیو با طراحی بازی‌های ساده و دوست داشتنی توانست به شهرت بسیار زیادی دست پیدا کند. با این ایده آن‌ها توانستند بازی Fruit Ninja را تولید کنند که به عنوان یکی از موفق‌ترین بازی‌های ساخته شده در کشور استرالیا شناخته می‌شود.
این منبع ناشناس در ادامه گفته که پول همه چیز را تغییر داد!

fr-ninja-2

شرکت Halfbrick بدون داشتن سرمایه زیاد به موفقیت دست پیدا کرد. این استودیو بیشتر کارمندانش را خودش آموزش می‌دهد. کارمندان جدید استودیو همه نوجوان هستند و توسط استودیو کارهای ساخت بازی را فرا گرفته‌اند. تمام بازی‌های موفقی که از سوی این استودیو منتشر شده بود، به واسطه همین استراتژی تولید شده بودند.
در ادامه گفته شده که این شرکت قصد ندارد بازی‌هایی تولید کند که مورد توجه خانواده قرار می‌گیرند. خلاقیتی که از این استودیو می‌شناختیم مربوط به روزهای قبل می‌شود. این منبع ناشناس گفته است که شاید در آینده استودیوی Halfbirck به شکل یک ناشر ظاهر شود و دیگر از سرمایه خودش برای ساخت بازی استفاده نکند. به احتمال زیاد دلیل این کار، موفق نشدن بازی‌های بعدی است. بسیاری از استودیوها تنها با یک بازی به موفقیت می‌رسند و بازی‌های بعدی آن‌ها هرگز نمی‌توانند مورد توجه قرار بگیرند.
با اخراج شدن طراح‌ها، مدیرعامل استودیوی Halfbrick گفته که نداشتن طراح به این معنی نیست که این استودیو بازی‌های خودش را بدون طرح و ایده خلق کند.
او گفت که حذف شدن طراحان باعث می‌شود که تمام افراد تیم در ساخت بازی شراکت داشته باشند و ایده‌های جدیدی را برای بهتر شدن بازی بیان کنند. ایده‌های خوب می‌تواند از سوی هر کسی مطرح شود و همه برای بهتر شدن آن تلاش می‌کنند.

fr-ninja-4

‌همچنین مدیرعامل استودیوی Halfbrick گفته که آن‌ها در آینده همچنان به ساخت بازی ادامه می‌دهند و شایعات منتشر شده اشتباه هستند. آن‌ها قصد دارند بدون طراح دست به تولید بازی‌های جدید برای پلتفرم‌های موبایل بزنند. این شرکت از هم اکنون همکاری‌های مختلفی را برای ساخت بازی جدیدش آغاز کرده که در آینده اطلاعات جدیدی از آن‌ها منتشر می‌شود.
روندی که استودیوی Halfbrick در حذف کردن طراحان در پیش گرفته، می‌تواند تاثیرات منفی در ساخت بازی‌های مختلف بگذارد. اگر روند حذف شدن طراح‌ها از جریان ساخت بازی ادامه پیدا کند، در آینده دیگر بازی جذاب و خلاقانه‌ای را مشاهده نخواهیم کرد. فرد طراح با داشتن ذهنی آزاد می‌تواند ایده‌های مختلفی برای ساخت یک بازی بیان کند. درحالی که سایر افراد سازنده بازی مانند برنامه‌نویس، هنرمندهایی که طرح‌های هنری می‌کشند و افراد دیگر توانایی کمتری در ایده پردازی دارند. امیدواریم این روند ادامه پیدا نکند. چرا که یک بازی موفق در ذهن یک فرد طراح ساخته می‌شود و به مرور حالت بزرگ‌تر و تجاری به خودش می‌گیرد.

منبع: Kotaku

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar ali

    منبع ناشناس ؟؟؟؟؟؟

  2. Avatar محمد احمدی اکبری

    از نظر من کار بسیار خوبی کرد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه