شما بگویید: «فیجت اسپینر» ابزار سلامتی یا تب زودگذر؟

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
فیجت اسپینر دستی

بحث سر مفید بودن و نبودن «فیجت اسپینر» بین کاربران دنیای دیجیتال و حتی نظرات شما ما را واداشت تا «شما بگویید» این هفته را به این اسباب‌بازی کوچک و عجیب اختصاص دهیم. فیجت اسپینرها یا همان اسپینرهای دستی اسباب‌بازی‌های محبوب کوچکی که در عین سادگی نیامده همه‌ی دنیا را تسخیر کرده‌اند.

البته باید بگوییم چیزهایی مثل یویو، فرفره، گوی آرامش و توپ استرس نشان داده که ما انسان‌ها همیشه به دنبال فیجت و درواقع سرگرم کردن انگشتانمان بوده‌ایم. فیجت اسپینر نسل جدیدی از این ابزارهاست.

یادتان باشد همه‌ی ما به‌نوعی هرروزه مشغول فیجت کردنیم. بازی کردن با گوشه‌ی لباس، تکان دادن پا، جویدن ناخن‌ها، بازی با در خودکار یا چرخاندن سکه و کلید بین انگشت‌ها همه و همه نوعی فیجت کردن هستند. اما چیزی که با آن مواجهیم یک وسیله‌ی کوچک جیبی است که دقیقا فقط برای فیجت و مشغول کردن دست‌هایتان ساخته‌شده است.

شاید فیجت اسپینر در نگاه اول چندان به‌دردبخور به نظر نرسد اما موضوع عجیب و جالب درباره این وسیله این است که اکثر افراد می‌گویند بعد از چندین بار چرخاندن، دل کندن از آن کاری دشوار است.

شاید فیجت اسپینرها در نگاه اول چندان به‌دردبخور به نظر نرسند اما موضوع عجیب و جالب درباره این وسیله این است که اکثر افراد می‌گویند بعد از چندین بار چرخاندن، دل کندن از آن کاری دشوار است. چند وقت پیش مقاله‌ای منتشر کردیم با عنوان «چرا فیجت اسپینر واقعا برای سلامتی مفید است؟» که ازنظر علمی فواید اسپینرهای دستی را بررسی می‌کرد. شاید شما هم درباره‌ی فایده‌های اسپینر شنیده باشید. کم کردن استرس و اضطراب، بالا بردن توجه و تمرکز مخصوصا در افراد بیش‌فعال‌ یا حتی کسانی که بعد از حادثه‌ای دچار اضطراب شده‌اند، در کنار جلوگیری از عادت‌هایی مثل ناخن جویدن، از مزیت‌هایی است که اسپینرها برای ما دارند.

از طرف دیگر خیلی‌ها فیجت اسپینر را وسیله‌ای بی‌خودی می‌دانند که حتی ممکن است ما را از کار و زندگی بیندازد. البته خیلی از طرفداران فیجت اسپینرها هم روزی از مخالفان آن بوده‌اند. در کنار آن‌ها عده‌ای هم گفته‌اند فیجت اسپینرهایی را که خریده‌اند، کنار گذاشته‌اند.

حال نوبت شما است که نظر و تجربه خود را در مورد فیجت اسپینر با ما و دیگر خوانندگان دیجی‌کالا مگ در میان بگذارید. آیا تابه‌حال فیجت اسپینر دست گرفته‌اید؟ اگر فیجت اسپینر دارید آیا به نظر شما این اسباب‌بازی کوچک واقعا یک ابزار سلامتی به‌حساب می‌آید که در تمرکز و کنترل اضطراب به کمک شما آمده؟

به نظر شما فیجت اسپینر ارزش خریدن را دارد یا تنها یک تب زودگذر است که خیلی زود فراموش می‌شود؟ اصلا فیجت اسپینر می‌خرید یا نه؟

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۴ دیدگاه
  1. Avatar ناشناس

    به نظر من یک تب زود گذر نیست و واقعا جنبه سرگرمی دارد

  2. Avatar رویا

    دولت آلمان قدغن کرده و گفته همه را در آلمان از بین ببرند. اعتیادزا و مخرب مغزه. جلوی فکر کردن را میگیرد.

  3. Avatar علیرضا

    سلام .اقا من دو روز پیش فیجت اسپینر سفارش دادم اما هنوز به دستم نرسیده لطفا رسیدگی کنین

  4. Avatar زیبا محمدی

    به نظرم باید یکی ازین مشکلاتو داشته باشین که به دردتون بخوره. من ناخن جویدنو بعد از ۲۰ سال با همین اسپینری که میگین به درد نخور ترک کردم.

  5. Avatar مهدی

    اگر بخواهیم علمی و پزشکی به این موضوع نگاه کنیم متوجه میشیم که ما در اکثر اوقات بیکاری و یا زمانی که ذهنمان مشغول است با دست یا پای خود ضرب میگیریم و یک حرکت هیستریک انجام میدهم و یا با بالا و پایین کردن پای خود اینکارو انجام می دهیم حالا این فیجت اسپینر ها آمده اند تا این مشکل را برطرف کنند.و ما بتوانییم به وسیله آن ها از حرکات هیستریک خود جلوگیری کنیم. به نظر من وسیله فوق العاده روانشناختی و روانکاووی است…

  6. Avatar سعید

    من مدرس دانشگاه و دبیرستان هستم و توی همین چند سال تدریسم بارها شاهد این مدهای زود گذر بودم. از لیزرهای بازی که بجز ورزشگاه‌ها همه جا فراموش شده تا بازی‌هایی مثل انگری برد و احتمالا به زودی کلش به موزه تفریحات زودگذر رفته‌اند و خواهند رفت. من خودم از بچه‌ها همین اسپینر را گرفتم و بعد از چند دقیقه هیچ لذتی نبردم. به نظر من کسی که دنبال آرامشه به جای بازی با اسباب بازی بی ارزش بره با سازهای موسیقی کار کنه تا آرامش واقعی رو البته بعد از مدتی درک کنه و با موسیقی انسان بزرگتری هم خواهد شد.

  7. Avatar امیر اسدی

    از نظر فیزیک چیز جالبی هست، اینکه موقع چرخش منحرف میکنه خودشو، حتی توی اینترنت یه ویدیو هست که با آهنربا ترکیب میکننش و باتری باهاش درست میکنن! ولی خوب درست مثل گوشی موبایل که هم جی ال ایکس داریم هم ۷ پلاس، برای متفاوت بودن این هم هزینه های متفاوتی میشه پرداخت کرد.

  8. Avatar سعید

    تب زود گذر!

  9. Avatar پارسا

    یک تب زود گذره، اما متاسفانه عادت ایجاد میکنه
    فیدجت کیوب ها یا اسپینر ها ابزار های جدیدی برای تمرکز و آرامش هستن، اما از نظر روانی افراد عادت به استفاده از این ابزار ها میکنند تا به تمرکز دلخواه برسند، که اصلا هم خوب نیست چون عادت به تیک های عصبی ما رو در طولانی مدت عصبی تر میکنه و آرامش و تمرکز رو از ما میگیره.

  10. Avatar پرهام پورجمشید

    من خودم تا حالا این وسیله رو دستم نگرفتم ، اما خوب با توجه به تجربه ی بار اولی که بعضی دوستان از دست گرفتن این محصول توی فضای مجازی منتشر کرده اند من فکر میکنم هر دو گذینه درست باشه ، یعنی این که هم ابزار سلامتی و هم تبی زود گذر . من فکر میکنم الان خیلی ها بدون توجه به استفاده واقعی اون دارن از این وسیله استفاده میکنند و بعد از مدتی اون رو کنار میگذارند و در نتیجه روند استفاده اش کم میشه ، اما قطع نمیشه و هنوز کاربرد های خودش رو در حوضه سلامتی خواهد داشت . به نوع دیگه بخوام بگم ، نظر من اینه که این وسیله دقیقا مثل بازی پوکمون گو هست ، خود بازی واقعا خوش ساخت و پر فروش بود ، اما خوب تعداد بالایی هم به دلیل این که خیلی ها دانلود کرده بودند ، دانلود کردند و زود هم کنار اش گذاشتند و الان فقط بازی کن های واقعی و ماندگار خودش رو داره که تعدادشون کم هم نیست .

  11. Avatar علی اکبر

    نمیدونم چطوری تونستن شرکتهای سازنده به مردم القا کنن که این وسیله ی مفیدیه. ولی میدونم این وسیله هم مثل محصولات قبلی که آمدن و به تاریخ پیوستن اینم به زودی محو میشه. فقط برای سود بیشتر این شرکتهاست که تبلیغاتی این گونه دارند به طوری که نه تنها مردم عام بلکه تحصیل کرده ها هم باورشون میشه. این رو هم باید بدونیم که این اولی و آخریش نیست. مطمئنأ برای بعدی ها هم برنامه دارن مثل گوی خوشبختی.. ستاره ی هوشمند… شایدم مداد اعتماد به نفس…
    کلام آخر . بهتره آرامش درون خودمون پیدا کنیم با کارهایی که میتونیم بکنیم و یا کارهایی که نباید بکنیم.

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه