شما بگویید: PS4 یا Xbox One؟

۲۳ مرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پلی‌استیشن بهتر است یا ایکس‌باکس؟

این سوال یکی دو نسل است ذهن بسیاری از گیمرها را مشغول نگه داشته. مطمئنا شما هم هنگامی که به دنبال خرید یک کنسول بازی بوده‌اید، تمام ویژگی‌های مثبت کنسول‌ها را در کنار کم و کاستی‌های‌شان بالا و پایین کرده و سپس برای خرید دستگاه بازی‌تان هزینه کرده‌اید.

حدود سه سال است که از عرضه‌ی کنسول‌های نسل هشتم بازی‌های ویدیویی می‌گذرد. با این حال، هنوز هم این سوال باقی است: «پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟» پاسخ به این سوال، با توجه به تغییرات زیادی که دو شرکت مایکروسافت و سونی در کنسول‌های بازی‌شان اعمال کرده‌اند، روز به روز سخت‌تر می‌شود. قابلیت‌هایی به کنسول‌های ایکس‌باکس وان (XBOX One) و پلی‌استیشن۴ (PS4) اضافه شده یا در شرف اضافه شدن هستند که امکانات آن‌ها را تغییر می‌دهند.

‌‌‌‌

قابلیت‌ها

بیایید در ادامه، نگاهی کوتاه به قابلیت‌های اصلی دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ بیندازیم:

پلی‌استیشن۴ در اجرای بازی‌هایی که روی پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌شوند بهتر عمل می‌کند. از سوی دیگر، ایکس‌باکس وان توانایی اجرای بازی‌های ایکس‌باکس۳۶۰ را هم دارد. البته این موضوع فقط برای دیسک‌های اصل ایکس‌باکس۳۶۰  و بازی‌هایی که دیجیتال خریده‌اید، صدق خواهد کرد. برای افزایش هارد دیسک پلی‌استیشن۴ باید یک هارد داخلی بخرید و آن را با هارد اصلی‌اش عوض کنید (که البته کار چندان سختی هم نیست)، یا اینکه یک هارد اکسترنال با اتصال USB به کنسول متصل کنید. ایکس‌باکس وان می‌تواند به صورت پیش فرض از هاردهای اکسترنال به عنوان حافظه‌ی اصلی استفاده کند.

‌‌‌‌‌‌

دسته‌های بازی

دسته‌های این دو کنسول هم مزیت‌های خاص خود را دارند:

با تمام این اوصاف، این بازی‌ها هستند که یک کنسول را جذاب می‌کنند. پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان هر کدام بازی‌های انحصاری خاص خود را دارند. ایکس‌باکس وان تعداد بازی‌های انحصاری بیشتری دارد، اما از سوی دیگر، امکان عرضه‌ی برخی از این بازی‌ها تا یکی دو سال آینده روی پلی‌استیشن۴ هم وجود دارد. (خرید بازی PS4 و XBOX)

‌‌‌‌‌‌‌

بازی‌های پلی استیشن و ایکس باکس

ما این بستر را برای‌تان فراهم کرده‌ایم، تا بعد از دفاع از کنسول‌های محبوب‌تان نتیجه‌ی نهایی را مشخص کنید. مطمئنا بحث و تبادل نظر شما می‌تواند برای کسانی که قصد خرید یک کنسول بازی جدید دارند، مفید باشد و اطلاعات کافی و لازم را به آن‌ها بدهد. بالاخره، پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹۴۷ دیدگاه
  1. Avatar علی ارکانی

    َک نکنید که PS4! انحصاری های PS4 خیلی شاخ تره. تازه در اینجا شما Rise Of Tomb Raider رو انحصاری در نظر گرفتین، در حالی که نسخه جشن بیست ساله این بازی برای PS4 هم منتشر شده. قدرت و کیفیت اجرای بازی ها هم در اغلب موارد در PS4 بهتره.

  2. Avatar آرمین

    داخل ps4 میشه بالای ۱۵ دقیقه هم گیم پلی گذاشت اشتباه نوشتید آموزشش هم توی کانال من هست ps4خیلی بهتره میتونید آموزشای داخل آپارات منو ببینید تا متوجه شید

  3. Avatar محمد جواد

    xbox one از نظر سخت افزاری بهتره و کیفیت بازی ها بیشتر میشه ولی دسته ps4 خیلی از xbox one بهتر ولی از نظر من ps4 از xbox خیلی خیلی بهتره

  4. Avatar مازیار

    من یک گیمر هستم و از زمانی که ps2 وارد بازار شد من کار کردم ایکس باکس بهترین کنسوله و دسته خوش دستی رو داره و بیشتر گیمر ها اینو تایید میکنن و از لحاظ کینکت هم عالیه و بازی های انحصاری فوق العاده زیبا داره از نظر من ایکس باکس وان حرف اول رو میزنه

  5. Avatar مازیار

    ایکس باکس وان از لحاظ قدرت بسیار قوی هست و قابلیت عکس و فیلم گرفتن از بازی و انتقال دادن آن روی گوشی رو داره و خوش دست ترین دسته ی بازی رو هم داره اتصال به هدست هم هست و قابل مقایسه با pa4 نیست به هیچ وجه ps4 ظاهر جذابی داره اما کنسول داغونی هست

  6. Avatar Sepand

    یه چپتر last of us رو به ۱۰۰۰ تا ایکس باکس ۱ و ۱ ایکس نمیدم 🙂

  7. Avatar محمد حسین

    من هر دو را امتحان کردم به نظر من لازم به قیاس نیست هر گلی بوی خودش را دارد.

  8. Avatar پارسا

    ps4 چون واقعا اصالتش رو حفط کرده و بازی های اختصاصیش قوی تره از لحاظ نرم افزاری هم خیلی user friendly تر از xboxe

  9. Avatar پارسا

    ps4 چون واقعا اصالتش رو حفط کرده و بازی های اختصاصیش قوی تره

  10. Avatar آرین

    به نظر من ps4 از لحاظ بازی های انحصاری کمی سرتره ولی از لحاظ قدرت اگه با xbox one x ( که البته هنوز عرضه نشده ولی خب مشخصاتش اومده ) مقایسش کنیم xbox خیلی سرتره، باز به سلیقه و بودجه آدم بستگی داره من خودم قبلا xbox 360 داشتم خیلی هم ازش راضی بودم و ترجیح میدم کنسول بعدیم هم xbox باشه گفتم باز به سلیقه و تجربه بازی کردنش با دو کنسول بستگی داره.

  11. Avatar صادق

    PS4

  12. Avatar محمد

    معلومه ps4.
    that is very nice

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه