چرا دیجی‌کالا از آمدن آمازون و eBay استقبال می‌کند؟

۱۴ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

دو سه ماهی می‌شود که کلیدواژه‌ی «برجام»، امیدواری مردم ایران را برای بهبود وضعیت اقتصادی بیشتر کرده و ترجیع‌بند این حال خوب، آمدن «خارجی‌ها» است و اینکه اگر با فروپاشی نظام تحریم آنها بیایند همه چیز عالی می‌شود؛ درست مثل خارج!

راست‌ش علیرغم اینکه مانند بسیاری از مردم کشورم از خروج ایران از انزوا خوشحالم و معتقدم با روان شدن فرایندهای تجاری میان ما و کشورهای دیگر گشایش بزرگی در فضای تجارت و اقتصاد اتفاق خواهد افتاد، فکر می‌کنم باید تکلیف‌مان را خیلی صریح و روشن راجع به این برداشت عوامانه روشن کنیم و گمانم بهترین جایی که می‌توانم از آن شروع کنم، کسب‌وکاری است که این روزها در کنار همکاران دیگرم تمام وقت مشغول آن هستم: دیجی‌کالا و تجارت الکترونیکی!

دو ماهی گذشته، اما همچنان خبر امکان خرید آمازون و ای‌بی توسط شرکت پست میان کاربران اینترنت و رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و پشت بندش نگرانی دوستان و خوشحالی بدخواهان را می‌شنوم که اوه اوه! رفیق کارتان تمام است!

و پاسخ من لبخند است و گاهی توضیحی گذرا که کاش باور کنی چقدر از آمدن آنها (و البته نه با لطایف‌الحیلی که در خبر ذکر شده هست) خوشحال می‌شویم و حالا چنین پاسخی را احتمالا در ویدئو و خبر رویترز در مورد دیجی‌کالا از زبان شریک‌موسس‌های دیجی‌کالا شنیده‌اید. اینجا می‌خواهم کمی دلایل چنین استقبالی را موشکافی کنم.

۱) آمدن آمازون و ای‌بی در ترویج تجارت الکترونیکی موثر است. ما خوشحال می‌شویم که تمام هزینه‌ی فرهنگ‌سازی برای خرید اینترنتی بر دوش ما نباشد. در اختیار داشتن بیش از ۸۵ درصد سهم‌بازار خرید اینترنتی در کشور هر چند افتخاری بزرگ برای دیجی‌کالاست، اما نباید فراموش کنیم که هزینه‌های بسیاری هم برای ما داشته. ما خوشحال می‌شویم که رقبایی داشته باشیم که با بودجه‌ها و ایده‌هایی جهانی برای کسب سهم از بازار، نخستین اولویت خود را بر ایجاد بازار هدفی بزرگ‌تر بگذارند و برای ترویج آن تلاش کنند. در چنین شرایطی ما هم، قطعا، برنده‌ایم.

۲) آمدن آمازون و ای‌بی عیار ما را نشان می‌دهد. با رقابت با این غول‌های جهانی است که دیگر متهم نمی‌شویم که هفت‌روز ضمانت بازگشت تنها یک ترفند تبلیغاتی است و سطح خدمات ما برای تعویض کالاهای معیوب گاهی حتا از استانداردهای جهانی هم جلوتر است و جمله‌هایی مثل «در اپل‌استور گوشی خراب‌تان را همان لحظه بی‌پرسش و حرف پیش با یک نو برای‌تان تعویض می‌کنند» تنها یک شایعه‌ی عوامانه‌ی تلگرامی است! یا هیچ جای دنیا نیست که برای «تمام» کاربران خود سرویس ارسال تحویل همان روز داشته باشد و متوجه خواهید شد که تاخیرهای اندک گاه و بی گاه برای ارسال یک سفارش نه موضوع عجیبی است و نه در مورد آنها داستان‌های اغراق‌شده‌ می‌سازند. گمانم جستجوی اینترنتی برای خیلی‌ها کار سختی است و گرنه تاخیرهای چند روزه‌ی آمازون در بلک‌فرایدی که نقل هر ساله‌ی وبلاگ‌های تکنولوژیک است.

۳) آمدن آمازون و ای‌بی فرایندهای تجاری ما را راحت‌تر می‌کند. باید کمی به دیجی‌کالا نزدیک‌تر باشید تا دردسرهای ما را دقیق‌تر بدانید. مثلا اینکه جمعی از بهترین محصولات موجود در بازار سنتی مملکت در یک فرایند غیرشفاف و غیررسمی خرید و فروش می‌شود و برخی تامین‌کننده‌ها حاضر نیستند «فاکتور رسمی» به ما بدهند. آن وقت شاید می‌فهمیدید چرا گاهی در بازار جنس‌های موجود در فروشگاه دیجی‌کالا ارزان‌تر هستند یا برعکس چرا در بخشی از بازار سنتی که از شفاف شدن قیمت‌ها و کاهش حاشیه‌ی سود خود ناراحت هستند، متهم به زیرفروشی می‌شویم؛ مبارزه با قاچاق، مقابله با نبود و کمبود خدمات و تضمین اصالت کالاها از آن جنگ‌هایی هستند که ما یک تنه در کارزار آن هستیم و حالا خوشحال می‌شویم غول‌های جهانی هم بیایند و در کنار ما برای تحقق آنها بجنگند.

۴) آمدن آمازون و ای‌بی لزوما به معنای رقابت نیست! ما فکر می‌کنیم هیچ عقل سلیمی چرخ را دوباره اختراع نمی‌کند. شک نداریم که تجربه‌ی چندین ساله‌ی ما، ارزش مادی و معنوی برند ما در میان کاربران و مشتریان، ناوگان و سامانه‌ی ارسال‌مان، رویه‌ها و فرایندهای انبارداری‌مان و از همه مهم‌تر محتوای سایت‌مان، محتوایی که حلقه‌ی اتصال و اعتماد میان ما و کاربران‌مان است، آنقدرها ارزش دارد که اگر یکی از این غول‌ها واقعا قصد حضور در ایران را داشته باشد، به جای بستن شمشیر از رو، احتمالا در رویکردی متعادل‌تر به فکر همکاری و همیاری با ما باشد.

۵) اما مهم‌ترین دلیلی که از آمدن آمازون و ای‌بی و غول‌های تجارت الکترونیکی جهان استقبال می‌کنیم چیست؟ تجربه‌ی کاربری دلپذیر! ما در دیجی‌کالا عمیقا به ایجاد یک تجربه‌ی عالی کاربری برای مردم سرزمین‌مان معتقدیم و این را رمز اعتمادی می‌دانیم که تا به امروز به ما شده و هر روز بیشتر می‌شود. رقبای جدید از ما بهترند؟ آمدن‌شان حال مردم را خوب می‌کند؟ قدم‌شان روی چشم؛ اما به خودمان و به شما قول می‌دهیم برای ارائه‌ی خدماتی بیشتر از آنها تا جایی که بتوانیم تلاش کنیم.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۶۱ دیدگاه
  1. Avatar Dariush

    من که همه ی وسیله هامو از دیجیکالا میخرم چون بهترین سایت در ایران هستش عاشقتم دیجیکالا

    1. ممنون که همراه‌مون هستیم. ما هم دوست‌تون داریم و برای رضایت بیشتر شما شبانه‌روز تلاش می‌‌کنیم.

  2. Avatar حمیدرضا

    به نظر من از یه نظر دیجی کالا شاید مشتریاشو از دست بده و اون هم کمبود اجناس هستش.تو سایت به بخش کامنت های محصولاتی مثل گوشی های لومیا و یا لپ تاپ های ویندوزی برین میبینین که همه کاربرا از یه چیز شاکی هستن و اون هم اینه که چرا این محصول موجود نیست و دیر موجود میشه و موجودی کمه و …
    از این نظر میگم برای دیجی کالا بده که یه شخص وقتی چند تا جنس رو از امازون میخره,به خرید از اون وبسایت عادت میکنه و ممکنه سمت دیجی کالا نیاد.البته از یه نظر هم برای مشتری ها خوبه که دیجی کالا برای رقابت مجبور میشه جنس های ناقص رو سریعتر پر کنه یا محصولاتی رو سریعتر بیاره.
    یه خطر دیگه برای دیجی کالا هم ارشیو کامل محصولات سایت های خارجیه.طیف محصولاتی که تو امازون برای فروش قرار داره خیلی گسترده تر از دیجی کالا هستش (از باندل ها و بازی های کنسول ها گرفته تا کیف و کفش و اسباب بازی و … ).طرف میاد تو دیجی کالا سرچ میکنه و میبینه اون جنسی که میخواد نیست و مجبور میشه بره از امازون بگیره.این کار وقتی چند بار تکرار بشه دیگه کاربر به جای اومدن به دیجی کالا و دیدن اینکه ایا اون محصول موجود هست یا نه مستقیم میره از امازون میگیره.

    در کل به نظرم شرایط یکم سخت تر از الان برای دیجی کالا میشه مگر اینکه هزینه خرید از دیجی کالا ارزونتر از خرید از امازون باشه.

    1. حمیدرضای عزیز! ممنون بابت نظر دقیق‌ت! فراموش نکن که ناموجود بودن کالاها و کم‌شدن گاه و بیگاه تنوع محصولات موجود در بازار، برآیندی از کل فضای کسب و کار ایرانه. یکی دو ماهی می‌شه که تجار ایرانی در انتظار تحولات بعد از توافق هسته‌ای، دست نگه داشتن تا ریسک کمتری برای سرمایه‌شون تحمل کنن. امیدواریم در مدت کوتاهی در دیجی‌کالا به تنوع وسیعی از کالاها رو در تمام رسته‌ها برسیم تا دوستان خوبی مثل شما رو هم راضی نگه داریم.

  3. Avatar محسن

    معادل فرمایشات شما را امروز در بازار پوشاک می بینم که تجار ترکیه چگونه به ایران سرازیر شده اند و سیل پوشاک بی کیفیت شان را روانه بازار ایران کرده اند. واقعا من پوشاک با کیفیت ایرانی را به مراتب بهتر می دانم و خواهان آن هستم.
    قطعا دیجی کالا باید جلوتر از آمازون و ای-بی باشد، شما از همین مردم هستید و خیلی فرصت ها برای شما وجود دارد که هرگز برای آنها فراهم نیست. و البته متقابلا برای خریدار کالا هم فرصت های بهتری در خرید از یک فروشنده ایرانی فراهم است. ما با شما هم زبانیم و هم فرهنگ، شما بیشتر از خارجی های الگوی مورد نیاز ایرانی ها را می شناسید و باید برای آن صرف وقت و هزینه کنید. امیدوارم این تلاش شما ادامه داشته باشد و مشمول گذر زمان نشود. من از دیجی کالا خرید کردم و خیلی از اطلاعات شما هم استفاده کردم که در همین جا سپاسگزاری می کنم.
    «لطفا همیشه به کیفیت فکر کنید، این حلقه گمشده کالا و خدمات ایرانی است»
    موفق باشید

    1. محسن عزیز! قول می‌دیم کیفیت و راضی نگه داشتن شما همراهان نازنین همیشه اولین و مهم‌ترین اولویت‌مون باشه.

  4. Avatar محمد

    من که به شخصه شمارو کنار نمیگذارم و از مشتریان خودتون میمونم.

    1. ممنون از همراهی و حمایت‌تون. تلاش می‌کنیم لایق این اعتماد باشیم.

  5. Avatar rezvan mashhadi

    سلام
    صد البته که هر جایی هر کاری و هرچیزی که بهتر باشه برای همه مردمدنیا الویت هست چه بهتر که به کشور ما میایند با آمدنشان تکنولوژی،فن ،و غیره… را میآورند و این برای بازار داخل و شرکت ها هم مثل دیجیکالا بهتر برای بهتر شدن کم نیاوردن و غیره تلاش میکنند که بازار بدست آورده رو از دست ندن و پیروز باشن این یعنی رقابت سالم و چرا مثل الان که دیجی کالا برتره از همه تو کشور بازم برتر بود مردم ما از دیجی حمایت نکنند چی بهتر از این
    آرزوی بهترین ها برای ایران.مردم.و همه کسانی که خدمت میکنند
    تشکر از دیجی کالا.

    1. به حمایت شما از خودمون افتخار می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد لایق این اعتماد و حمایت باشیم.

  6. Avatar IronMaiden

    /,,,\ عالی بود! /,,,\

    1. ممنون! 🙂

  7. Avatar مهرداد

    دیجی ب امید روزی که در سطح جهانی فروش داشته باشی و امازون جلوت لنگ بندازن

    1. مرسی مهرداد جان! با داشتن رفقایی مثل شما و آرزوهایی به این خوبی که برامون می‌کنید، انرژی می‌گیریم که برای تحقق‌شون هر چقدر که توان داریم تلاش کنیم.

  8. Avatar امید

    ممنون خوب بود

    1. ممنون که وقت گذاشتید و خوندین‌ش!

  9. Avatar محمد

    سلام آقا شما یه جوری میگی همون روز کالا رو تحویل میدن انگار خودتون همون روز سفارش شده تحویل میدین بنده دل خوشی از دیجیکالا ندارم . هفت ماه پیش یک گوشی Z2 شفارش دادم دو روز بعد تازه با تاخیر چند ساعته به دستم رسید بعد خواستم از امکان (یک هفته قابلیت تعویض) استفاده کنم گوشی رو با توجه به امکان ضد آب بودنش گذاشتم توی آب ولی در کمال ناباوری صفحه نمایش گوشی سوخت وگوشی چند ساعت روی ویبره رفت و فاتحش خونده شد فرداش بردم دیجیکالا گفتن باید دو روز اینجا باشه بعد دو روز برگشتم دیجیکالا و بهم گفتن که شما دریچه سیمکارت رو باز گذاشته بودی و به همین دلیل توی گوشی آب رفته اونوقت همون گوشی سوخته رو به من تحویل دادن توجه کنید نه گوشی رو برام تعویض کردند نه تأمیرش کردن و گفتن که ما کاری نمیتونیم بکنیم یک روز بعد به گارانتی رفتم وبهم گفتن که قاب گوشی مشکل فنی داشته و درز حاشیه گوشی باز بوده خلاصه اینکه مردم میگن این قابلیت یک هفته تعویض الکی هستش به خدا راست میگن چون من خودم تجربش کردم

    1. محمد جان! من منکر مشکلاتی که گاهی ممکنه به دلایل مختلف (یا قصور سهوی ما یا مشکلاتی که خارج از توان و اراده‌ی ماست) مطابق با قولی که دادیم عمل نکردیم نیستم و متاسف هم هستم که این مشکل برای شما پیش اومده.اما توی یادداشت هم توضیح دادم که این همه‌ جای دنیا هست و در مورد برندهای بزرگ خیلی هم با درصد بالایی اتفاق می‌افته که نشون می‌ده این اتفاقات طبیعت این کسب و کاره. هر چند ما تلاش می‌کنیم اونها رو به صفر برسونیم.
      اما در مورد قسمت دوم حرف‌هاتون، گمانم دارید مرتکب یکی از همون اشتباهات رایج در مورد سطح خدمات ما می‌شید. نکته‌ی اول اینکه: در جعبه‌ی گوشی شما یک صفحه‌ی اخطار وجود داره که در اون نوشته شده، این گوشی برای استفاده در آب باید تمام پورت‌هاش (مثل محل نصب سیم‌کارت و..) باید بسته باشند. پس اشتباه از شما بوده در شکل کاربری. موضوع بعدی اینه که ما شرکت خدمات دهنده‌ی اون گوشی نیستیم و اگر شرایط استفاده‌ی ضمانت هفت‌روزه‌ی ما رو خونده باشید متوجه می‌شید که برای حل مشکل‌تون باید به شرکت گارانتی کننده‌ی گوشی مراجعه می‌کردید و نهایتا هم اونها طبق اصول شرکت سونی، درخواست استفاده از گارانتی شما رو رد کردند.
      می‌بینید؟ گارانتی تعویض ما اصلا الکی نیست، فقط طبق شرایط استفاده از این گارانتی، استفاده‌ی اشتباه از دستگاه به ما ارتباط پیدا نمی‌کنه. ما تمام سعی‌مون رو کردیم که به اشکال مختلف در محتوای ارائه شده از طرف کارشناسان (چه در صفحه‌‌ی محصول، چه در دیجی‌کالامگ) راجع به شرایط و واقعیت‌های شعارهایی مثل «دستگاه ضدآب» توضیحات دقیق و درست بدیم تا مشتری‌هامون یک «خرید باهوش» رو تجربه کنن.
      امیدوارم در خریدهای بعدی‌تون در دیجی‌کالا تجربه‌ی خرید دلپذیرتری داشته باشید.

      1. Avatar محمد

        آقای رسول زاده وقتی من گوشی رو بردم گرانتی ایرادی که دیجیکالا گرفته بود رو کاملا رد کرد و گفت قاب گوشی مشکل داشته وایراد از خود گوشی هستش و بعد یک هفته گوشی رو برای من تعویض کردن من از این ناراحتم که دیجیکالا یا واقعا کارشناس برای بررسی گوشی نداره یا به من دروغ گفته که دریچه گوشی باز بوده چون گارانتی هیچ حرفی در مورد دریچه سیمکارت نزد و گفت قاب دور گوشی درز داشته و دیجیکالا به جای اینکه برای معیوب بودن کالا گوشی رو برای من تعویض کنه بهم گفت که شما دریچه سیمکارت رو باز گذاشته بودی ولی من قبل از انداختن در آب از بسته بودن تمام دریچه های گوشی مطمئن بودم بعد شما که میگی گاهی اوقات این اشتباهات رخ میده که انگار گوشی که بنده خریده بودم دو سه هزار تومن هستش نه یک میلیونو چهارصد هزار تومن که بعد بگم یک اشتباه کوچیک بود تموم شد رفت

      2. من از جزییات مشکل شما خبری ندارم. فقط می‌تونم به‌تون اطمینان بدم که کارشناسان متخصص و درجه‌یکی داره که تمام تلاش‌شون راضی نگه داشتن مشتریانی است که به هر دلیلی مشکلی با خریدشون دارند.
        اینجا هم جای مناسبی برای قضاوت راجع به موضوعی که شما فرمویدید نیست. پیشنهاد می‌کنم با واحد خدمات ما تماس بگیرید و راجع به انتقادی که دارید صحبت کنید و به ما مشخصاتی رو بدید که بشه پیگیری‌ش کرد. اگر اشتباه از طرف ما بوده باشه، قطعا سعی می‌کنیم جبرانش کنیم.

      3. Avatar محمد

        اتفاقا دیجیکالا جبران کرد منتحی فقط یه زنگ زد و گفت امیدواریم که دیگه از این مشکلات پیش نیاد همین

      4. Avatar محمد

        آقای رسول زاده درسته که من خاطره خرید خوبی از دیجیکالا ندارم ولی امیدوارم که این شرکت با این تعداد کاربر که همه جا از دیجیکالا تعریف و تمجید میکنن موفق باشه و روز به روز به اعتبار خودش بیافزونه حتی با ورود شرکتهای خارجی مثل آمازون و ای بی راستش سایتتون از لحاظ ارائه اخبار در هر موضوع وسطحی تاحالا که بی نقص عمل کرده راستش من قبل از خرید از دیجیکالا همه جا از این شرکت تعریف و تمجید شنیده بودم نمیدونم شاید قسمت نبود ولی به هرحال که بخیر گذشت به امید اینکه همیشه در ارائه خدمات گوناگون موفق باشید

  10. Avatar امیر اسدی

    این جریان تاخیر در ارسال واقعا دمتون گرم، من چهارشنبه یک عفته از دو تا فروشگاه آنلاین خرید کردم یکی دیجیکالا اون یکی حالا هرچی! اونم به خاطر اینکه دیجیکالا موجود نداشت! دیجیکالا پنجشنبه عصر بسته رسید شهرستان، اون یکی فروشگاه تا شنبه حتی ارسال نکردش!!

    1. خوشحالم آقای اسدی که تونستیم موجب رضایت شما بشیم. ممنون.

  11. Avatar Joseph

    در مورد همکاری میان شرکت پست و دو شرکت ebay-amazon باید بگم که حقیقت نداره!
    یک شرکت خصوصی با استفاده و همکاری برند شرکت پست ایران اقدام به خرید کالا از (حساب کاربری خود) در سایتهای ebay-amazon میکند و این سفارشات ابتدا به یک کشور که به احتمال زیاد ترکیه و یا امارات است ارسال میشه . و بعد از اونجا به ایران فرستاده میشه و شرکت پست هم در ایران این سفارشات رو مانند همه مرسولات به ادرس گیرنده ارسال میکنه.(در حقیقت شرکتهای ebay-amazon نمیدونند این سفارشات مقصد اصلیشون ایران هست!
    اگه شرکت پست با ebay-amazon قرارداد بسته چرا سفارشات مستقیم به ایران ارسال نمیشه ؟
    اگه شرکت پست با ebay-amazon قرارداد بسته چرا امکان خرید از خود سایت اصلی ebay-amazon برای ایران امکانپذیر نیست؟
    سالهاست که شرکتهای زیادی سفارشات مورد نظر ایرانی ها رو از ebay-amazon و یا سایتهای دیگه خریداری میکنند و به همان صورت که در بالا گفتم به دست مشتری می رسانند . اگه اینطور باشه باید گفت که همه این سایتها با ebay-amazon قرارداد دارند؟!
    واقعا برای شرکت پست متاسفم که چنین دروغ هایی رو تحویل مردم میده.

    اما در صورت لغو تحریم ها و امکان خرید مستقیم از سایتهای ebay-amazon برای ایرانیان هم باید بگم که خرید از سایتهای خارجی همیشه به دلایل زیر به صرفه نیست
    ۱-برای کالاهای بالای ۵۰$ باید هزینه گمرک پرداخت بشه
    ۲-زمان رسیدن کالا خیلی بیشتره فکر کنم کمترین حدود ۴ روز باشه(که البته در صورتی که بخواهید سفارش زودتر به دستتون برسه باید بیشتر هزینه کنید)
    ۳-در صورتی که کالا معیوب باشه زمان و هزینه زیادی جهت برگشت کالا برای شما داره

    اما مزایا
    ۱-امکان انتخاب و خرید کالاهای متنوع و جدید
    ۲-امکان خرید کالاهایی که در ایران موجود نیست مثلا قطعات موبایل- لپ تاپ و…..

    بنظر من اگه ebay-amazon سفارشات رو بصورت مستقیم وارد ایران کنند چیزی از دیجی کالا کم نمیشه.چون دیجی کالا ۷ روز ظمانت تعویض به مشتری میده – سرویس اکسپرس اختصاصی و پشتیبانی

    1. مرسی از تحلیل دقیق‌تون! کار من رو راحت کردین و قشنگ منظورم از «لطایف‌الحیل» توضیح دادین! 🙂

  12. Avatar محمد کریمی

    سلام به دیجی کالای عزیز
    من مطمئنم کسی یک سایت اصیل ایرانی رو که خدایی نه هدفش کلاهبردایه ونه چیز دیگری ول نمیکنه بچسبه به امازون و ای بی
    اقا حمید و اقا سعید محمدی به شما قول میدهم اگر این سایت ها هم بیایند نمیتوانند جایگزین شما باشند
    من خودم به عنوان یکی از مشتری هاتون سابقه خرید چندین و چند ساله از شما دارم مطمئنم کسی مثل شما خدمات نمیده
    ۱ تحویل رایگان در بعضی از مناسبت هاو…….
    ۲ //۷ روز مهلت تست برای معیوب بودن کالا
    ۳ بهترین گارانتی -بهترین خدمات -بهترین امکانات
    ۴ تعویض بی قید وشرط کالا در صورت معیوب بودن
    ۵بسته بندی بسیار مناسب به درخواست کاربر کادو پیچ
    ۶ انباری به این بزرگی و وجود این همه پرسنل زحمتکش
    ۷ وقتی اسم دیجی کالا میاد اصلا ادم دوست داره خرید کنه چون میدونه قابل اعتمادهه
    ۸ اخبار جدید مبنی بر اینکه دیجی کالا منتظر روقبای جهانی است
    ۹ بهترین نقد و بررسی ها با بهترین گویندگان
    ۱۰ مبارزه با قاچاق و……………
    امیدوارم نظرم ثبت بشه
    دیجی کالا هیچ کسی تو رو ول نمیکنه بچسبه به اونا

    1. به داشتن همراهان فهیم و دوست‌داشتنی‌ای مثل شما افتخار می‌کنیم آقای کریمی. از طرف تمام همکارانم در دیجی‌کالا ازتون تشکر می‌کنم.

      1. Avatar محمد کریمی

        سلام
        مطمئن باشید اقای رسول زاده من هر کاری که کردم برا خودم کردم….برای اینگه
        دیجی کالا بهترین خدمات رو میده-سایت اصیل ایرانیه انگار از بازار خرید کردی
        واز همه مهم تر اپلیکیشن داره من رو گوشیم نصبش کردم تا وقتی که کالای مورد نظرم رفت تو پیشنهاد شگفت انگیز اون رو خرید کنم و……………………….
        امیدوارم روزی برسه که دیجی کالا همه ی مانع های خودشو برداره و لقب بزرگترین سایت ایران بهش برسه
        به خدا ارزومه یه بار بیام از نزدیک ببینم دیجی کالا رو / حالا که ما نمیتونیم شما یه چند تا عکس از سایتتون بگیرید
        در اخر ممنونم از همه دوستانی که شبانه روز در دیجی کالا کار میکنن و همچنین امیدوارم مدیران دیجی کالا اقا حمید و اقا سعید محمدی مثل ستاره بدرخشن که بدون اونا سایت معنی نداره
        انشاالله که مثل ستاره بدرخشید -همتون رو دوست دارم به امید دیدار روزی که همدیگر رو ببینیم
        اقا یه خواهشی دارم اگه میشه چند تا عکس از همه جای سایت بندازین بزارید روی سایت
        دوستون دارم ممنونننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن

      2. Avatar محمد کریمی

        سلام
        راستی اگر میتونستید یه اپل استور تو ایرا ن شهر تهران بزنید
        دیگه سایتتون کامل کامل کامل میشد
        ممنون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه