همه چیز درباره سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
نمایشگاه کتاب تهران

هر سال اردیبهشت، مهم‌ترین ماه برای کتاب‌خوان‌هاست. یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگ کشور با عنوان نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار می‌شود. فرصتی کم‌نظیر که بار دیگر در بزرگ‌ترین گردهمایی کتاب‌خوان‌ها و ناشران ایرانی حضور داشته باشیم. امسال نیز نمایشگاه کتاب تهران در مصلی برپاست و چه لذتی دارد که ساعت‌ها میان کتاب‌ها باشیم و بخوانیم و بشنویم.

نمایشگاه کتاب تهران امسال زودتر از سال‌های دیگر یعنی از چهارم تا چهاردم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. اما هنوز تهران رنگ و بوی نمایشگاه به خود نگرفته‌است و تبلیغات شهری در این زمینه بسیار کم است.

به گفته معاون اجرایی نمایشگاه امسال ۲۶۰۰ ناشر داخلی در ۵ بخش عمومی، کودک، دیجیتال، آموزشی و… محصولات خود را عرضه می‌کنند.

با وجود اینکه نمایشگاه کتاب باید به اقتصاد نشر کمک کند اما بهتر است خیلی جنبه کتاب‌فروشی نداشته باشد و در این بازه بیشتر ایده‌های جدید و نو شکل بگیرد.

در نمایشگاه امسال اتفاقات نو نیز رقم خورده است. به عنوان مثال غرفه کودکان از چادر به محیط مسقف تغییر کرده است که این جابجایی از نکات قابل توجه سی و دومین دوره است.

خبر خوب برای بازدیدکنندگان امسال این است که استراحتگاه‌های بیشتری برایشان ایجاد شده است. همچنین برای اولین بار ویلچیرهایی برای سالمندان و معلولان وجود دارد تا برای بازدید از نمایشگاه به مشکل نخورند.

بیشتر بخوانید: بزرگ‌ترین نمایشگاه آنلاین کتاب ایران در دیجی‌کالا برگزار می‌شود

شعار نمایشگاه

در جلسه سیاست‌گذاری سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران شعار «خواندن، توانستن است» شعار امسال نمایشگاه انتخاب شده است.

پوستر سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران

پوستر نمایشگاه

پوستر سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران توسط «حمیدرضا بیدقی» طراحی و با توجه به طرح‌های ایرانی-اسلامی و شعار این دوره انجام شده است.

نمایشگاه کتاب تهران کجاست؟

نمایشگاه کتاب امسال نیز در مصلی تهران برگزار می‌شود و ساعت کار نمایشگاه از ده صبح تا هشت شب است.

انتظار می‌رود مثل سال‌های گذشته به مشکلات شلوغی و ترافیک بخوریم. اما مسئولین اجرایی نمایشگاه تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا از نظر رفاهی مشکلی پیش نیاید.

راه‌های دسترسی به نمایشگاه تهران

خودروی شخصی

جنوب تهران = اتوبان شهید تندگویان – اتوبان نواب – بزرگراه حکیم – تونل رسالت – مصلی

غرب تهران = میدان آزادی – اتوبان جناح – بزرگراه حکیم ( حکیم شرق) – تونل رسالت – مصلی

شرق تهران = بزرگراه رسالت – انتهای غربی بزرگراه رسالت – مصلی

لازم به ذکر است مصلی بزرگ تهران در ایام غیر تعطیل تا ساعت ۱۹ در محدوده طرح زوج و فرد قرار دارد.

مترو

برای رسیدن به مصلی تهران با مترو می‌توانید از خط ۱ قرمز رنگ ( ایستگاه مصلی امام خمینی) و از محل تقاطع دو خط یک و سه آبی کم رنگ ( ایستگاه شهید بهشتی ) استفاده کنید.

اتوبوس

ایستگاه میدان آزادی، ایستگاه صادقیه، ایستگاه تجریش، ایستگاه قیطریه، ایستگاه میدان امام حسین(ع)، ایستگاه خراسان، ایستگاه میدان انقلاب، ایستگاه میدان صنعت، ایستگاه میدان رسالت، ایستگاه هفت تیر، ایستگاه ونک، ایستگاه خاوران،خطوط مستقیم منتهی به نمایشگاه کتاب هستند.

فیدیبو در نمایشگاه کتاب

همزمان با برگزاری سی‌‌ و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به غرفه فیدیبو، اولین و بزرگترین سامانه دانلود کتاب الکترونیک و کتاب صوتی سر بزنید. فیدیبو این امکان را فراهم کرده که تازه‌ترین کتاب‌های ناشران را به صورت الکترونیک بخوانید. در این طرح نمونه‌ای از تازه‌ترین عناوین نشر در فیدیبو منتشر شده و همچنین ده‌ها عنوان همزمان با چاپ نیز قابل دریافت است، به همراه این نمونه‌ها روزانه پرفروش‌ترین کتاب‌های نمایشگاه در دسته‌بندی‌های متنوع و با تخفیف‌های ویژه در اختیار شما خواهد بود.

در این گردهمایی بزرگ اگر شرایط حضور در نمایشگاه را ندارید، فیدیبو در کنار شماست تا هر لحظه و هر جای ایران و جهان که هستید بتوانید تنها با یک کلیک در نمایشگاه کتاب باشید.

برای دریافت کتاب‌های الکترونیک و کتاب‌های صوتی به لینک زیر مراجعه کنید.

سایت فیدیبو
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar Emad

    چه چیزهایی توی غرفه‌تون دارید؟ کاش توی صفحه‌های تلگرام و اینستاگرامتون بیشتر اطلاع‌رسانی کنین و چند تا عکس بذارین از غرفه‌تون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه