اینترنت ثابت در تهران و شهرهای دیگر وصل شد

۵ آذر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بالاخره پس از یک هفته قطع کامل اینترنت در سراسر کشور شرایط در حال عادی شدن است و کاربران خبر می‌دهند اتصال اینترنت آن‌ها دوباره برقرار شده است. بر اساس گزارش‌های واصله اشتراک کاربران بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت از جمله زیتل، مخابرات و پارس آنلاین برقرار شده و کاربران می‌توانند مثل سابق از اتصال به شبکه جهانی اینترنت بهره‌مند گردند. البته تا این لحظه هنوز اتصال اینترنت سیم‌کارت‌های موبایل برقرار نشده است و خبری در مورد زمان احتمالی آن در دسترس نیست.

پس از ناآرامی‌های که در ابتدای هفته در پی افزایش قیمت بنزین اتفاق افتاد، بنا به دستور شورای امنیت کشور، دسترسی به اینترنت جهانی تا حد زیادی مختل شد و طبق گزارش نت بلاکس (وبسایت بررسی وضعیت اینترنت در سطح بین‌المللی) سطح دسترسی به اینترنت در ایران به حدود ۵ درصد رسید.

بعد از آغاز ناآرامی‌ها در سرتاسر کشور، سطح دسترسی به اینترنت‌ جهانی بنا به دستور شورای امنیت کشور به حدود ۵ درصد کاهش پیدا کرد.

در همین زمینه ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی چند روز قبل در حاشیه مراسم «آغاز به کار بنیاد ملی کارآفرینی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاک‌چین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» گفته بود: «باید کاری کنیم که این ضرر و زیان‌ها کمتر شود. اگر یک شبکه ملی پرقدرت در کشور داشتیم، این زیان‌ها به مراتب کمتر بود.» او در ادامه تاکید کرد: «امیدواریم اتفاق اخیر که منجر به قطعی اینترنت‌ شد، باعث شود همکاران ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تمهیداتی برای توانمند کردن شبکه ملی اطلاعات بیاندیشند.»  فیروزآبادی همچنین از شکسته شدن رکورد ترافیک داخلی خبر داد و گفت: «ترافیک داخلی ما در این مدت از ۷۵۰ گیگابیت بر ثانیه تجاوز کرد که رشد چند برابری را نشان می‌دهد.»

طی این چند روزی که بیشتر کاربران از امکان اتصال به اینترنت‌ جهانی بهره نمی‌برند، آن‌ها صرفا می‌توانند از اینترنت‌ داخلی یا شبکه‌ی ملی اطلاعات استفاده کنند که این محدودیت گسترده مشکلات بسیار زیادی را برای شمار زیادی از افراد و کسب‌وکارها ایجاد کرده است. بر اساس برآوردها قطعی یک هفته‌ای اینترنت در ایران میلیون‌ها دلار خسارت به بار آورده که برخی از آن‌ها غیر قابل جبران به نظر می‌رسند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۸ دیدگاه
  1. Avatar benyamin.td

    بوشهر تا این لحظه اینترنت آزاد نداره

    و هرکس به دروغ میگه اینترنتش وصله پیداست نون حلال نخورده
    هیچ خدا باوری دروغ نمیگه

    1. Avatar بهروز

      بر عکس گفتی که دادا .

  2. Avatar محمد

    سلام
    قطعی اینترنت همه را با مفاهیم و مزایای جهان حاضر آشنا کرد، بگونه ای که ارزش این نعمت و جایگاهی که در زندگی همگان داره به خوبی مشخص شد. این قطعی خیلی ها را به دوران Dial up و سرعت های محدود آن دوران برد. مفهومی که شاید بتوان از آن به عنوان جهان خاموش یاد کرد…

  3. Avatar Alireza

    یزد هم حالا حالا ها قطعه… 🙁

    1. Avatar *SDZ*

      یزد شنیدم وصله

  4. Avatar هادی

    قم قطعه هنوز

  5. Avatar farham

    هرموقع اسم شهرمون رفت تو لیست خوبها اونموقع وصل میشه
    ما الان تو بدها هستیم ۲تا ضربدر هم بالا اسممون هست 😐

    1. Avatar farham

      (در عین حال برخی از اخبار رسیده به ایسنا از این حکایت دارد که فعلا اینترنت در استانهای فارس، کرمانشاه، کردستان، البرز و خوزستان وصل نخواهد شد.)
      اینم اسم استان ما که همیشه آخری بوده
      خوزستان

  6. Avatar جمشید

    اینترنت ثابت مشهد قطع ه ، خبرتون رو اصلاح کنید لطفاً،

  7. Avatar hafez delangizan

    کرمانشاه هنوز قطعه

  8. Avatar علی

    اینترنت کل شمال کشور هم هنوز قطعه

  9. Avatar سجاد

    در حال حاضر ایرانسل اصفهان فقط داخلی!

  10. Avatar علی

    اصفهان که کامل قطه کجا وصل شده اینترنت ماهواره ایه شما ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  11. Avatar مجتبی

    مشهد که هنوز قطه

  12. Avatar پرهام رحیمی

    ایرانسل غرب تهران وصل نشده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه