نگاهی به قابلیت‌های هوشمند لباسشویی‌های سری ادواش سامسونگ

۴ آبان ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

گاهی پیش می‌آید درست بعد از این‌که لباس‌های کثیف تلنبارشده در سبد رخت‌چرک‌ها را به ماشین لباسشویی می‌سپاریم، به خاطر می‌آوریم که یکی دو تکه لباس گوشه‌ی کمد را فراموش کرده‌ایم. اتفاق چندان خوشایندی نیست و ممکن است شستن‌ این لباس‌ها را چند روزی به تعویق بیندازد. این مشکل رایج، شرکت‌های سازنده لوازم خانگی را به فکر ارائه‌ی راهکار انداخته است. درمورد لوازم خانگی، معمولا وقتی راهکاری برای یک مشکل خاص پیشنهاد می‌شود، به موازات رفع آن مشکل، پای قابلیت‌های جدید دیگری هم به محصول موردنظر باز می‌شود. در ادامه‌، به‌طور خاص به راهکاری که شرکت سامسونگ معرفی کرده می‌پردازیم و سایر ابعاد آن را هم بررسی خواهیم کرد.

راه‌حلی که سامسونگ برای مشکل جا ماندن لباس‌ها از لباسشویی معرفی کرده، یک در مخصوص برای اضافه کردن چند تکه لباس در میانه‌ی چرخه شست‌وشو است. این در کوچک که بالای در اصلی ماشین‌های لباسشویی «ادواش» (Adwash) سامسونگ قرار گرفته به شما این امکان را می‌دهد تا در زمان‌هایی معین از چرخه شست‌وشو، لباس‌های جامانده را به ماشین اضافه کنید.

در مدل ۱۲ کیلویی سری ادواش سامسونگ (H147)، این قابلیت کمی فراتر رفته و هوشمندتر عمل می‌کند؛ برای وقت‌هایی که لباس‌ها را داخل ماشین لباسشویی‌ ‌می‌ریزید، آن را روشن کرده و با خیال راحت از منزل خارج می‌شوید. به‌عنوان مثال تصور کنید برای برگرداندن فرزندتان راهی مدرسه شده‌اید اما دیدن لک روی روپوش او، به یادتان می‌آورد که هرچقدر هم برنامه‌ریزی داشته باشید، همیشه یک جای کار باید بلنگد! شما این تکه لباس را باید با دست بشویید چون تا وقتی به خانه برسید، ماشین لباسشویی کارش را تمام کرده. اما قابلیتی که از آن حرف زدیم در اینجا به کارتان می‌آید و ممکن است باعث شود زیاد هم از زندگی ناامید نشوید! اگر برنامه اسمارت هوم را روی گوشی‌تان اجرا کنید، می‌توانید با استفاده از همین برنامه، چرخه شست‌وشو را متوقف کنید. به این ترتیب وقتی به خانه می‌رسید، روپوش فرزندتان را داخل ماشین می‌اندازید تا همراه بقیه لباس‌ها شسته شود.

کاربرد دیگر این درِ دوم روی لباسشویی‌های سامسونگ مربوط به لباس‌های بسیار ظریف مانند پارچه‌های ابریشم و حریر است که احتمالا ترجیح‌ می‌دهید با دست شسته شوند. این‌طور لباس‌ها را هم می‌توانید تنها برای آبکشی، در آخرین دور کار ماشین به آن اضافه کنید. اسمارت هوم دقیقا به شما اعلام می‌کند اگر اکنون لباس را به چرخه شست‌وشو اضافه کنید، دقیقا چه کارهایی روی آن انجام می‌شود. براساس این اطلاعات می‌توانید تصمیم بگیرید لباسی که از شست‌وشو جا مانده یا لباسی که فقط یک آبکشی می‌خواهد چه زمانی باید به لباس‌های داخل ماشین اضافه شود.

اما یکی از مواردی که درمورد محصولات ادواش سامسونگ خوب است به آن بپردازیم، سرعت بالای شست‌وشو در برخی مدل‌هاست. مدل‌های H147 و P1494 این سری از محصولات ادواش سامسونگ با استفاده از فناوری اسپید اسپری (Speed Spray) آب را با فشار بسیار بالا روی لباس‌ها اسپری می‌کند و در نتیجه یک ظرفیت معمول از لباس‌های کثیف (۵ کیلوگرم) تنها در ۵۹ دقیقه شسته می‌شود. البته گفته می‌شود که کم شدن زمان شست‌وشو کیفیت شست‌وشو را کاهش نخواهد داد.

به جز این‌ها در کنار همه‌ی ملاک‌هایی که برای انتخاب محصولات خانگی در نظر گرفته می‌شود، در دنیای امروز صرفه‌جویی در مصرف انرژی یکی از معیارهای اصلی است. از آن‌جا که ماشین‌های لباسشویی ادواش سامسونگ مهجز به جدیدترین موتورهای اینورتور دیجیتال (Digital Inverter Motor (DIM)) هستند، مصرف برق کم‌تری را هم نسبت به سایر مدل‌ها با موتورهای معمول دارند. این موتورها همچنین با ویژگی‌هایی مثل کم‌صدا، بدون‌لرزش و با عمر کاری طولانی معرفی شده‌اند.

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه