نقشه‌ی مرسدس‌ برای تصرف دنیای خودروهای الکتریکی

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
بنز

مرسدس هم هوش مهندسی‌اش را دارد و هم سرمایه‌ی تصرف خودروهای الکتریکی! هم محبوبیت‌اش را دارد و هم پتانسیل رشد و پیشرفت در دنیای جدید! این‌ها نشان می‌دهد که تسلا باید برای یک رقابت ترسناک و دلهره‌آور با پادشاه خودروهای لوکس و بااصالت یعنی مرسدس‌بنز آماده شود.

بنز

مرسدس، نقشه‌ی تصرف دنیای خودروهای الکتریکی را به تصویر کشیده است. درحقیقت، شرکت مادر و مالک مرسدس یعنی دایملر، با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد یورویی قصد دارد تا محصولات الکتریکی مرسدس را تولید و عرضه کند. این خودروها که بیشتر از ۵۰ مدل هستند، تا سال ۲۰۲۲ در بسیاری از کشورهای دنیا عرضه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری بنز برای تولید خودروهای الکتریکی در آمریکا

درباره‌ کانسپت‌های خودروهای الکتریکی مرسدس برایتان پیش از این صحبت کرده‌ایم؛ از این که دایملر قصد دارد تا با پلت‌فرم‌های محصولات مرسدس با ظاهری مدرن و موتور الکتریکی راهی بازار اتومبیل‌های برقی دنیا شود. EQC نام اولین مدل شاسی‌بلند الکتریکی مرسدس است که در سال ۲۰۱۹ قرار است عرضه شود. در حال حاضر، این تسلا است که پرچم فتح قلمرو خودروهای الکتریکی را در بسیاری از کشورهای دنیا را در دست دارد و حالا باید با غول خودروسازی آلمانی وارد رقابت شود.

بجز این مسئله، دایملر درنظر دارد تا کارخانه‌های خودروسازی و باتری‌سازی محصولات الکتریکی خود را در کشورهای مختلف احداث کند. البته پیش از این هم، تسلا دست به چنین تصمیم هوشمندانه‌ای زده بود تا شرکت باتری سازی انحصاری خودش را با کمک پاناسونیک تحت عنوان گیگافکتوری در نوادا احداث کند.

مرسدس

به نظر شما در این رقابت تنگاتنگ میان دو خودروساز باهوش آلمانی و آمریکایی، کدام‌یک برنده نهایی خواهند بود؟

منبع: Insideevs

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. علی

    سایپا برنده میشه !

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه