شما بگویید؛ از بسته‌بندی دیجی‌کالا چه انتظاری دارید؟

۲۶ شهریور ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
از بسته‌بندی دیجی‌کالا چه انتظاری دارید؟

فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا، برای رسیدن به هدف اصلی خود، یعنی خلق بهترین تجربه‌ی خرید اینترنتی، بازطراحی بسته‌بندی سفارش‌ها بر اساس نیازهای اصلی مشتریان را در دستور کار خود قرار داده است. در همین راستا چالش طراحی بسته‌بندی دیجی‌کالا در حال برگزاری است. دیجی‌کالا قصد دارد با تکیه بر تجربه و دانش تخصصی برترین طراحان صنعتی کشور، طراحی فعلی بسته‌بندی‌های خود را به چالش بکشد. اما ممکن است مشتریان در تجربه‌های خود از برخورد مکرر با بسته‌بندی‌های دیجی‌کالا به نکاتی رسیده باشند که حتی به ذهن برترین طراحان صنعتی هم نرسد. به همین دلیل ما در دیجی‌کالا مگ تصمیم گرفتیم موضوع «شما بگویید» این هفته را به انتظارات مشتریان از بسته‌بندی‌های دیجی‌کالا اختصاص دهیم. نظرات و تجربیات شما به عنوان مشتری می‌تواند دیجی‌کالا را برای رسیدن به هدف اصلی‌اش یعنی رضایت شما یاری کنید. پس شما بگویید؛ از بسته‌بندی دیجی‌کالا چه انتظاری دارید؟

تفاوتی نمی‌کند چه کالایی را خریده باشید؛ تقریبا همیشه ابتدا با بسته‌بندی آن روبرو می‌شوید. بنابراین بسته‌بندی محصول، نقش بسیار زیادی در ایجاد یک تجربه‌ی خرید لذت‌بخش دارد. بسته‌بندی خوب می‌تواند میزان رضایت شما را از کالایی که خریده‌اید تحت تاثیر قرار دهد و تصویر ذهنی شما را از یک برند تقویت کند. دقیقا به همین دلیل است که کمپانی‌های بزرگی مانند اپل، به بسته‌بندی محصول همان اندازه اهمیت می‌دهند که به خود محصول. شاید باور نکنید ولی اپل در سال ۲۰۰۷ حتی برای بسته‌بندی آیفون هم پتنت (گواهی ثبت اختراع) دریافت کرده بود. طراحی بسته‌بندی آیفون مثال خوبی است از این که چطور بسته‌بندی می‌تواند نقشی فراتر از محافظت و زیبایی داشته باشد. بسته‌بندی‌های اپل راحت و آرام باز می‌شوند و با قرار دادن محصول در بالاترین بخش جعبه، هیجان در دست گرفتن کالای جدید را به تجربه‌ای شبیه به باز کردن یک هدیه تبدیل می‌کنند.

طراحی بسته‌بندی می‌تواند در ابعاد بزرگ حتی بخشی از مسئولیت اجتماعی یک کمپانی باشد. برای مثال پوما در سال ۲۰۱۰ به هدف کمک به توسعه‌ی پایدار و حفظ محیط زیست، با طراحی سنتی جعبه‌های کفش ورزشی خداحافظی کرد. جعبه‌های کفش جدید پوما از یک ساختار ساده‌ی مقوایی تشکیل شده بود که داخل کیفی با امکان استفاده‌ی مجدد قرار داشت. این کمپانی موفق شد با استفاده از سیستم بسته‌بندی و توزیع جدید، در مجموع سالانه تا بیش از ۶۰ درصد در مصرف کاغذ و آب برای تولید بسته‌بندی صرفه‌جویی کند.

علاوه بر نمونه‌هایی که گفته شد، عوامل بی‌شمار دیگری هم می‌توانند در طراحی بسته‌بندی مناسب دخیل باشند که بخش زیادی از آن‌ها مستقیما به تجربه‌ی کاربران ارتباط دارد. بنابراین تجربه‌ها و نظرات شما می‌تواند بهترین راهنما برای طراحی بسته‌بندی جدید دیجی‌کالا باشد. اگر دوست دارید در این راه به دیجی‌کالا کمک کنید، تجربه‌های خود از بسته‌بندی‌های فعلی را با ما در میان بگذارید و بگویید از بسته‌بندی بعدی دیجی‌کالا چه انتظاراتی دارید؟

بروز رسانی: به دلیل ادامه‌ یافتن «چالش بسته‌بندی دیجی‌کالا»، این هفته (۱۹ مرداد ۹۶) پادکست «آن‌چه شما گفتید؛ از بسته‌بندی دیجی‌کالا چه انتظاری دارید؟» را منتشر نمی‌کنیم. جمع‌بندی نظرات شما به آینده موکول می‌شود تا تعداد بیشتری از مخاطبان دیجی‌کالا مگ بتوانند به این سوال ما پاسخ بدهند: «از بسته‌بندی دیجی‌کالا چه انتظاری دارید؟» نظرات خود را به صورت کامنت زیر این مطلب برای ما بنویسید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۵۳ دیدگاه
  1. Avatar سعید فتاحی پور

    به نظر من بسته بندی ها باید طوری باشه که با دیدن اون ها اشتیاق باز کردن اون بیشتر بشه و فرد اگه میخواد کالا رو هدیه بده با جعبش اونو هدیه بده و دیگه نیازی به کادو کردن نباشه بعد اگر مقدور باشه طرح هر بسته بندی متناسب با کالای توش باشه.

    با تشکر

  2. Avatar محمد

    سلام
    به نظر من اولین چیزی که باید یک بسته بندی داشته باشه مقاومتش در برابر ضربه هست که اگر بسته زمین افتاد خراب نشه…
    و خیلی خوب میشه که بسته بندی ها یک جذابیتی داشته باشن مثلا با وسایلی تزیین بشن.

    البته بستبندی های دیجیکالا کاملا استاندارد هست .

    اما واقعا عالی میشه اگر داخل بسته بندی هدیه ای باشه برای مثال حتی یک خودکار میتونه جزابیت زیادی داشته باشه و واقعا به خریدار حس خوبی میده ….
    خیلی ممنون

  3. Avatar امیر دیاله

    سلام
    به نظر من میشه از یک برنامه استفاده کنید تا تمامی افراد بتوانند با آن برنامه رنگ، طرح و … بسته بندی را طراحی کنند

  4. Avatar محمد

    بنظرم اول از همه باید یه فکری برا حملش بکنید مثه بسته های دیجی استایل که یه دستگیره داره برا حملشون ولی شیک تر
    دوما محیط زیست واقعا مهمه باید هم از نظر ابعاد بسته بندی هاتون تنوع بیشتری داشته باشه که نیازی به پر کردن بسته بندی با کیسه های هوا نباشه هم کاغذ کمتری استفاده بشه
    و در اخر اگه بازم بتونیم کالای رو به صورت کادو پیچ برا دوستانمون سفارش بدیم خیلی خوب میشه

  5. Avatar رامین آذرفر

    بنظر من بسته بندی باید قابل استفاده مجدد باشه، قرار دادن کیسه های پارچه ای با آرم دیجی توی بسته ها هم خیلی خوبه چون هم تبلیغیه برای دیجی که مردم کیسه با آرم دیجی بگیرن دستشون توی خیابون و هم اعتمادسازی بیشتری بین مردم مخصوصاً شهرستان هایی میشه که اعتماد ندارن وقتی که ببینن مردم از دیجی خرید میکنن. هم اینکه در عدم استفاده روزمره مشتری ها از کیسه پلاستیکی تاثیر داره

  6. Avatar Adib

    با سلام
    اگه هدف فقط بسته بندی و زیبایی ست و به محتوای بسته یعنی کیفیت و کمیت اجناس خریداری شده مرتبط نمی شود فکر نکنم ایده ی خوبی باشد.با تشکر

  7. Avatar رضا

    با سلام بسته بندی ها مقاوم نیستند و با کمی ضربه یا کمی بی احتیاطی شکسته و به کالا آسیب وارد می شود اگر بسته بندی محکم تر باشدخیلی بهتر است .یا اینکه با اداره پست قرداد ببندید بسته های دیجیکالا جداگانه و با احتیاط حمل شود و توجه بیشتر به حمل بسته های شکستنی مثل موبایل و ..شود

  8. Avatar امین

    بزرگترین مشکل من با جعبه های دیجیکالا از بین بردن اطلاعاتم موقع دور انداختنشون هست. تمام اطلاعات با چسب پهن خیلی سفت چسبیده روی جعبه و خیلی سخت میشه به کاغذش رسید.

  9. Avatar محمد

    بنظر من که بسته بندیش خوبه من یه مموری ۳۲ سفارش دادم توی یه کارتن صد برابر خودش گذاشتن فقط اگه اجناس زود تموم نشه خوبه من هرچی میخوام بخرم تا همش ناموجوده

  10. Avatar علیرضا شجاعی

    سلام و خسته نباشید

    همه چی از نظر من عالی و کیفیت خوب است ، فقط یادم هست که یک زمانی دیجی کالا بسته هارو در قالب کادو ( کاغذ کادو ) ارسال میکرد ، به نظرم ایده خوبیه اگه دوباره شروع به این کار کنه
    چون واقعا به کار میاد و خیلی ها هدیه میدهند خریدهاشونو

    باتشکر

  11. Avatar صالح ناصرالمعمار

    به نظرم الان از لحاظ کیفیت بسته بندی موقع تحویل در وضعیت خوبی قرار داره ولی واقعا گاهی تناسبی بین سایز محصول خریداری شده وجود نداره ، یعنی تو جعبه رو که باز میکنی انقدر جعبه اش بزرگه که محصولی که خریدی توش گم شده و حس بدی بهت میده ، حس میکنی پول رو برای هیچی دادی در صورتی که اگه اندازه جعبه هم کوچیک بود این حس القا نمیشد.
    نکته بعدی هم اون چسبی ه که باهاش درب جعبه ها بسته میشه ، گاهی باز کردن با دست و بدون چاقو ممکن نیست یا سخته ، اگه میشد ساده تر باز بشه خیلی عالی بود .
    نکته سوم راجع به جعبه های بزرگ برای محصولات بزرگه ، این جعبه ها بعد از اینکه محصول ازشون خارج میشه عملا به دردی نمیخورن ، اگه امکانش بود که تگ دیجی کالا به راحتی ازش جدا بشه که اگر خواستیم تعویض کنیم مشکلی نداشته باشیم و بتونیم جعبه رو هم دور بندازیم عالی میشد (اگه یک کاری میکردید که راحت بتونیم اون جعبه ها رو باز کنیم دور انداختنش راحت تر میشد)

  12. Avatar مصطفی محدث

    لطفا کادو کردن محصول رو مجددا به انتخاب ها اضافه کنید.
    حتی با پرداخت هزینه
    ممنون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه