۱۲ دلیل برتری گلکسی نوت ۸ نسبت به آیفون X

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
اپل آیفون X - سامسونگ گلکسی نوت 8

آیفون X با داشتن یک نمایشگر اولد کم‌حاشیه‌ی زیبا و پردازنده‌ی قدرتمند A11، احتمالا بهترین گوشی ساخت اپل محسوب می‌شود. البته هنوز دستمان به این گوشی نرسیده که به‌طور کامل آن را بررسی کنیم، اما شواهد و قراین این‌طور نشان می‌دهند که آیفون X از چند جهت چند پله پایین‌تر از سامسونگ گلکسی نوت ۸ قرار می‌گیرد. در ادامه ۱۲ دلیل برتری گلکسی نوت ۸ نسبت به آیفون X را برمی‌شماریم.

۱. نمایشگر بزرگ‌تر با رزولوشن بالاتر

اپل آیفون X - سامسونگ گلکسی نوت 8

گلکسی نوت ۸ از نمایشگری با اندازه‌ی ۶.۳ اینچ و رزولوشن ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بهره می‌برد. اما اندازه‌ی نمایشگر آیفون X فقط ۵.۸ اینچ است و رزولوشن آن ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل. با توجه به این که نمایشگر گوشی گلکسی اس ۸ هم ۵.۸ اینچ است، پس نمی‌توان آیفون X را به‌عنوان یک فبلت در نظر گرفت.

۲. جک هدفون

در گلکسی نوت ۸ جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری تعبیه‌شده که با استفاده از آن می‌توانید هر نوع هدفونی را به این گوشی وصل کنید. اما آیفون X این جک را ندارد و مجبور به خریدن هدفون بی‌سیم یا هدفون‌هایی با رابط لایتنینگ یا در نهایت استفاده از یک رابط هستید. این یعنی گوش دادن به موسیقی در آیفون X بدون دردسر نیست.

۳. حق انتخاب بیشتر برای باز کردن گوشی

اپل آیفون X - سامسونگ گلکسی نوت 8

آیفون X اولین گوشی اپل است که قابلیت تشخیص چهره در آن استفاده شده، ولی در این گوشی، دیگر حسگر اثر انگشت وجود ندارد. اما در نوت ۸ کاربر برای باز کردن قفل گوشی می‌تواند از قابلیت تشخیص چهره، اسکن عنبیه یا حسگر اثر انگشت استفاده کند.

۴. قفل نبودن گوشی در مکان‌های مشخص

در طول روز معمولا صدها بار به گوشی‌مان نگاه می‌اندازیم و درمجموع زمان زیادی فقط برای باز کردن قفل گوشی صرف می‌شود. در گلکسی نوت ۸ (مانند هر گوشی دیگری که از اندروید ۷ استفاده می‌کند) می‌توان مکان‌های امنی را تعریف کرد که گوشی در چنین مکان‌هایی قفل نشود. کاری که آیفون از پس انجام آن برنمی‌آید.

۵. بازخورد لرزشی در هنگام تایپ

دقت تایپ با صفحه‌کلید لمسی معمولا کمتر از دقت تایپ با صفحه‌کلید مکانیکی است. اما با بهره بردن از بازخورد لرزشی، می‌توان حس استفاده از صفحه‌کلید مکانیکی را برای کاربر ایجاد کرد. بازخورد لرزشی یعنی همان لرزشی که با برخورد انگشتان به هر کلید احساس می‌شود. مانند بیشتر گوشی‌های اندرویدی، در گوشی گلکسی نوت ۸ هم قابلیت بازخورد لرزشی در هنگام تایپ وجود دارد. اما در آیفون X این لرزش فقط در هنگام لمس سه‌بعدی رخ می‌دهد که این قابلیت در صفحه‌کلید جوابگو نیست.

۶. کاربرد گسترده‌ی قلم S-Pen

اپل آیفون X - سامسونگ گلکسی نوت 8

همان‌طور که از نام گلکسی نوت ۸ پیدا است، این گوشی قابلیت‌های گسترده‌ای برای یادداشت‌برداری دارد. با قلم S-Pen می‌توانید روی گوشی‌تان (حتی در هنگام خاموشی نمایشگر) یادداشت بردارید یا ایده‌هایتان را بنویسید. این قلم همچنین برای طراحی هم مناسب است و با انتخاب بخشی از متن، می‌توانید آن قسمت را با مترجم آنلاین ترجمه کنید. درصورتی‌که آیفون X از این قابلیت‌ها بی‌بهره است.

۷. حافظه‌ی قابل گسترش

اپل آیفون X - سامسونگ گلکسی نوت 8

اگر یک آیفون X با حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی بخرید و بعد از مدتی حافظه‌ی گوشی‌تان پر شود، هیچ راهی برای افزایش این حافظه ندارید. اما در گلکسی نوت ۸ درگاهی برای کارت حافظه‌ی microSD وجود دارد و به‌راحتی می‌توانید یک کارت microSD با حجم ۲۵۶ گیگابایت بخرید و در این درگاه وارد کنید.

۸. نمایشگر خمیده و قابلیت سوایپ در کناره‌ها

گلکسی نوت ۸ نمایشگر خمیده‌ای دارد و برای استفاده از مشخصه‌های ویژه‌ی این گوشی می‌توانید در کناره‌های نمایشگر سوایپ کنید. به‌طور مثال با سوایپ در کناره‌ی نمایشگر می‌توانید به اپلیکیشن‌های محبوب، مخاطب‌های مهم یا موارد دیگر دسترسی پیدا کنید. در این گوشی حتی می‌توانید نمایشگر را به دونیم تقسیم و از هر دو قسمت به‌طور هم‌زمان استفاده کنید. آیفون X هیچ‌کدام از این قابلیت‌های نرم‌افزاری را ندارد.

۹. دسترسی سریع به دوربین

اپل آیفون X - سامسونگ گلکسی نوت 8

بسیاری از سوژه‌های جذاب (مانند کودکان) خیلی سریع حرکت می‌کنند و به همین خاطر خوب است که بتوانیم خیلی سریع از حرکات دل‌نشین آن‌ها عکس بگیریم. در گلکسی نوت ۸ با دو بار فشار دادن دکمه‌ی پاور، اپلیکیشن دوربین به‌سرعت باز می‌شود و می‌توان عکس گرفت. در آیفون X برای باز کردن این اپلیکیشن هیچ دکمه‌ی سخت‌افزاری‌ای وجود ندارد.

۱۰. پورت USB-C به جای لایتنینگ

آیفون X هم مانند بسیاری از آیفون‌های دیگر، برای انتقال شارژ و داده از پورت لایتنینگ بهره می‌برد. پورت لایتنینگ به‌خودی‌خود خیلی هم خوب است اما پورت USB-C خیلی گسترده‌تر است. نوت ۸ از همین پورت استفاده می‌کند. پورت USB-C در حال تبدیل‌شدن به یک استاندارد جهانی است و در بیشتر گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌های جدید از همین پورت استفاده می‌شود. این یعنی برای شارژ گوشی، تبلت یا نوت‌بوک‌ها دیگر نیازی به حمل شارژرهای مختلف نخواهید داشت. نکته‌ی جالب توجه اینجا است که در جدیدترین نسخه‌ی مک‌بوک هم از پورت USB-C استفاده می‌شود.

۱۱. دونیم کردن صفحه‌نمایش

اپل آیفون X - سامسونگ گلکسی نوت 8

این روزها همه به دنبال استفاده از مشخصه‌های «چندوظیفگی» (Multitasking) در گجت‌هایشان هستند. شاید بخواهید در وب دنبال مقاله‌ای بگردید و خیلی سریع تکه‌ای از آن مقاله را برای دوستتان ایمیل کنید. موارد استفاده هر چه که باشد، در نوت ۸ و همچنین آیپد می‌توانید نمایشگر را به دونیم تقسیم کنید و از دو اپلیکیشن به‌طور هم‌زمان استفاده کنید. این مشخصه‌ی جذاب در آیفون X مشاهده نمی‌شود.

۱۲. دسترسی واقعی به فایل‌های گوشی

گوشی شما سرشار از اطلاعات ارزشمند است؛ از عکس‌ها و اسناد شخصی گرفته تا فایل‌های رسانه‌ای و لیست مخاطبان که همه‌ی آن‌ها حائز اهمیت هستند. وقتی‌که نوت ۸ را به کامپیوترتان وصل می‌کنید، خیلی راحت به همه‌ی این اطلاعات دسترسی دارید و با اعمال ساده‌ای می‌توانید این اطلاعات را بین کامپیوتر و گوشی ردوبدل کنید. برای چنین کاری در آیفون X، یا باید با آیتونز سروکله بزنید یا با سینک کردن اطلاعات در فضای کلاود بتوانید این داده‌ها را از گوشی بیرون بیاورید.

منبع: tom’s guide

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۲ دیدگاه
  1. Avatar غلانحسین عبدالهی

    با سلام. چرا چیزی را که قلبا به أن اعتقاد ندارید را انتشار می دهید. ۶ ماه دیگر همین وبسایت ویدیوای می سازد و بهترین گوشی سال را مثل همیشه اپل معرفی می کند. من طرفدار اندروید هستم و به نظرم متن های این چنینی از دیدگاه این وبسایت جنبه تبلیغ برای پیش فروش سامسونگ می باشد.
    با تشکر

    1. Avatar Ali.S

      سلام دوست عزیز
      پارسال گلکسی اس۷ و پیارسال گلکسی نوت۵ بهترین گوشی سال شدند لطفا تحقیق کنید

  2. Avatar علی جوادی

    حقایقی بسیار زیبا و کارشناسانه…
    براستی که هیچ گوشی ای یارای مقابله با نوت رو نداشته و نخواهد داشت

  3. Avatar محمد حسین چهری

    واقعا خیلی عجیبه که یسری قابلیت های ساده و غیر کاربردی رو دلیل برتری حساب کرده نویسنده tom’s guide !
    نوت ۸ گوشی خوبیه. ولی اینکه یسری قابلیت بی ارزش رو دلیل برتری به حساب آورد، جای تعجب داره.
    خب آیفون X هم قابلیت Animoji داره و نوت ۸ نداره :))

    از قابلیت های بیشمار خود آیفون و iOS 11 که بگذریم، نوت ۸ فقط برای یک سال و نیم – ۲سال شاید بتونه تو بازار دووم بیاره. بخاطر سیاست های غلط شرکت سامسونگ و سازندگان گوشی های اندرویدی که آپدیت رو به موقع نمیزنن و ادامه نمیدن.

    1. Avatar آریان

      خیر دارن نسبت به قیمتی که آیفون ۱۰ داره نوشتن اون قیمتی که ایفون داره باید از اینا بالا تر داشته باشه

    2. Avatar Ali.S

      خب همین قابلیت های ساده و غیر ساده کاربردی رو هم که آیفون نداره :)))
      مشتری سامسونگ خودش کاربردشو از گوشی تعیین میکنه
      برای مشتری ایفون ، اپل در مورد کاربرد تصمیم میگیره
      اینه فرق سامسونگ با اپل

      1. Avatar فرزاد

        داداش گلم وقتی ببینی کسی از Dex استفاده میکنه تویی که اپل داری میگی چی من اپل دارم چیپش a11 هست همین، برادر من قابلیت های یه گوشی معرف گوشیه حتی اگه خیلی ساده و‌معمولی باشه، حالا شما همون معمولی رو داخل اپل پیدا کن منم میرم اپل میخرم ،

  4. Avatar محمد حسن

    اینو که خودمونم میدونستیم 🙂
    اندروید و سامی جون همیشه سر تر بودن و خواهند بود
    آیفون ۲۰ هم بیاد باز هم مشکلاتش حل نمیشه و تا ابد کاربرها نمیتونن به فایل ها دسترسی داشته باشن و این مختص آیفون ایکس و ایگرگ نیست

    اساس نرم افزار اپل بسته هست

  5. Avatar مهدی

    به نظره من از ۱۲ تا ۶ تاش برتری نبود مثلا همه از مکان اثر انگشت ناراضی بودن بعد چزو برتری ها نوشته شده:/

  6. Avatar ///mahdispd

    زنده باد نویسنده

  7. Avatar علی

    ممنون لطفا برتری های ایفون x رو هم بذارید.

  8. Avatar مهراد

    با سلام و تشکر از مطالب به روزتون

    من طرفدار اپل نیستم ولی به نظرم کلا دیجی کالا خیلی واسه سامسونگ تبلیغ میکنه و همه به راحتی دیگه اینو متوجه شدن.مثلا از سمت چپ همین پیج اخبار و مقالات LG که باز میکنی اخرین مطالبش چندین روز یا هفته ازش گذشته,و فقط ال جی اینطور نیست ولی خب از ال جی کلا خیلی تعریف نمیشه و بیشتر معایبش گفته میشه تا مزایاش.

  9. Avatar رضا

    نوت سامسونگ خوبه
    اما کیه که دوست نداشته باشه گوشیش هرسال آپدیت بشه
    گوشی آیفون ۵s سال ۲۰۱۳ ساخته شده که براش ios 11 اومد…
    اما گوشی های ۲۰۱۳ شرکت های دیگه الان کجا هستن؟ و آیا براشون همچنان آپدیت میاد؟
    به نظر من گوشی با سخت افزار بسیار بالا فقط دلیل برتری یک تلفن همراه نیست..

    1. Avatar Ali.S

      سیستم عامل اپل مال خودش هست از طرفی فقط سالی یه بار گوشی میده
      درضمن گوشی های سامسونگ هم تو آپدیت عالین
      نکسوس ها هم همینطور

  10. Avatar مهدى

    به نظرم غیر از دو سه مورد بقیش بهانه تراشی بود

  11. Avatar مهدوی

    سلام
    بسیار مطلب خوب، دقیق و به جایی بود
    البته در بیشتر ضعف هایی که در مورد آیفون ۱۰ وجود داره باید گفت اپل تعمدا این ضعف رو گذاشته تا مشتری ها رو برای خرید نسخه های بعدی تشنه نگه داره
    ولی به هرحال الان قطعا نوت ۸ از ایفون ایکس بهتره

  12. Avatar Vahid

    جان ما؟!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه