خواندنی‌ترین مقاله‌های دنیای دیجیتال (۹ دی ۹۴)

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
مهم ترین مقاله ها

طبق قرار چهارشنبه‌هایمان، امروز هم گزیده‌ای از بهترین مقاله‌های دیجیتالی هفته‌ی گذشته را باهم مرور می‌کنیم. اگر روزهای قبل سرتان شلوغ بوده و نتوانستید مقاله‌های ما را دنبال کنید، این مطلب را از دست ندهید. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

 ‌‌‌    ‌‌ ‌

موبایل و تبلت

در آستانه‌ی سال نوی میلادی، خبرها و شایعات مربوط به نسل بعدی گوشی‌های «پرچم‌دار» (Flagship) خیلی زیاد شده. طبق روال هر سال، احتمالا در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶، شاهد معرفی نمایندگان اصلی شرکت‌های سامسونگ و HTC در بازار تلفن‌های هوشمند خواهیم بود.

گوشی جدید HTC

اگر به‌دنبال خرید گلکسی S7 و ‌اچ‌تی‌سی وان M10 در سال آینده هستید، بد نیست به جمع‌بندی شایعات مربوط به این گوشی‌ها نگاهی بیندازید:

هر آن‌چه از سامسونگ گلکسی S7 می‌دانیم

هر آنچه از اچ‌تی‌سی وان M10 می‌دانیم

     ‌‌    ‌‌

در ادامه پیشنهاد می‌کنیم دو نقد و بررسی زیر را هم مطالعه کنید. یکی از آن‌ها مربوط به تبلت چندکاره‌ی لنوو است. این شرکت دستگاهی ساخته که کار ویدیو پروژکتور را هم برای‌تان انجام می‌دهد.

نقد و بررسی لنوو یوگا ۳ پرو

دومین نقد و بررسی هم به گوشی جدید HTC تعلق دارد. از ابتدای معرفی، خیلی‌ها این دستگاه را با آیفون ۶ مقایسه می‌کردند. اگر دلیل این موضوع را می‌خواهید بدانید، بهتر است بررسی تخصصی وان A9 را بخوانید:

نقد و بررسی یوگا تب ۳ پرو؛ هم تبلت و هم ویدیو پروژکتور

نقد و بررسی HTC One A9 در دیجی‌کالا مگ

    ‌‌‌   ‌‌

در سومین روز زمستان ۹۴، شرکت ال‌جی الکترونیکس به‌طور رسمی در مراسمی از جدیدترین گوشی خود به نام ال‌جی V10 در ایران رونمایی کرد. گزارش این رویداد ال‌جی را می‌توانید از طریق لینک زیر بخوانید:

گوشی ال‌جی V10 رسما در ایران رونمایی شد

    ‌‌

اپلیکیشن

این هفته، خبرها و مقاله‌های اپلیکیشنی زیادی را منتشر کردیم. در ادامه گلچینی از آن‌ها را برای مطالعه به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر برای ترجمه نیاز به یک اپلیکیشن درست‌وحسابی دارید، بهتر است از اپلیکیشن «گوگل ترنسلیت» استفاده کنید. البته باید بگوییم که هنوز هم هیچ‌چیز جای ترجمه‌ی غیرماشینی (انسانی) را نمی‌گیرد.

اپلیکیشن

چند روز پیش، بهترین اپلیکیشن‌های کاربردی و مناسب برای عکاسی را به شما معرفی کردیم. این اپ‌ها به انتخاب سایت Wired انجام شده بود. به عنوان‌های زیر نگاهی بیندازید:

معرفی و بررسی اپلیکیشن مترجم گوگل

Kitchen Stories؛ برنامه‌ای برای آشپزی آسان

بهترین اپلیکیشن‌های کاربردی از دیدگاه وب‌سایت Wired

بهترین اپلیکیشن‌های عکاسی از دیدگاه وب‌سایت Wired

امپراطوری اپ (فصل دهم/ بخش سوم/ پایانی)

چگونه از اینستاگرام بهتر استفاده کنیم؟

چگونه بهترین اپلیکیشن موبایل را پیدا کنیم؟

 ‌‌     ‌‌

نگاهی به گذشته

یکی‌دو روز بیشتر به آغاز سال ۲۰۱۵ میلادی باقی نمانده. تکنولوژی هم با گذر زمان در حال پیشرفت است. به همین مناسبت در مطلبی، ۴۰ سال به عقب برگشتیم و پیشرفت تکنولوژی‌هایی که در روز کریسمس وجود داشتند را ده سال به ده سال بررسی کردیم.

تکنولوژی

این مطلب و همچنین مقاله‌ای تصویری در مورد موزه‌ی‌ اپل در کشور چک را می‌توانید در ادامه مطالعه کنید:

ترندهای تکنولوژی در گذر زمان

تصاویری از موزه‌ی تازه‌تاسیس اپل

    ‌‌

تبلزیون!

«چند روز پیش یکی از همکاران‌مان با کیف سامسونت وارد شد؛ نزدیک‎تر که شد دیدم سینی بزرگی در دست دارد. با کمی دقت بیشتر، تبلت سامسونگ «گلکسی ویو» (Galaxy View) را تشخیص دادم. سامسونگ چیز عجیبی خلق کرده.» آن‌چه خواندید مقدمه‌ی یادداشت این هفته‌ی ما در مورد تبلت جدید سامسونگ بود.

گلکسی ویو

این نوشته‌ی کوتاه را از لینک زیر بخوانید:

تبلزیون؛ بحران هویت در جامعه‌ی تبلت‌ها!

     ‌‌

این چند مقاله را هم از دست ندهید

تجارت الکترونیکی در دو دهه‌ی اخیر توانسته سبک زندگی عموم مردم را تغییر دهد. ‌آمارها نشان می‌دهد که خرید اینترنتی، در سال‌های آینده به رشد خود ادامه داده و شیوه‌ی کسب‌وکار صدها میلیون‌ نفر را متحول می‌کند. اما آیا همیشه اوضاع به وفق مراد خریداران است؟ آیا بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه‌ی خرید اینترنتی همواره بی‌نقص عمل می‌کنند؟

خرید اینترنتی

در مقاله‌ای به سراغ دو شرکت آمازون و فلیپ‌کارت رفتیم و برخی از بازخوردهای کاربران را در قبال خدمات این دو شرکت بررسی کردیم. لینک این مطلب و چند مقاله‌ی دیگر را در ادامه آورده‌ایم. آن‌ها را از دست ندهید.

نگاهی به بازخوردهای منفی کاربران در فروش‌های ویژه‌ی آمازون و فلیپ‌کارت

وقتی باتری‌ها هم کنتور می‌اندازند!

در سال ۲۰۱۶ چه انتظاری از مایکروسافت داریم؟

آیا یک پس‌زمینه‌ی سیاه، میزان مصرف باتری را کاهش می‌دهد؟

   ‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar reza

    یه لگو برای کریسمس درست کنید(مثل لگوی یلدا)
    نتنها کریسمس برای تمامی مناسبت ها لگوی اختصاصی درست کنید
    خیلی عالی میشه
    با تشکر

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه