شما بگویید؛ آیفون ۷ می‌خرید یا منتظر آیفون ۸ می‌مانید؟

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
آیفون 7 - آیفون 7 پلاس - آیفون 8

شاید سوال «شما بگویید» این هفته‌ی ما اندکی عجیب به نظر بیاید، ولی احتمالا موضوعی است که در حال حاضر ذهن بسیاری از علاقه‌مندان به محصولات اپل (و حتی شخص تیم کوک) را درگیر خودش کرده. طبق گفته‌ی مدیرعامل اپل، حجم زیاد خبرها و شایعه‌هایی که طی چند ماه گذشته در مورد انقلابی بودن آیفون ۸ منتشر شده، بسیاری از کاربران را از خریدن مدل‌های فعلی آیفون منصرف کرده است. هر چند بازار محصولات اپل در ایران شرایط متفاوتی دارد، ولی ممکن است برخی از کاربران ایرانی هم تصمیم گرفته باشند تا رسیدن آیفون بعدی منتظر بمانند. شما جزو کدام دسته هستید؛ آیفون ۷ می‌خرید یا منتظر آیفون ۸ می‌مانید؟

امسال مصادف با دهمین سالگرد معرفی آیفون نسل اول است و به همین دلیل از قبل انتظار می‌رفت اپل مدل ویژه‌ای از آیفون را در این سال معرفی کند. مدلی که طبق آخرین پیش‌بینی‌ها احتمالا آیفون ۸ نام خواهد داشت. در چند ماه اخیر، حجم بسیار زیادی از خبرها، شایعه‌ها، رندرها و تصاویر در مورد آیفون بعدی منتشر شده. خبرها و شایعه‌هایی که بیش از پیش، از آیفون ۸ تصویر یک گوشی انقلابی را در ذهن کاربران ساخته است. اپل به طور معمول مراسم معرفی آیفون‌های جدید را در ماه سپتامبر (شهریور) برگزار می‌کند. در نتیجه ممکن است با توجه به این که زمان زیادی تا معرفی آیفون‌های جدید باقی نمانده، خیلی از افرادی که قصد خرید آیفون را دارند، ترجیح دهند تا زمان معرفی آیفون بعدی دست نگه دارند.

آیفون 8

در این که آیفون بعدی محصول جذابی خواهد بود شکی نیست. تقریبا مطمئن هستیم اپل برای اولین بار در آیفون ۸ از صفحه‌نمایش امولد استفاده خواهد کرد؛ و با تنها ۴ میلی‌متر حاشیه از لبه‌های گوشی، این صفحه‌نمایش تقریبا تمام بخش جلویی گوشی را خواهد پوشاند. دوربین دوتایی جدید با قابلیت‌های ویژه در زمینه‌ی واقعیت افزوده و دوربین سلفی با قابلیت اسکن سه‌بعدی چهره از دیگر امکانات جذابی هستند که در آیفون ۸ انتظار دیدن آن‌ها را داریم. انتقال حسگر اثر انگشت به زیر صفحه‌نمایش کاری بود که سامسونگ موفق نشد در گلکسی S8 آن را انجام دهد. به نظر می‌رسد اپل هم هنوز برای انجام این کار مشکل دارد. در نتیجه هنوز احتمال انتقال حسگر اثر انگشت به پشت گوشی، ترکیب شدن آن با دکمه‌ی پاور یا حذف کامل آن در آیفون ۸ وجود دارد.

اما با وجود تمام ویژگی‌های جذابی که برای آیفون ۸ برشمرده می‌شود، آیا صبر کردن برای آن ارزشش را دارد؟ حتی اگر تمام این شایعه‌ها هم درست از آب در بیایند، در حال حاضر هیچ‌کس تجربه‌ای واقعی از کار کردن با آیفون ۸ ندارد. اتفاقاتی نظیر فاجعه‌ی گلکسی نوت ۷ در دنیای تکنولوژی بسیار نادر هستند، ولی حتی در تاریخ آیفون هم سابقه‌ی مشکلاتی مانند خم شدن آیفون ۶ یا اشکال در آنتن‌دهی آیفون ۴ وجود دارد. بنابراین از الان نمی‌توانیم مطمئن باشیم آیفون ۸ محصول بی‌نقصی خواهد بود. در حالی که آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس مدت زیادی را در بازار بوده‌اند و آزمون خود را پس داده‌اند.

علاوه بر این طبق همین شایعات، آیفون ۸ محصول بسیار گران‌قیمتی خواهد بود. تخمین زده می‌شود آیفون ۸ قیمتی بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار داشته باشد. این یعنی حتی پس از فرونشستن تب اولیه‌ی ورود به ایران هم، آیفون ۸ احتمالا چیزی بین ۴ میلیون ۲۰۰ هزار تا ۵ میلیون تومان قیمت خواهد داشت. در صورتی که آیفون ۷ را می‌توانید همین الان با قیمتی حدود از ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان بخرید.

آیفون 7 پلاس

نکته‌ی دیگر این که ممکن است اپل زمان عرضه‌ی آیفون ۸ را به تعویق بیندازد تا بتواند تکنولوژی انتقال حسگر اثر انگشت به زیر صفحه‌نمایش را در آن به کار ببرد. بنابراین حتی اگر مراسم معرفی آیفون طبق رسم هر ساله در ماه شهریور برگزار شود، ممکن است کاربران مجبور باشند برای خریدن آیفون ۸ مدت زمان بیشتری را منتظر بمانند. حتی اگر این اتفاق هم نیفتد، با در نظر گرفتن شرایط خاص بازار ایران (ورود دیرتر آیفون‌ها به بازار و قیمت‌های نجومی در ابتدای عرضه)، می‌توان انتظار داشت که خریدن آیفون ۸ به این زودی‌ها برای همه ممکن نباشد.

با تمام این احوال، ممکن است صبر کردن تا زمان معرفی و عرضه‌ی آیفون ۸ همچنان برای بسیاری از کاربران منطقی به نظر برسد. ممکن است برخی ترجیح بدهند تا زمان معرفی آیفون بعدی منتظر بمانند، تا ببینند آیا واقعا آن‌قدر که انتظار می‌رود هیجان‌انگیز است یا نه. برخی هم ترجیح می‌دهند به امید کاهش قیمت آیفون ۷ تا زمان عرضه‌ی آیفون ۸ انتظار بکشند. علاوه بر این احتمال دارد اپل امسال علاوه بر مدل ویژه‌ی سالگرد ده سالگی، دو مدل دیگر یعنی آیفون ۷s و ۷s پلاس را هم معرفی کند؛ مدل‌هایی که احتمالا شباهت بیشتری به آیفون ۷ و ۷ پلاس خواهند داشت ولی قیمت آن‌ها از آیفون ۸ کمتر خواهد بود. شما چگونه فکر می‌کنید؟ اگر قصد خرید آیفون را داشتید، همین الان آیفون ۷ می‌خریدید یا تا زمان معرفی یا عرضه‌ی آیفون ۸ صبر می‌کردید؟ نظر و پیشنهاد خود را با دلایلی که دارید برای ما و دیگر کاربران دیجی‌کالا مگ بنویسید.

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶۶ دیدگاه
  1. Avatar علی اصغری

    تا عرضه ایفون ۸ چیزی نمونده و دلایل روشنی برای صبر کردن برای ایفون جدید وجود داره البته قیمت ایفون هم ملاک مهمیه و با وجود قیمت حدود ۱۰۰۰ دلار قیمت گرونی به حساب میاد و نزدیک یک لپ تاپ سری G هستش ولی با وجود عکس های لو رفته و طراحی یکنواخت ایفون در این چند سال و همینطور زمان کم در عرضه ایفون ۸ میشه صبر کرد.
    پیشنهاد میکنم ایفون ۸ رو از دیجی کالا خریداری کنید :))

    1. Avatar علی اصغری

      البته اینم بگم که امسال ایفون ۱۰ ساله میشه و فکر کنم اپل برای ۱۰ ساله شدن ایفونش یه انقلابی رو درنظر گرفته باشه

    2. Avatar علی اصغری

      فکر کنم تول کل کامنتاتون کامنتی با این تعداد لایک نداشتین :))

  2. Avatar علی

    به نظر من انتخاب سختیه چون نمی دونم ایفون ۸ چه شکلیه چون اپل قبل از معرفی محصول هیچ چیزی راجع بهش نمیگه ولی بازم منتظر می مونم تا ایفون ۸ بیاد

  3. Avatar محمد حسين باقري

    قراره اپل سه تا آیفون معرفی کنه اما تمام توجهات معطوف به آیفون ٨ شده که بنظرم یکم غیر منطقی میاد. تا الان هر آیفون سری اس که تولید شده از لحاظ طراحی دقیقا مثل آیفون قبلیش بوده اما از لحاظ سی پی یو و به طور کلی تر سخت افزار بسیار قوی تر شده و مشکلات نسل قبل در اون از بین رفته
    به نظر من آیفون سون پلاس الان خیلی خوبه اما اگه قرار باشه صبر کنیم، آیفون سون اس پلاس خرید هوشمندانه تریه چون اولا پول اضافه برای یه مشت تکنولوژی کم مصرف و سرگرم کننده مثل شارژ بی سیم نمیدی دوما نگرانی ای از بابت اینکه گوشیت قرار نیس مشکل خاصی داشته باشه نداری چون اولین تجربه شرکت اپل توی اون نوع طراحی نیست.

  4. Avatar احمد عبدی نژاد

    قطعا منتظر ۸ میمونم من عاشق تجربه بهترین های هر شرکتم

  5. Avatar سيدمحمد

    Iphone 8

  6. Avatar ارشام

    اگه همین الان بخواین آیفون ۷ پلاس نه صبر می تونین بکنین آیفون ۸

    1. Avatar ارشام

      چون آیفون ۸ صفحه نمایش اولد دارد و با طراحی جدیدش وارد بازار میشه قطعا قیمت گرونی داره و هر کسی نمیتونه اونو بخره اگه پولشو دارین تو خریدش شک نکنین و صبر داشته باشین

      1. Avatar ارشام

        البته شارژ بیسیم هم دارد

  7. Avatar حسین بختیاری

    ایفون ۸ اولین ایفونی خواهد بود که صفحه اولد دارد و از شارژ بیسیم پشتیبانی میکند. هم چنین در مورد دوربین هم تغییرات اساسی گویا داده شده. به نظرم برای کسی مثل من که هنوز ۵ اس دارم و راضی ام هستم و خیلی اهل تغییر دادن نیستم؛نه تنها خرید ۷ اس و ۷ اشتباه بسیار بزرگی است بلکه خرید ۸ هم زود است ..به نظرم چون این طراحی ها برای اولین باره انجام شده منطقیه که اشتباهات زیادی داشته باشه. لذا ترجیح میدم برای ایفون ۸ اس خیز بردارم تا هم از صفحه نمایش اولد لذت ببرم و هم از بروز رسانی ها و رفع اشکالات و طراحی ازمایشی ایفون ۸.

  8. Avatar josef76

    من آیفون ۷ پلاس خریدم یک ماه پیش ولی اگه بخوام الان گوشی بخرم صبر میکنم تا آیفون ۸ معرفی بشه چون اگر هم آیفون جدید رو نخرم آیفونهای پارسال اپل ارزون میشن و میشه با صرف هزینه کمتری خریدشون.ولی صرفا اینکه بخوام برای آیفون جدید صبر کنم به نظرم آیفونهای۷ و ۷ پلاس هم گوشی هایی بسیار کاملی هستن و اگه کسی بخردشون پشیمون نمیشه و به دلیل اینکه ما تو ایران هستیم نباید یک یا دو ماه صبر کنیم تا آیفونهای جدید موجود بشن باید حدود سه چهار ماه صبر کنیم تا قیمتشون به ثبات برسه و از قیمت های نجومی بیاد پایین به نظرم خرید آیفونهای ۲۰۱۶ اپل به صرفه تر باشه اپل هم تعصب داره رو گوشیهاش و از نظر نرم تفزار هم مشکلی نیست و میتونین آپدیت کنین به نسخه جدید

  9. Avatar farhad2

    اگر پارامتر اصلی و مشکل اصلی اپل یعنی گران بودن را صرف نظر کنم. منتظر می‌مونم ایفون ۸ بیاد اگر شایعات در موردش درست بود . یک حالی به ما داد میریم می‌گیرمش و گرنه همون ایفون ۷ .

  10. Avatar سبحان

    هیچ کدام .ترجیع میدم صبر کنم ۷s plus بخرم تا ۸

  11. Avatar همایون

    جز داشتن صفحه نمایش باحالتر ، یکپارچه کردن صفحه ، دوربین دوگانه ، حتی اگه شارژر بی سیم هم بیاید فقط تزییناته مخصوصا برای کاربر معمولی ای مثل من ایفون ۷ هم که روز به روز عوض ارزونتر شدن گرونتر میشه ؛))

  12. Avatar علیرضا

    اصلا دلیلی نداره که آیفون بخریم!
    این همه برند!

    1. Avatar سامان

      شما برو هواوی بخر!!!!!@

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه