شما بگویید: کنسول یا PC؟

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

چند وقت پیش بود که از شما، درباره‌ی اینکه کدام کنسول نسل هشتمی بهتر است پرسیدیم. کل‌کل‌های زیادی در پاسخ به این سوال شنیدیم و بیشتر افراد، به طرفداری از کنسول خودشان پرداخته بودند؛ با این حال، برخی هم آن میان از برتری پلتفرم رایانه‌های شخصی گفته بودند. همین موضوع هم ما را برانگیخت تا کنسول‌بازها را در مقابل PCبازها قرار دهیم.

اگر روی کامپیوتر بازی کنید، امکان دستکاری کردن بازی‌ها هم برای‌تان وجود خواهد داشت.

بیایید قبل از هر چیز، نگاهی کلی به رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها بیندازیم. کنسول‌ها از نظر قیمتی از یک کامپیوتر ارزان‌تر هستند. در حال حاضر اگر بخواهید کامپیوتری بخرید که بازی‌های روز را روان و راحت، آن هم نه با آخرین حد کیفیت، اجرا کند، باید حداقل ۸-۹ میلیون تومان پیاده شوید. از سوی دیگر، کنسول‌ها حدودا یک میلیون تومان برای‌تان هزینه بر می‌دارند. بازی‌ها هم چه روی کنسول‌ها و چه روی کامپیوتر، برای‌تان خرج برمی‌دارند.

در حال حاضر، بازی‌های جدید روی کامپیوتر دیگر کرک نمی‌شوند و باید به فکر تهیه‌ی نسخه‌های اصل بازی‌های کامپیوتر باشید. در نتیجه از نظر قیمتی، بازی‌های PC تفاوت زیادی با کنسول ندارند و برای هر بازی باید همان ۲۰۰ هزار تومان را هزینه کنید.

با این حال، تجربه‌ی بازی کردن روی PC تفاوت‌های زیادی با کنسول دارد. برای مثال، هنوز هم خیلی‌ها عقیده‌ای به بازی کردن اکشن‌های اول شخص روی کنسول ندارند؛ البته کنسول‌ها هم سال‌ها است که به پلتفرم اصلی بازی‌هایی مثل Call of Duty یا Halo تبدیل شده‌اند.

کامپیوترها گرافیک بسیار بالاتری را در مقایسه با کنسول ارایه می‌ًدهند؛ طوری که اگر در حال حاضر بخواهید با وضوح تصویر ۴K بازی کنید، تنها راه‌تان جمع کردن یک سخت‌افزار خوب برای بازی است.

Table_PC_Console

اگر روی کامپیوتر بازی کنید، امکان دستکاری کردن بازی‌ها هم برای‌تان وجود خواهد داشت. البته امکان Mod کردن برخی بازی‌ها مثل فال‌آوت۴ یا اسکایریم روی کنسول هم فراهم شده است، اما این امکان هنوز هم به گستردگی رایانه‌های شخصی نیست. می‌توان بازی‌های کامپیوتر را تمام و کمال دستکاری کرد.

برای آنلاین بازی کردن، کنسول‌ها اصولا پلتفرم بهتری هستند؛ طوری که سرویس‌های آنلاین پلی‌استیشن و ایکس‌باکس، امکانات فراوان زیادی را ارایه می‌دهند و از همه مهم‌تر، حسابی امن هستند.

موضوع نهایی، بازی‌ها هستند. خیلی‌ها به بازی‌های استراتژی علاقه دارند؛ پلتفرم اصلی این بازی‌ها هم رایانه‌های شخصی است. برای مثال، اگر می‌خواهید تمدن، توتال وار یا سیمز بازی کنید، نمی‌توانید به سمت کنسول بروید. از طرفی دیگر هم اگر قصد دارید آنچارتد، هیلو یا گیرز آو وار بازی کنید، نباید روی کامپیوتر دنبال آن‌ها بگردید.

تمام این‌ها را گفتیم تا شما را برای بحث و جدل آماده کنیم. نظر نهایی را قرار است شما بدهید. تا آخر این هفته به شما فرصت می‌دهیم تا به سر و کله‌ی یکدیگر بزنید و از پلتفرم مورد علاقه‌تان دفاع کنید؟ شما بگویید: کنسول بهتر است یا PC؟

کانال تلگرام دیجی کالا مگ
مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۱۲ دیدگاه
  1. رحمتی

    لذت بازی تو یه TV چهل و دو اینچ کجا و لذت بازی تو یه مانیتور نوزده اینچ کجا !!!

    1. سامان

      شما پی سی رو به تی وی سایز بالا وصل کن FHd , 4K بازی کن. مانیتور و تی وی فرقی نمیکنه.

    2. مهدی غ

      همین پیسی رو میشه به مانیتور ۵۰ اینچ هم وصل کرد!!! والا!!!!!

  2. Cyanogen

    من اصلا کنسول ندارم و نداشتم ولی سیستم قوی جمع کردم راحت بازی میکنم و نیازی هم به کنسول ندارم با اون بازی های گرون (البته این نظر بنده در ایران هست اگه خارج بودم شرایط متفاوت بود )

  3. فرهنگ حشمتی فرهنگ حشمتی

    بازی‌های بیش‌تر و سیستم آنلاین بهتر برای کنسول؟؟؟
    از کی تا حالا؟؟؟

    1. سید علی

      جمع افراد انلاین WOW کجا و کنسول کجا!!

  4. badsector 1911

    سلام به همه بازیخورها

    ببخشید خیلی زیاد شده ولی نکاتی داره که ۹۰ درصد بدردتون میخوره.
    نظر هاتون جالبه هم پی سی و هم کنسول بازی های انحصاری دارن
    البته اینو قبول ندارم که کنسول کیفیت پائینی داره،شما مثلا ps4 رو با یه تلوزیون سونی ۴k بازی کن عمراً بری سراغ pc چون هر دو تا شون ۴k هستن کیفیت فوق العاده داره در مقابل برای pc یا لپ تاپ که قابلیت ۴k داشته باشه هزنیه خیلی گزافی باید داد مثلاً همون مدل لپ تاپ که ۲۱ میلیون تو دیجیکالا معرفی شده از msi خبری از ۴k نبود در ضمن برای pc هم معمولا مانیتور ۱۹ fhd الی ۲۹ الترا وایدایسوس میشه گرفت که( اونم ۲k نیستش) از فاصله حداکثر ۸۰ سانتی متری بشه استفاده کرد که تو این رنج اندازه کمتر مانیتوری رو با رزول ۴k میشه پیدا کرد در مقابل برای ps 4 شما یه صفحه نمایش حد اقل ۴۰ اینچ به بالا ۴k استفاده میکنی .خوب حتما میگید با دسته نمیشه بازی کرد به خاطر نشونه گیریش خب اینم تو بازی gta v راه حل داره تو تنظیمات بازی قسمت دسته بازی( این ادرس برای بازی pc میدم) یه قسمت هست به اسم free aim که اونو تغییر به aim + fire بدین تا وقتی دکمه L1 یا LB رو زدید بلا فاصله به طرف فرد مورد نظر نشونه بره اگر این قابلیت رو فعال کنید خیلی خیلی سریع تر مراحل رو انجام میدید اما برای باز های دیگه هم حتما یه سری به تنظیمات دسته بزنید تا با یکم انگولک کردن قلقش رو بگیرید.حتما میگید فرمان باز ی خیلی تیز میشه که اونم تو قسمت تنظیمات هست البته با یکم تمرین خیلی راحتر میتونید بازی کنید.

    نکته مهم این که یه pc بتونه مثل ps4 از۴k ساپورت کنه حتی از یه سیستم حرفه ای گیم هم گرونتر در میاد

    در ضمن برای استفاده از رمز های gta برنامه اندروید easy gta cheater رو نصب کنید تمام رمز ها رو داره برای pc . ps 3 .ps 4 . xbox 360 . xbox one داره استفاده کنین تو این برنامه برای بار اول اینترنت میخاد تا دیتاشو لود کنه بعدش نیازی به اینترنت نداره تو قسمت پائین برنامه نوشته cell phone رو بزنید تمام رمز ها رو برای گوشی داره که وقتی با دسته باز میکنید خیلی راحتر رمز ها رو استفاده کنید وقتی با جهت بالا گوشی امد بالا دکمه مربع یا ایکس دسته رو بزنید تا شماره گیرش بیاد بالا رو کیبورد هم دکمه space این کارو میکنه بعد از اینکه رمز رو شماره گیری کردید باز دکمه مربع یا ایکس رو بزنید تا رمز اجرا بشه اگه شماره رو درست بزنید رو گوشی میزنه cheat procsesing و تمام رمز اجرا میشه یادتون باشه اگه رمز رو قبل از مرحله یا وسط مرحله بزنید پولی برای اون مرحله نمیده که این پول از ۵۰۰ تا بیش از ۸۰۰ هزارتا باشه نمیده.
    البته با این وضعیت بازار قطعات کامپیوتر که اگه اشنایی کافی نداشته باشید قطعات اشغال بهتون میندازن.برای مثال لپ تاپ های توشیبا که تو ایران کم پیدا میشه سفارش عربی هستش که اشغال ترین نوع لپ تاپ هست که حتی درایور اهشو تو سایت ساپورت توشیبا نیست مدلش و خیلی زود خراب میشن.قبل خریدهر لپ تاپ یه سرچی تو گوگل داشته باشید تا ببینید درایور لپ تاپ مورد نظرتون از سایت رسمی شرکتش هست یا نه اگ نبود که دور اون مدل رو خط بکشید چون در اینده براتون هم درد سر سازه هم هزینه بر.
    من با لپتابم توشیبا سفارش امریکا هستش که با سخت افزار نسبتاً ضعیفش gta v بازی میکنم.

    خب حالا نوبت ps 4 شد دیشب که ۱۹ تیر بود پیش یکی از دوستام بودم که داشت بازی ها رو تو ps 4 کپی می کرد و میگه حدودا ۱۵۰ تومن اب میخوره .ولی خوب ارزشش رو داره که چند بازی باهم رو ۱۵۰ هزینه کنی.
    البته به خاطر اینکه تو ایران از کپی رایت خبری نیستش شرکتایی میان یه نسخه بازی رو میگیرن وبا دستگاه های کپی دی وی دی تکثیر میکنن اونم با دور بالا که این امر باعث میشه بازی ها خراب از اب در بیان.
    البته منم دارم از لپ تاپ نصفه ونیمه به طرف ps 4 کوچ میکنم چون وقتی بازی رو گرفتی گزاشتی تو ps 4 دیگه دردس اجرا یا نصب شدن نداره و ۱۰۰ درصد بازی اجرا میشه.
    البته نا گفته نماند جدیدا میشه موس و کیبورد بی سیم رو تو ps 4 البته برای بعضی باز ی ها استفاده کرد.
    خب یه نکته ای هم که هست با ps 4 دیگه نمیشه طراحی ۳بعدی یا برنامه نویسی یا ….. دیگه رو انجام بدی پس به نظرم داشتن هم ps4 و لپ تاپ یا pc با هم الزامیه

  5. اشکان

    واقعت اینه یه یه لپ تاپ مثل Asus G501 VW میتونه تمام نیاز های بازی شما رو حداقل تا دوسال اینده جواب بده و اگر قرار باشه PC باشه با همین قیمت قویترش میشه جمع کرد پس ۱۰ ۱۲ میل برا PC به کنار

    من الان یه PC دارم دوسال پیش جمع کردم و الان CALL OF رو اخرین کیفیت بازی میکنم ولی دلم یه کنسول بازی میخواد ولی اگه هیچ کدومو نداشتم بازم PC انتخابم بود چون هم قابلیت ارتقا داره هم سیو های بازیو میشه راحت توش ریخت و یه سری بازی هارو کرک کرد ???????????????? و حتی هک کرد ( شخصا واچ داگزو با چیت انجین هک کردم)
    هم باهاش میشه کار های دیگه ای کرد که فقط در انحصار PC هست هیچ دستگاهی چه برسه به کنسول نمیتونه اونو انجام بده
    ولی تو کنسول اینا نیس از طرفی اگه کنسول بیگیرد یه خرج اضافی برای داستان های اینترنت و انلاین براتون پیش میاد که تو PC بدون اون مشکلی پیش نمیاد
    از اون ور شما باید برای کار های دیگتون یه PC میان رده بخرید الان خونه بدون PC یا لپ تاپ محال ممکنه چه برسه که تو یه کنسول بازی هم باشه
    و همین طور گیماش گرونه
    PC یه سریش گرونه نه همش حتی میشه با تعرفه های شبانه اپراتور ها گیم های حجیمو خیلی راحت تو دو شب با صرف ۲یا ۳ هزار دانلود کرد ( WWE 2K16 این شکلی دان کردم دو شب طول کشید کلش دان شه????????????????)
    حتی اگه فردی یه لپ تاپ گیمنگ بگیره میتونه اونو با خودش حمل کنه و هرجا دلش خواست یا راحت بود گیم مورد نظرشو بازی کنه که این موردو نه PC داشت نه کنسول ????????

  6. علیرضا

    به نظر شما کنسول چه حرفی مقابل directx 12 با رزولوشن ۴k و ۲۴۰ فریم بر ثانیه داره؟

    1. احسان

      کمیت؛ هزینه بسیار پایینتر !

  7. mahdı

    PC ها قابل ارتقاع هستند و این خاصیتشونه که میشه بسته به نیاز ارتقاشون داد ولی اگه بازی نوسط کونسول پشتیبانی نشه چاره ای جز تعویض با نسل جدید تر که قیمت بالاتری هم داره نیست.

  8. reza.vns

    این رو هم بگم شما وقتی یک کنسول نسل هشتمی میخرید
    زمانی که یک کنسول نسل نهمی بیاد دیگه اون کنسول قبلی مورد استفاده قرار نمیگیره
    میتونم xbox 360 رو مثال بزنم که الان در حال حاضر از ۱۰ بازی حدودا ۵.۶ بازی براش میاد
    اما برای pc همیشه هر زمان بازی براش میاد
    طرف میتونه با خرید یک سیستم پر قدرت تا ۲.۳ سال اون pc با اون سیستم رو داشته باشه
    موافقا لایک کنن

  9. reza.vns

    سلام
    اول اینکه اینو بگم اگر طرف سیستم و کارت گرافیک و رم و بقیه چیز هاش بالا باشه
    طوری که تا ۲یا۳ سال براش بتونه کار کنه دیگه نیاز نیست (۸.۹ )میلیون خرج کنه
    از طرف دیگه هم باید بگم شما بازی که برای PS4 و Xbox one میخرید حدود ۱۷۰ تا ۲۲۰ قیمت داره
    بجز انلاین بازی کردنش اما اگر برای PC بازی که بخواید بخرید از سایتsteamوorigin حدودا از ۲۵ تومان تا ۲۲۰ تومان خرج میکنید که این یکی از تفاوتشه از سوی دیگر هم باید بگم شما داخل PC لازم نیست مثل کنسول های نسل هشتمی PLUS . GOLD برای یک یا یک سال بخرید که انلاین بازی کنید در PC اینگونه نیست
    فقط لازمه بازی اصل رو بخرید همین
    هر کی موافقه لایک کنه
    مرسی از digikala

  10. رضا بابایی

    برای گیمرهای حرفه ای مسلما انتخاب اول PC Gaming هست، از آنجا که بسیاری از عناوین پر مخاطب در سبک Strategy و MOBA هرگز راهی به پلتفرم کنسول نخواهند یافت و بسیاری از عناوین FPS هم در نسخه PC گیم پلی به مراتب حرفه ای تری را ارائه می نمایند.
    برای گیمرهای خانگی و خانواده ها طبیعا کشیدن جریان بازی از اتاق کامپیوتر به اتاق نشیمن جذاب تر است و لذا کنسول ها برای این گروه مخاطبین جذاب تر است.
    برای من به شخصه PC Gaming همه آنچه هست که ازش لذت می برم، چه در زمان بازی و چه در زمان دنبال کردن دنیای eSports

    1. مهدی غ

      زدی تو خال
      کسایی که کنسول باز هستن واقعا حرفه ای نمیشه بهشون گفت، فقط بازی رو برای سرگرمی دارن و همین تعریفی که شما داشتی

  11. رضا

    به عنوان شخصی که سالهاست با انواع گیم ها تو همه سبکها بازی کردم هیچوقت نتونستم با محدودیتهای کنسول کنار بیام.یکسال پیش هم یه پی اس فور با کلی بازی خریداری شدتابتونم بازیهای مخصوصش رو اجرا کنم ولی تا الان تو این یکسال فقط گوشه خونه خاک خورده

  12. مسافر

    فقط pc

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه