شما بگویید؛ گلکسی S8 یا آیفون ۷؟

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
سامسونگ گلکسی S8 یا اپل آیفون 7

اگر این روزها قصد خریدن یک گوشی موبایل رده بالا را داشته باشید با تصمیم نسبتا دشواری روبرو خواهید بود. زمان زیادی تا معرفی گوشی‌های هیجان‌انگیزی مثل گلکسی نوت ۸ یا آیفون ۸ باقی نمانده، ولی همین الان هم گوشی‌های بسیار خوبی در دسترس هستند. در هر حال اگر تصمیم بگیرید از میان گوشی‌های موجود دست به انتخاب بزنید، احتمالا دو گوشی سامسونگ گلکسی S8 و اپل آیفون ۷ یا حتی برداران بزرگ‌تر آن‌ها گلکسی S8 پلاس و آیفون ۷ پلاس، جزو اصلی‌ترین گزینه‌ها خواهند بود. در مطلب «شما بگویید» این هفته قصد داریم از شما بخواهیم دلیل خود را برای ترجیح دادن یکی از این دو گوشی به دیگری با ما در میان بگذارید. در ادامه مقایسه‌ای کوتاه را میان این دو رقیب انجام می‌دهیم. به نظر شما کدام گوشی ارزش بیشتری برای خریدن دارد: گلکسی S8 یا آیفون ۷؟

بدون شک از نظر طراحی و زیبایی گلکسی S8 نسبت به آیفون ۷ برتری کامل دارد. سامسونگ در گلکسی S8 این ایده را که تمام گوشی‌های هوشمند شبیه به هم شده‌اند به چالش کشید، در حالی که اپل از سال ۲۰۱۴ تغییر قابل‌توجهی را در طراحی آیفون‌هایش ایجاد نکرده. البته نباید فراموش کنیم که آیفون ۷ در سال ۲۰۱۶ معرفی شده بود و در واقع یک نسل عقب‌تر از گلکسی S8 قرار دارد.

آیفون ۷ صفحه‌نمایشی ۴.۷ اینچی دارد، در حالی که طراحی عالی گلکسی S8 علاوه بر زیبایی کمک کرده سامسونگ صفحه‌نمایش به مراتب بزرگ‌تر ۵.۸ اینچی را در ابعادی مشابه جای دهد. همچنین صفحه‌نمایش سوپرآمولد +QHD گلکسی S8 نه تنها از صفحه‌نمایش IPS LCD آیفون ۷ بهتر است، بلکه به جرأت می‌توان گفت S8 در حال حاضر بهترین صفحه‌نمایش را در بین تمام گوشی‌های بازار دارد. البته هنوز هم ممکن است همه‌ی افراد طرفدار لبه‌های منحنی آن نباشند.

سامسونگ گلکسی S8 یا اپل آیفون 7

در زمینه‌ی مشخصات فنی و سخت‌افزار، گلکسی S8 حداقل روی کاغذ به نظر قدرتمندتر از آیفون ۷ می‌رسد؛ ولی آیفون همیشه به دلیل بهره‌مندی از سیستم‌عامل قدرتمند iOS که به شکلی تنگاتنگ با سخت‌افزار هماهنگ شده، به سرعت بالا و عملکرد روان شهرت داشته است. البته نباید از قدرت بسیار بالای پردازنده‌ی A10 فیوژن آیفون ۷ هم به سادگی گذشت. آیفون ۷ در تجربه‌ی عملی کار با اپلیکیشن‌ها می‌تواند گلکسی S8 را از نظر سرعت شکست دهد.

گلکسی S8 از نظر باتری هم روی کاغذ وضعیت بهتری نسبت به رقیب دارد. شاید با توجه به ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی باتری گلکسی S8 در مقابل ظرفیت ۱۹۶۰ میلی‌آمپرساعتی باتری آیفون ۷، انتظار داشته باشید طول عمر باتری S8 به مراتب بیشتر باشد. گلکسی S8 همچنین از پردازنده‌ی کم‌مصرفی با معماری جدید ۱۰ نانومتری استفاده می‌کند. ولی در عمل اندازه‌ی بزرگ‌تر و رزولوشن بیشتر صفحه‌نمایش گلکسی S8 تا حدی این برتری‌ها را خنثی می‌کند. علاوه بر این آیفون ۷ هم با اتکا به بهینه‌سازی‌های iOS و پردازنده‌ی چهار هسته‌ای جدیدش می‌تواند مصرف باتری را بهتر از اندروید مدیریت کند. در مجموع بسته به میزان کاری که با گوشی انجام می‌دهید ممکن است باتری هر دوی آن‌ها بتواند تا یک روز کامل دوام بیاورد.

از نظر دوربین سامسونگ در گلکسی S8 بیش از هر چیز داشته‌هایش را حفظ کرده است. با این حال دوربین S8 همچنان جزو بهترین دوربین‌های بازار محسوب می‌شود. دوربین آیفون ۷ نسبت به نسل قبل پیشرفت بیشتری داشته است. دوربین آیفون ۷ با مجهز شدن به لرزشگیر اپتیکال و نسبت کانونی f/1.8 حالا می‌تواند در زمینه‌ی عکاسی در نور کم هم با گلکسی S8 رقابت کند. برتری اصلی اپل در این زمینه به دوربین دوتایی آیفون ۷ پلاس برمی‌گردد؛ در حالی که S8 پلاس به جز اندازه صفحه‌نمایش و ظرفیت باتری هیچ تفاوت دیگری با مدل کوچک‌ترش ندارد. البته گلکسی S8 هم در زمینه‌ی دوربین سلفی با سنسور ۸ مگاپیکسلی، نسبت کانونی f/1.7 و فوکوس خودکار، نسبت به سنسور ۷ مکاپیکسلی و نسبت کانونی f/2.2 آیفون ۷ برتری دارد. در هر حال از می‌توان گفت نظر دوربین انتخاب هیچ‌کدام از این دو رقیب شما را ناامید نخواهد کرد.

سامسونگ گلکسی S8 یا اپل آیفون 7

آیفون ۷ سرانجام با برخورداری از گواهینامه IP67 ضد آب شده و همچنان به حسگر اثر انگشت هم مجهز است. در مقابل گلکسی S8 با گواهینامه IP68 در برابر آب و گردوغبار مقاومت بییشتری دارد، علاوه بر حسگر اثر انگشت از اسکنر عنبیه هم بهره می‌برد، از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند، هنوز جک هدفون را دارد و علی‌رغم حداقل حافظه‌ی داخلی بیشتر (۶۴ گیگابایت در مقابل ۳۲ گیگابابت) حتی می‌توانید حافظه‌ی داخلی آن را با کارت حافظه‌ی microSD افزایش دهید.

با وجود تمام چیزهایی که گفته شد شاید مهم‌ترین تفاوت این دو گوشی و مهم‌ترین عامل انتخاب هر کدام از آن‌ها، سیستم‌عامل باشد. سیستم‌عامل iOS به سرعت بیشتر، اپلیکیشن‌ها و اکوسیستم بهتر و دریافت منظم و طولانی آپدیت‌ها شهرت دارد، و در مقابل سیستم‌عامل اندروید امکان شخصی‌سازی بیشتر و محدودیت‌های کمتری دارد. سامسونگ امسال همچنین پوسته‌ی TouchWiz خود را تا حد زیادی سبک‌تر و زیباتر کرده است. حال به نظر شما با توجه به این که در حال حاضر قیمت ارزان‌ترین مدل هر کدام از این دو گوشی تقریبا برابر است، کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارد: گلکسی S8 یا آیفون ۷؟

E3-2017-Ad

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۸۷ دیدگاه
  1. Avatar احسان

    من ایفون ۶s داشتم و با اندروید هم کار کردم. جدا از امکانات و طراحی که هر دو گوشی عالی هستند، چیزی که در مورد ایفون به شدت برای من آزار دهنده است، تحریم ها است و اینکه به خیلی از امکانات دسترسی نداریم. حتی برای باز کردن حساب Apple ID اصلا امکان انتخاب آدرس ایران رو نداریم. این در حالیه که ما از اغلب کشورهای دنیا پول بیشتری برای خرید این گوشی باید پرداخت کنیم.
    این برخورد از بالا به پایین شرکت apple من رو اذیت میکنه و دیگه از iphone استفاده نمیکنم. گرچه خدایی امکانات سامسونگ بیشتر از apple هست و من با اندروید راحت تر هستم.

  2. Avatar امیررضا

    سامسونگ یه کمپانی بوده که همیشه طراحی هاش چنگی به دل نمی زد و واقعا ارزش گوشی هاش هر چند سخت افزار قوی هم داشتن، پایین می اومد و این طراحی به نوعی تحول محسوب میشه اما باز هم از نظر من چندان طراحیش کامل و درجه ۱ نیست و کاستی های بسیاری داره. ولی از دیگر لحاظ کاملا گوشیه خوبیه و از پس همه کار ها برمیاد.اپل هم که همه میشناسن و گوشی هاش همیشه تو بورس بوده اما متاسفا اپل تو ایران هنوز به اون سطح کاربردی به خاطر کارایی و آمریکایی بودنش نرسیده .هرکدوم ویژگی های خاط خودشون رو دارن اما به نظر من اپل بهتره.

  3. Avatar سعید قاری راثی

    دوستان باید قبول کنیم که اپل با استیو جابز مرد . اپل تا زمانی که استیو جابز بود خوب بودولی حالا با مردن استیو جابز اپل هم مرده.من قطعا Galaxy S8رو ترجیح میدم

    1. Avatar احمد نحوی

      با کمال احترام حرفتون از سر تا پا غلطه … یه شرکت به یک مدیر بسنده نمیکنه هیچوقت … خوده استیو جابز گفت تنها کسی که من تا الان میشناسم که میتونه شرکت رو به جلو ببره “تیم کوکه” بدون شک هر دو گوشی قدرتمند S8 و iPhone 7 نقطه ضعف و در عین حال نقطه قوت هایی دارند که به طور واضح توی این مقاله گفته شده … ولی تصمیم هر نفر با خودشه کدوم نقطه قوت رو بیشتر ترجیح بده … از دیده من iPhone بیشتر داره دیده میشه نسبت به گوشی های اندرویدی … اپل هنوزم زنده ست با تیم کوک بعد از اینم زنده میمونه …
      همین که سیستم عاملی ساده و کارآمد در عین حال سریع داده بیرون … شروعی برای شرکت اپله تازه .

      1. Avatar امیر

        و استیو جابز پیامبر نبود!
        استیو جابز ممکن بود تصمیمات اشتباهی بگیره و انتخاب تیم کوک از همون تصمیمات اشتباه بود.
        تیم کوک موفق بوده شرکتو به سوددهی برسونه ولی در ساخت محصولات خلاقانه مثل آیفون تا الآن موفقیتی نداشته.
        من خودم منتظر آیفون ۸ هستم. باید ببینیم این شانسو اپل چطوری استفاده میکنه.
        و در آخر، به نظرم Galaxy S8

  4. Avatar Next is Now

    ابعاد یکسان دو گوشی و صفحه نمایش ۱.۱ اینچ بزرگ تر ۸S اوج تفاوت و اختلاف سطح دو گوشی رو نشون میده
    انتخاب من قطعا پادشاه اسمارتفون ها Galaxy S8 خواهد بود

  5. Avatar دانیال تقی خانی

    دوستان لطفا خارج از تعصب نقد کنید واقعا آیفون یه زمانی آیفون بود یه زمانی برند خلاق و نواوری محسوب میشد الانم که فروش داره بخاطر اینکه تصویر خوبی از دید مخاطبین داره وگرنه گوشیهایی که میزنه و امکاناتی که در اختیار میزاره با دقت که نگاه کنید میبنید خیلی از بزندهای دیگه نسل های قبل این امکانات رو در اختیار مردم قرار دادن الان که همه ی ما اینترنت داریم از جزئیات همچی باخبریم با تحقیقات مختلف متوجه برتری ها خواهیم شد آیفون فقط اسم داشت یه زمانی و الان داره از این اسم سواستفاده میکنه امکانات کم با قیمت بالاتر از همه تین اصلا منطقی نیست هیچ هیچ هیچ برتری نسبت به سامسونگ نخواهد داشت دومین برنو خلاق ک نواور دنیاست این غول کره ایایفون حتی جز ۱۰ کمپانیم نیست تحقیق کنید

    1. Avatar احمد نحوی

      دوست عزیز … میتونم منابع تحقیقاتی شمارو بپرسم !؟!
      امکانات کم ؟! قیمت بالا ؟!
      آیفون فقط محدودیت هایی که برای گوشیش ایجاد کرده چیزایی که اصلا برای یه کاربر معمولی قابل استفاده نیست … از یه طرف دیگه شخصی سازی گوشی اندرویدی حرفی برای گفتن نمیزاره … از این طرف سرعت آیفون چشمگیره … شما باید دو طرفه نگاه کنید دوست عزیز…
      از بدو تولد گوشی آیفون تا الان ذره ای از محبوبیت و شهرتش کم نکرده بلکه زیادترم شده … طبق کنفرانس WWDC 17
      ۸۶ درصد گوشی هایی که قابلیت آپدیت به IOS 10 رو داشتن راضی بودن با این حال حدود ۷ درصد گوشی های اندرویدی به اندروید ۷ ارتقا پیدا کردند …
      این غول کره آیفون به قول شما جز بهترین کمپانی های دنیاست … منابع کاملا مشخصی هست که این مطلب رو صدق کنه …
      من یه زمانی طرفداره پراباقرص سامسونگ بودمو و هستم … و از اندروید هیچم بدم نمیاد … ولی آیفون چیزایی که یه کاربر معمولی روزانه احتیاج داره با سرعت بالا در اختیارش میزاره … اندرویدم تلاشش تو این کار چشمگیر بوده …

      1. Avatar امیر

        این بحث آپدیت سیستم عامل آی او اس و اندروید از پایه غلطه!
        اپل شاید کلا برای پنج-شش گوشی آپدیت بده. مثل اینه که سامسونگ فقط برای سری اس آپدیت بده.
        ولی اندروید یه سیستم عامله که سامسونگ و شیائومی و الجی و هوآوی و سونی و خود گوگل و اچ تی سی و خیلی از برند های ناشناخته جهانی(مثل خیلی از برند های چینی که در چین فراوون ولی تو ایران اسمشونم نشنیدیم یا همین GLX خودمون) از اندروید استفاده میکنن و متاسفانه اصلا متعهد نیستن.
        سامسونگ سالی شاید ۱۰-۱۵ گوشی تولید کنه.
        سری J و A گستردگی زیادی دارن، در حالی که سری اس و نوت در اولویت آپدیتن.
        به خاطر همینه که سامسونگ آپدیت بیرون نمیده و صادقانه بگم، نمیتونه آپدیت بیرون بده!

      2. Avatar علی

        دوست عزیز شما تو فروشگاه دیجیکالا میتونی خیلی راحت مشخصات فنی آیفون ۷ و اس۸ رو مقایسه کنی اونوقت خودت به حرف دوستمون میرسی که اپل فقط به فکر سود بیشتره…تصورشو بکن هزینه ساخت هر گوشی همراه با هزینه تبلیغات در اپل، حد اقل ۲۰۰ درصد سود بهش تعلق میگیره تا به دست مشتری برسه! خدمات پس از فروشش هم که (نه فقط توی ایران) واویلاست برای خودش…
        اینم بگم که همه کاربر ها معمولی نیستن، سامسونگ چیزی میسازه که هم کاربر معمولی و هم حرفه ای بتونن ازش بهره ببرن.
        درضمن منم با شما موافقم که سرعت آیفون عالیه و باید به هر دو برند دوطرفه نگاه کرد

  6. Avatar بهراد

    بنظر بنده
    -صفحه نمایش کشیده‌ی سامسونگ کارایی خاصی نداره اغلب اوقات نوار های سیاه در بالا و پایین صفحه گوشی قرار میگیره و در اجرای برنامه ها هم همینطور حتی فایل های ویدیویی هم اغلبشون با این نسبت از صفحه نمایش هماهنگ نیستن.
    -محل قرار گیری سنسور اثر انگشت در سامسونگ هم فدای صفحه نمایش کم کاربرد شده و به پشت گوشی و محلی نامناسب منتقل شده
    -حتی در بحث امنیت تشخیص چهره و یا عنبیه جایگزین مناسبی برای اثر انگشت نیست حداقل در سرعت و راحتی استفاده
    -سامسونگ همیشه بازی با اعداد در زمینه سخت افزار رو پیش میکشه و همیشه سعی میکنه تو این بازی برنده باشه و بنظر تا به اینجا هم کمپانی موفقی بوده
    -قابلیت بیکسبی هم که سامسونگ مانور زیادی در هنگام معرفی گوشی انجام داد توان رقابت با گوگل و… رو نداره
    -سامسونگ نوآوری های کاربردی ارائه نکرده حتی در مورد صفحه نمایش خمیده هم وقتی با یک دست با گوشی کار میکنیم موجب تاچ ناخواسته میشه.
    -در زمینه اسپیکر هم با اسپیکر تک کاناله واقعا هنگام تماشای ویدئو اعصاب خورد کن هست و صدا در صورت قرار گیری دست بر روی اسپیکر تا مقدار زیادی کاهش پیدا میکنه وهنگام تماشای ویدئو (حالت افقی) عدم تناسب صدایی که به گوش چپ و راست میرسه در یک گوشی پرچمدار یک ضعف بزرگ محسوب میشه و آزار دهنده خواهد بود
    -به طور کلی آیفون بیشتر اوقات نوآوری های کاربردی تری ارائه میکنه و در تعامل با گوشی انگار همه چیز به اندازه و به درستی در جای خودش قرار گرفته
    – بنظر محدودیت سیستم عامل آیفون مهمترین موضوع در انتخاب بین این دو گوشیه که بستگی به کاربر داره که تا چه اندازه این موضوع میتونه براش مهم باشه
    یکی از مزیت های گوشی های سامسونگ قیمت به نسبت پایین گوشی های پرچمدارش بودکه با کم شدن فاصله قیمت بین گوشی های پرچمدار سامسونگ و اپل بنده انتخابم آیفون هست و در بین گوشی های اندرویدی گزینه ای مثل پیکسل و یا اچ تی سی و یا هواوی انتخاب میکنم که عملا در رابط کاربری روانتری نسبت به سامسونگ دارن و در بیشتر موارد قیمت مناسب تر

  7. Avatar احمد

    من از Galaxy S تا Galaxy S4 سامسونگ داشتم.
    ولی بعد از اندروید به iOS کوچ کردم و آیفون ۵S گرفتم و تا حالا آیفون ۷ دارم و به نظرم کار درستی کردم.

    هر دو گوشی امکانات عالی دارند و فوق العاده هستند.
    انتخاب من مطمئناً آیفون ۷ هست.

  8. Avatar مهدی

    سلام.دوستان مهم ترین عامل توانتخاب گوشی حسی که گوشی به فردمنتقل می کنه.iosباحرکت هاوافکت های نرمش تقریبامی تونه هرکاربری رو به خودش جلب کنه وبه لحاظ بهینگی وهماهنگی باسخت افزاربهترین سیستم عامل هستش.اماامکانات سخت افزاری مثل صفحه نمایش +QHDدرمقایسه باIPS LCDدرحالی که چشم انسان قادرنیست ازیه حدی به بعدپیکسل هاروازهم تشخیص بده یاسایرامکانات اینچنینی درکاربری روزانه تاثیرخیلی خیلی کمی داره وهمون طورکه گفتم نقش سیستم عامل بیشتربه چشم میادپس انتخاب من iphone7هست.باتشکر

    1. Avatar جواد

      سلام. من با هر دوش کار کردم ایفون میگن سرعتش بالاتره اخه کی تو استفاده روزمره میاد ۲۰ برنامه هی بازو بسته کنه ببینه کدومش دو ثانیه سریع تره. دوربین ایفون تو شب خیلی خیلی تاره دوربین سلفی ایفون تو شب زیر چراغ هم بودم چیزی پیدا نیست کلا تار شد عکس. سیستم عامل ایفون نسبت اندروید روون تر هست ولی گوشیا جدید اندروید هم خیلی روون شدن مثل قبلا لگ ندارن. اس۸ هم خیلی روونه هم دوربینش خیلی بهتره نسبت ایفون۷. باتری هر دوش خوبه یک روز نیم. همیشه میگفتن سامسونگ طرح تکراری میسازه الان این هم نوآاوری چند ساله لبه خمیده میسازه بعد امسال هم صفحه کشیده و کاربردی ولی اپل هنوز همون طرح، تازه میخاد ایفون بعدی صفحه کشیده بسازه که اگر بلعکس بود همه میگفتن سامسونگ فقط کپپپی میکنه. ایفون خیلی هم‌ گرونه چیز خاصی هم نداره ک بگیم سر تره فقط میگن تو ۲۰ برنامه باز کنی چند ثانیه سریع تره. و من الله توفیق…

      1. Avatar مهدی

        برادرمن منظورازبهینگی فقط سرعت نیست.هیچ ازخودت سوال کردی چرامعمولاانتخاب اول برنامه نویساiosهست؟همین گلکسی تادوسال پشتیبانی نرم افزاری میشه اونم باکلی تاخیرنسبت به پیکسل های گوگل آبدیت میگیره.این عددتوایفون دوبرابره واین ینی این گوشیت تا۴سال یه کاربری عالی روبهت ارایه میده.وقتی میگی دوربین بهتروفلان هیچ ازخودت پرسیدی اختلاف این بهتربودنه چقدره؟یااصلابه چشم میاد؟همین نوآوری تولبه هاکه داری ازش حرف میزنی میدونی اگه بشکنه چقدربایدخرج کنی که تازشوبندازی روش؟کمه کمش نزدیک یک میلیون.شمااصلابه تعمیرات گوشی سرزدی ببینی خرابیه کدوم گوشی بیشتره؟شما امنیت اندرویدوiosرویکی می کنی؟رتبه امنیتی اندرویدروبین سیستم عاملای مطرح دیدی؟

  9. Avatar مهدی

    فکر کنم این مقایسه درستی نیست و باید s8 رو با ایفون ۸ که در شهریور میاد مقایسه کرد

    1. Avatar hedvick

      چرا؟

  10. Avatar A.M

    هر دوتاشون فوق العاده ان
    ولی انتخاب من آیفون۷ هستش

  11. Avatar امید حیدری پوری

    من تقریبا با هردوتاش کار کردم و به صورت تخصصی تست گرفتم و الان هم واقعا بدون غرض دارم این بخش مینویسم،از لحاظ عملکرد،کیفیت،امکانات،زیبایی و….سامسونگ بهتر ظاهر شده است اما از لحاظ سیستم عامل و امنیت اپل گوی سبقت را هنوز در دست دارد.شاید زمانی داشتن آیفون یک مزیت لاکچری محسوب میشد و خیلی ها به همین دلیل و بدون توجه به امکانات و توانایی ها به سمت آیفون سوق پیدا کردند اما باور کنید اون روزها دیگه تموم شده و اینقد ایفون فراگیر شده که دیگر اون حس باکلاسی به صاحب اون داده نمیشه،برای وب گردی ، عکاسی ، دانلود ، گوش کردن به موسیقی ، فناوری های جدید و جدید و اعمال تنظیمات شخصی واقعا سامسونگ یک سروگردن از رقیب خود بالاتر ظاهر شده است

    1. Avatar احمد نحوی

      کاملا با نظر شما موافقم 🙂

    2. Avatar arya asghary

      درود بر شماااااااا

  12. Avatar پارسا

    به نظر منiphone 7 بهتره چون خلاقیتی که اپل تو طراحی ios به کار برده سامسونگ یک صدمش هم نداره.

    1. Avatar علی

      آقای پارسا میشه چند تا از این خلاقیت های اپل رو ذکر کنید ما هم بدونیم؟ نکنه حذف کردن جک هدفون رو خلاقیت میدونید؟؟
      تعجب میکنم وقتی میگید سامسونگ خلاقیت نداره ! یا با گوشی های سامسونگ آشنا نیستید یا نوآوری های سامسونگ رو ندیدید.
      سامسونگ ۴ سال پیاپی هست که داره لقب نوآور ترین برند گوشی رو میگیره.
      حالا من چند تا از نوآوری های سامسونگ رو بهتون میگم: اولین فبلت ، اولین قلم لمسی هوشمند، تراشه اختصاصی، اولین گوشی با صفحه نمایش دوم(با اسم samsung commune) ، نمایشگر خمیده، شارژ بی سیم ، نمایشگر سوپر امولد، فناوری smart glow ، اپلیکیشن look at me برای کودکان اوتیسم و کلی نوآوری دیگه که فرصت ندارم همشو بگم
      وقتی سامسونگ توی جشنواره clio awards 2015 هشت تا جایزه نوآوری گرفته دیگه کسی خواهشا نوآوری های سامسونگ رو با اپل مقایسه نکنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه